W Łodzi jest realizowana jedna z największych inwestycji w kraju – budowa tunelu średnicowego.
Rządowa inwestycja jest w kluczowej fazie – tarcza drążąca tunel przechodzi pod śródmieściem. Lokatorzy kamienic znajdujących się nad maszyną drążącą na czas prac nie przebywają w budynkach. Te są pod stałą kontrolą i monitoringiem wykonawcy, który wykonuje tunel na zlecenie PKP.
Na najbliższej trasie tunelu znajduje się, m.in. kamienica przy ul. 1 Maja 16, którą czeka rozbiórka. Decyzja o wyburzeniu pustostanu zapadła dużo wcześniej. Prace wyburzeniowe rozpoczną się po uzyskaniu pozwoleń i zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, ale już teraz wykonawca przygotowuje i zabezpiecza nieruchomość oraz rozpoczął demontaż stolarki okiennej i drzwiowej.
Tunel pod Łodzią – gdzie niebawem przejdzie tarcza?
W najbliższym czasie tunel będzie drążony także pod Szkołą Podstawową nr 36. Na czas przejścia maszyny pod budynkiem w szkole nie będą prowadzone lekcje i nie będzie w niej uczniów, pracowników i nauczycieli. Zajęcia zostaną zorganizowane w formie zdalnej albo w innych szkołach. O najkorzystniejszym rozwiązaniu dla dzieci zadecydują rodzice.
W trakcie drążenia tunelu PKP i miasto są w stałym kontakcie z mieszkańcami, a każda kamienica pod którą przechodzi tunel średnicowy jest pod ciągłą kontrolą wykonawcy. Mieszkańcy mają zagwarantowane lokale zastępcze do czasu przejścia tarczy „Katarzyna” oraz pozytywnego zaopiniowania stanu budynku.
Jeżeli kamienica nie będzie nadawała się do zamieszkania, PKP zapewni nowe lokale mieszkalne. W przypadku mieszkań komunalnych miasto zaproponuje lokatorom nowe domy.
Wraca ruch na Włókniarzy. Tarcza Faustyna kończy swoją pracę nad tunelem pod Łodzią
Tarcza Faustyna drążąca tunel w stronę dworca Kaliskiego przeszła pod al. Włókniarzy. Od soboty, 28 września, pojedziemy już dwoma jezdniami na tym odcinku.
Tarcza Faustyna jest coraz bliżej końca swoich prac i zmierza w kierunku dworca Łódź Kaliska, realizując czwartą odnogę tunelu pod Łodzią, aby dać połączenie z dworcem Łódź Żabieniec. Już wkrótce „mała” tarcza przejedzie na zasłużoną emeryturę, a kolejarze rozpoczną dalsze prace przy budowie nowych tras dla pociągów, które przejeżdżać pod naszym miastem.