FESTIWALEFILM I SERIALE

Warszawski Festiwal Filmowy 2020. Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe – garść informacji

36. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy przedstawia słynny już coroczny kolaż fotosów z filmów z tegorocznej selekcji! To już ten czas w roku!

A zatem dodatkowo garść informacji:

  • 36. edycja WFF odbywa się w dniach 9-18 października 2020,
  • przedsprzedaż biletów rusza 1 października,
  • festiwalowe kina to Multikino Złote Tarasy oraz Kinoteka PKiN,
  • pierwsze tytuły 36. WFF już ogłoszone.

„ZGŁOSZENIA DO PROGRAMÓW I WYDARZEŃ SPECJALNYCH 36. WFF:

WARSAW NEXT: Do 15 września trwa nabór zgłoszeń do udziału w tegorocznej 10. edycji warsztatów Warsaw Next. Wydarzenie odbędzie się w ramach 36. Warszawskiego Festiwalu Filmowego (9-18 października 2020).

Warsaw Next to warsztaty dla młodych filmowców oraz studentów szkół filmowych i artystycznych, którzy jeszcze nie zrealizowali swojego pełnometrażowego debiutu. W czasie warsztatów odbędzie się szereg spotkań, wykładów i dyskusji, które w tym roku skupią się wokół tematu scenopisarstwa oraz zagadnień developmentu filmowego, dlatego oprócz reżyserów i producentów, do udziału w wydarzeniu szczególnie serdecznie zapraszamy młodych scenarzystów. Udział w warsztatach będzie okazją do nawiązania nowych kontaktów, wymiany doświadczeń, a przede wszystkim zdobycia praktycznej wiedzy na temat rynku filmowego.

WIĘCEJ: https://wff.pl/pl/centeast/warsaw-next

Works-In-Progress

Zgłoszenia na Warszawskie Works-in-Progress w ramach Targów CentEast są już otwarte. Termin zgłoszeń: 10 września 2020. Targi CentEast czekają na pełnometrażowe projekty filmów fabularnych lub dokumentalnych z Europy Środkowej i Wschodniej, w zaawansowanym stadium produkcji lub w post-produkcji, które nie były jeszcze prezentowane na innych targach lub festiwalach.

Targi odbędą się w dniach 15-18 października 2020 roku podczas 36. Warszawskiego Festiwalu Filmowego.

WIĘCEJ: https://wff.pl/pl/centeast/works-in-progress

FIPRESCI Warsaw Critics Project

Zapraszamy do udziału w 15. edycji FIPRESCI Warsaw Critics Project, w dniach 9-18 października 2020. Nieprzekraczalny termin zgłoszeń: 15 września 2020.

FIPRESCI Warsaw Critics Project to program dla młodych krytyków i dziennikarzy z Europy Środkowej i Wschodniej, rozpoczynających swoją drogę zawodową. Projekt koordynuje Warszawska Fundacja Filmowa i Międzynarodowa Federacja Krytyków Filmowych.

Warsztaty odbędą się w trakcie 36. edycji Warszawskiego Festiwalu Filmowego, w dniach 9-18 października 2020.

WIĘCEJ: https://wff.pl/pl/centeast/fipresci

Targi CentEast 2020

Tegoroczne Targi CentEast, czyli wydarzenie branżowe w ramach Warszawskiego Festiwalu Filmowego, odbędą się w dniach 15-18 października 2020 r. Celem targów jest promowanie kina z Europy Środkowo-Wschodniej na arenie międzynarodowej oraz stworzenie miejsca spotkań dla agentów sprzedaży, dystrybutorów, selekcjonerów festiwalowych i producentów z całego świata.

WIĘCEJ: https://wff.pl/pl/centeast/centeast

WFF szuka wolontariuszy! MOŻE JESTEŚ JEDNYM Z NICH?

Jeśli kochasz filmy, jesteś ciekawy świata, zaangażowany, słowny, dyspozycyjny, odpowiedzialny i punktualny, lubisz pracować w grupie, często się uśmiechasz i nie boisz wyzwań, to może szukamy właśnie Ciebie!

Szukamy wyłącznie osób dyspozycyjnych przez CAŁY czas trwania festiwalu, tj. w dniach 9-18 października. Wolontariat odbywa się w systemie zmianowym.

Na Wasze zgłoszenia do wzięcia udziału w wolontariacie 36. edycji Warszawskiego Festiwalu Filmowego czekamy do 30 września 2020 r.!

Wszystkich chętnych zapraszamy do przesłania swoich CV na adres: wolontariat@wff.pl

Wszelkich informacji dotyczących wolontariatu i odpowiedzi na pytania udzieli jego koordynatorka, Julia.”

