„Turysto szanuj Sopot”! „Stop golasom na ulicy”! „Nieubranych klientów nie obsługujemy”

Trójmiasto

W przestrzeni miejskiej Sopotu pojawiły się plakaty przypominające o zasadach zachowania w kurorcie.

Miasto zwraca uwagę na kilka istotnych aspektów, takich jak uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość czy prawidłowe parkowanie.

– To taki savoir-vivre turysty i apel o odpowiednie zachowanie podczas pobytu w naszym mieście – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu. – Bardzo chcielibyśmy nie musieć prowadzić takich kampanii, ale rzeczywistość pokazuje, że jako społeczeństwo tę lekcję musimy jeszcze odrobić. Większość turystów zachowuje się zgodnie z zasadami życia społecznego. Niektórzy jednak wyjeżdżając na wakacje zapominają, że za ścianą wynajętego mieszkania często mieszka sopocka rodzina, która w swoim własnym mieszkaniu chciałaby po prostu odpocząć. Zdarza się również niszczenie części wspólnych czy niesegregowanie śmieci. Jednym z największych problemów jest parkowanie poza miejscami wyznaczonymi, które bardzo utrudnia życie mieszkańcom. Z tym, każdego sezonu, walczy sopocka Straż Miejska – dodaje wiceprezydentka Sopotu.

Plakaty zostały przekazane także do spółdzielni mieszkaniowych. Osoby reprezentujące wspólnoty mieszkaniowe lub po prostu zainteresowane zawieszeniem plakatu w swoim bloku, mogą odebrać go z Informacji Turystycznej na Placu Zdrojowym 2 bądź na Dworcowej 4. W tym roku na potrzeby kampanii stworzona została animacja, która będzie udostępniona na ekranach infomatów, w punktach sopockiej Informacji Turystycznej oraz na gdańskim lotnisku. Animacja wyświetlana będzie także przed seansami Kina Letniego w Sopocie na molo w Zakopanem oraz Giżycku, a także na statkach Żeglugi Mazurskiej. Kampania „Turysto szanuj Sopot” została zapoczątkowana w 2018 roku.

Miasto kontynuuje również kampanię „Stop golasom na ulicy”. Zwraca ona uwagę na niestosowność zachowania osób, które pojawiają się w przestrzeni miejskiej – w restauracjach, ogródkach gastronomicznych czy w sklepach, w strojach plażowych. W ramach akcji, na terenie miasta, również w witrynach lokali, pojawiły się plakaty oraz naklejki z hasłem kampanii, przypominające o konieczności ubrania się przed skorzystaniem z usług. W akcję włączyła się większość sopockich przedsiębiorców. To już szósta edycja tej kampanii.

– Od początku kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem sopockich przedsiębiorców. Okazało się, że również oni mieli problem z gośćmi wchodzącymi w strojach kąpielowych do restauracji – mówi Anna Golec-Mastroianni, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. – Większość przedsiębiorców wywiesza w witrynach naklejki z hasłem „Nieubranych klientów nie obsługujemy”. Akcja jest skuteczna, bo liczba osób w strojach plażowych na ulicach Sopotu wyraźnie zmalała” – dodała prezes SOT.
(UMS)

Exit mobile version