Warszawa. Wymiana reklam w metrze. Nowocześnie, bezpiecznie i estetycznie

Metro Warszawskie

Metro Warszawskie oraz firma Ströer wznowiły modernizację nośników reklamowych na stacjach linii M1.

Do pierwotnej koncepcji zostały jednak  wprowadzone zmiany, dzięki którym będzie możliwe zachowanie estetyki i unikalnego charakteru każdej stacji. Rewizja planu modernizacji została przeprowadzona na polecenie prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego.

Wymiana nośników reklamowych w stołecznym metrze rozpoczęła się w pod koniec 2022 r. W założeniu miała prowadzić do ich unowocześnienia i nie zaburzać ładu wizualnego. Pierwsze instalacje budziły jednak kontrowersje. Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski nakazał ponowną analizę koncepcji wymiany nośników oraz wypracowanie porozumienia z wykonawcą w zakresie niezbędnych korekt. Powołał też w tym celu zespół roboczy, w skład którego weszli przedstawiciele: spółki Metro Warszawskie, Zarządu Transportu Miejskiego oraz miejskiego Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Zespół pracował pod przewodnictwem zastępczyni prezydenta Miasta Renaty Kaznowskiej.

– We współpracy z operatorem reklam, nasz zespół wykonał szczegółową inwentaryzację i przegląd istniejących oraz planowanych nośników na wszystkich stacjach I linii metra. W jej efekcie powstał zbiór wytycznych określających niezbędne do wprowadzenia korekty – mówi Reneta Kaznowska.

Montowane obecnie nośniki reklamowe nie wpłyną negatywnie na wygląd stacji, nie będą kolidowały z informacją pasażerską, ani nie będą oślepiały maszynistów czy podróżnych. – Największej zmianie ulegnie powierzchnia nośników proponowanych na ścianach zatorowych. Ich powierzchnia zostanie zredukowana o blisko 1000 m kw. w porównaniu do pierwotnej koncepcji przedstawionej przez operatora reklamy – dodaje zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy.

Nowocześnie, bezpiecznie, estetycznie

Wytyczne wskazane przez zespół roboczy zawierają m.in.:

Analizy i wytyczne zostały przyjęte przez operatora, który na nowo rozpoczął proces wdrażania wymiany nośników.

– Zakończenie prac modernizacyjnych w zakresie dostosowania formatów i rozmieszczenia na stacjach Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika i Świętokrzyska planowane jest do końca czerwca br. – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.