NAJLEPSZE POLSKIE FILMY KRÓTKOMETRAŻOWE 2020

Za nami trudne miesiące, z niecierpliwością i obawą oczekujemy tego, co przyniesie przyszłość. Staramy się zachować optymizm w tym czasie próby, wierząc, że jeszcze będzie przepięknie. Tymczasem przyszedł czas, jak co roku o tej porze, kiedy z ogromną dumą prezentujemy pierwsze tytuły 36. Edycji Warszawskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego! Oto Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe 2020, czyli zestaw wyjątkowych krótkich fabuł, dokumentów i animacji. Zgromadziliśmy je wokół czterech ważnych tematów, ale jak zawsze – naszym widzom zostawiamy sporo miejsca do samodzielnej interpretacji i czułego przeżywania.

Program 1: RODZINA (104 min.)

DAD YOU’VE NEVER HAD / DAD YOU’VE NEVER HAD, reż. Dominika Łapka, 29 min.
Subtelnie i delikatnie opowiedziana historia o skomplikowanej relacji córki z ojcem. Córka wyrusza w podróż do ojca, który ją kiedyś odrzucił. Ojciec wpuszcza dziewczynę do swojego mieszkania, stara się odpowiedzieć na jej pytania, razem pochylają się nad listami, które przez lata do siebie pisali. Córka sprząta i porządkuje świat ojca oraz swoją relację z nim. Pomiędzy bohaterami dochodzi do niełatwej konfrontacji. To film o ogromnej tęsknocie za ojcem.

PLANTARIUM, reż. Tomek Ducki, 7 min.
W ciemnej jaskini znajduje się niezwykły ogród uprawiany przez samotnego mężczyznę. Pewnego dnia, podczas przycinania roślin ogrodnik znajduje w doniczce małego chłopca. Jego paznokcie są długie niczym dzikie pędy.

„Plantarium”

OSTATNIE DNI LATA / LAST DAYS OF SUMMER, reż. Klaudia Kęska, 28 min.
Letnią sielankę w dobrze prosperującej rodzinnej winnicy przerywa atak na jedną z młodych pracownic sezonowych – Yanę. Relację ofiary może potwierdzić tylko jedna osoba: jej przyjaciółka Tosia. Nastolatka staje przed trudnym moralnym wyborem pomiędzy sprawiedliwością a ochroną swoich bliskich. Co wybierze?

SYNEK / SONNY, reż. Paweł Chorzępa, 40 min.
Film jest bardzo subtelnie opowiedzianą historią o trudnej miłości między ojcem a synem oraz obrazem nieustającej walki o wolność.

Program 2: KOBIECOŚĆ (74 min.)

WE HAVE ONE HEART / WE HAVE ONE HEART, reż. Katarzyna Warzecha, 11 min.
Po śmierci matki Adam odnajduje korespondencję, wymienianą przed laty przez rodziców: Polkę i mieszkającego w Iraku Kurda. Dla Adama to okazja, by dowiedzieć się czegoś więcej o ojcu, którego nigdy nie poznał. Połączenie animacji rysunkowej z materiałami archiwalnymi pozwala przenieść się niemal 40 lat wstecz, poczuć emocje łączące żyjących w różnych częściach świata zakochanych oraz odkryć niezwykłą tajemnicę rodzinną.

ALICJA I ŻABKA / ALICE AND THE FROG, reż. Olga Bołądź, 29 min.
Trudny, budzący duże emocje temat aborcji – w zaskakującej oprawie. Opowieść o szybkim dorastaniu, które na główną bohaterkę spada gwałtownie, wbrew jej woli. Nastolatka trafia w sam środek fantazji, w której jest pięknie i strasznie zarazem. Z decyzją nie można jednak zwlekać w nieskończoność, a dookoła nie brakuje doradców.

JA I MOJA GRUBA DUPA / MY FAT ARSE AND I, reż. Yelyzaveta Pysmak, 9 min.
Zabawny film o anoreksji.

JESTEM TUTAJ / I AM HERE, reż. Julia Orlik, 15 min.
Starszy mężczyzna opiekuje się swoją sparaliżowaną żoną. Mimo podeszłego wieku i własnych pro-blemów ze zdrowiem stara się ze wszystkich sił, aby ulżyć jej w cierpieniach z dnia na dzień coraz silniejszych. Pomaga mu córka, która usiłuje pogodzić opiekę z pracą w szpitalu oraz swoim życiem rodzinnym. Każde z nich ma odmienne poglądy na to, jak powinna wyglądać opieka nad chorą co prowadzi do wielu sprzeczek.

OBYŚ NIE MUSIAŁA TU WRÓCIĆ / WE HOPE YOU WON’T NEED TO COME BACK, reż. Anastazja Naumenko, 10 min.
Młoda dziewczyna emigruje. Funkcjonowanie w obcym środowisku powoli przekształca się w rutynę, a ona sama — we współczesnego Frankensteina. Historia bohaterki pokazuje proces, który przechodzi większość emigrantów w dzisiejszych czasach.

Program 3: DIALOG (85 min.)

DALEJ JEST DZIEŃ / BEYOND IS THE DAY, reż. Damian Kocur, 25 min.
Czarno-białe zdjęcia, naturszczycy w głównych rolach i mały realizm polskiej prowincji. Paweł jest samotnym mężczyzną, który pracuje na małym promie rzecznym. Dzień po dniu mija mu na tych samych czynnościach, aż na jego drodze staje Mohammad, nielegalny imigrant. Paweł postanawia mu pomóc. W końcu jest ktoś, z kim może porozmawiać.

WŁASNE ŚMIECI / YOUR OWN BULLSHIT, reż. Daria Kopiec, 6 min.
Nie ma nic wspanialszego niż obiad z rodziną. Choć przypomina zapętlony scenariusz, który powtarza się w nieskończoność. I choć oprócz jedzenia trzeba przełykać słowa swoich bliskich. Czasem gorzkie. Czasem tak powtarzalne, że chce się wymiotować. Recytowane śpiewająco od wielu długich lat.

KAMIEŃ / THE STONE, reż. Bartosz Kozera, 26 min.
Poruszająca się na wózku zakonnica zostaje uzdrowiona po dotknięciu zwykłego kamienia w parku. Dla arcybiskupa kamień jest zbyt świeckim przedmiotem, by Watykan uznał cud. Sytuację ratuje przełożona klasztoru: blefując objawienie, przekonuje arcybiskupa, by przekazał sprawę wyżej. Pech chce, że na tym samym kamieniu przysiada poruszający się o kulach naczelny rabin Polski. On również doznaje cudownego uzdrowienia. Kapłani nie mają wątpliwości: albo uda się wypracować cud wspólny, albo żaden.

POWIEDŹ MI COŚ JESZCZE / TELL ME MORE, reż. Martyna Peszko, 28 min.
Martyna (36) wraca do rodzinnego domu na trzytygodniowe „wakacje”, by zaopiekować się cierpiącą na stwardnienie zanikowe boczne mamą. Barbara (67), mimo że może się komunikować już tylko za pomocą ruchu gałek ocznych, stara się powiedzieć swojej córce jak najwięcej. To mogą być jej ostatnie słowa.

„Ja i moja gruba dupa”

Program 4: INNOŚĆ (92 min.)

SUKIENKA / THE DRESS, reż. Tadeusz Łysiak, 30 min.
Julia pracuje w przydrożnym motelu i poddaje się wszechogarniającemu poczuciu odrzucenia i samotności. Jest inna i społeczeństwo wielokrotnie dało jej to odczuć. Marzy jednak o związku, o bliskości fizycznej z mężczyzną. Niespodziewanie na jej drodze staje przystojny kierowca ciężarówki. Zaczyna o nim fantazjować.

ULEGŁOŚĆ / SUBMISSION, reż. Michał Ciechomski, 26 min.
Piotr poczciwy, ale pechowy wędkarz mieszkającym w byłej kolonii Polskiej. Wyławia największą i najobrzydliwszą rybę na wielkimi milenijnym konkursie wędkarskim. Jego życie od tej chwili zaczyna zmieniać się na lepsze, a bohater zaczyna widzieć w niej zbawienny amulet. Niestety jednocześnie ryba sprowadza na świat apokaliptyczną zagładę. Piotr będzie musiał wybrać pomiędzy dobrem swoim własnym, a całej jego wyspiarskiej społeczności.

WENUS Z WILLENDORFU / VENUS OF WILLENDORF, reż. Zuzanna Grajcewicz, 28 min.
Kamila to młoda dziewczyna, która żyje w świecie, w którym nadwaga wyznacza ideał piękna i status społeczny. Im więcej ważysz, tym więcej znaczysz. Kiedy chudość Kamili zostaje zdemaskowana, dziewczyna zostaje zwolniona z pracy i porzucona przez chłopaka. Porzuca swój fałszywy pogrubiający strój i postanawia stawić czoła rzeczywistości, a więc przytyć. Decyduje się pójść do kliniki Fit&Fat, żeby poddać się kompleksowej terapii. Czy Kamili uda się przystosować do otaczającego świata?

WCZORAJ WYRÓSŁ MI PRZYJACIEL / YESTERDAY I GREW A FRIEND, reż. Adrianna Matwiejczuk, 8 min.
W świecie, w którym wszystko zdaje się kręcić wokół przyjaźni, samotny mężczyzna postanawia wypróbować niekonwencjonalne metody, aby odnaleźć swoją bratnią duszę.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button