13. obecnie tenisista w rankingu ATP Hubert Hurkacz będzie światowym ambasadorem Polski w ramach akcji „Promocja Polski przez sport i wydarzenia sportowe”.
To efekt współpracy jaką nawiązał Polski Związek Tenisowy z Polską Organizacją Turystyczną. Umowa w tej sprawie podpisali w czwartek w Warszawie wiceprezes POT Małgorzata Wilk-Grzywna oraz prezes zarządu PZT Dariusz Łukaszewski.
– Jednym z naszych projektów promocyjnych jest akcja „Promocja Polski przez sport i wydarzenia sportowe”. Już w przyszłym tygodniu, podczas dużego turnieju ATP w Paryżu, odbędzie się konferencja prasowa z udziałem Huberta Hurkacza, najlepszego polskiego tenisisty i jednego z najbardziej rozpoznawalnych tenisistów świata. Jednym z najważniejszych elementów tego projektu jest spot telewizyjny wyprodukowany przez Polski Związek Tenisowy, który zostanie wyemitowany w mediach – powiedziała Małgorzata Wilk-Grzywna.
– W tym roku będą to media zagraniczne i rynki zagraniczne. Natomiast w przyszłym roku zamierzamy ten projekt rozszerzyć na rynek krajowy. Spot będzie prezentował atrakcyjność turystyczną polski, a właśnie Hubert Hurkacz będzie turystycznym ambasadorem Polski jako jeden z kilku ambasadorów tego projektu. Będzie prezentowany w kilku odsłonach. Będzie to sportowiec grający w turnieju, ale też regenerujący się we wspaniałym Zakopanem, lokomotywie turystycznej naszego kraju. I po trzecie będzie to sportowiec pochodzący z Wrocławia, bo Hubert pokaże swoje miasto jako fantastyczne miejsce do zwiedzenia i zaproszenia innych sportowców oraz turystów do przyjazdu – dodała wiceprezes POT.
Na początek kampania reklamowa z udziałem wrocławskiego tenisisty ruszy głównie na rynku francuskim i hiszpańskim, a także pojawi się podczas dużych targów turystycznych IBTM w Barcelonie. Oprócz spotów wykorzystywane będą w niej także inne nośniki z wizerunkiem Hurkacza. A cała akcja rozpocznie się już w przyszłym tygodniu podczas konferencji prasowej z udziałem Huberta w Paryżu.
– Polski Związek Tenisowy ani przez chwilę nie wahał się z podpisaniem umowy z Polską Organizacją Turystyczną, a zaledwie miesiąc temu odbyliśmy pierwsze spotkanie. Robimy to pierwszy raz i nie mamy liczymy, że wyprodukujemy bardzo dobry spot, bo kiedy jak nie teraz promować Polskę na świecie poprzez sport, szczególnie poprzez tenisistę tak dobrze rozpoznawalnego na świecie. Uważamy, że jest to strzał w dziesiątkę i najlepszy z pomysłów, jakie można wymyślić – powiedział Dariusz Łukaszewski, prezes zarządu Polskiego Związku Tenisowego.
– Hubert prawie 11 miesięcy w roku spędza poza krajem, a teraz jako jeden z najlepszych polskich sportowców z dumą będzie promował nasz kraj, włączając się do kampanii PZT i POT. Wybrał dwa wyjątkowe miejsca, które są mu szczególnie bliskie i które chce polecić całemu światu. Zakopane i Małopolska to miejsca, gdzie Hubert co roku ładuje baterie. W sercu polskich Tatr, otoczony niesamowitą przyrodą, trenuje i wbiega na szczyty. Wrocław i Dolny Śląsk to kolejny region, który Hurkacz z dumą promuje. Wrocław to jego rodzinne miasto, a Dolny Śląsk zachwyca niezwykłymi zamkami, malowniczymi szlakami górskimi i bogatą historią, którą każdy powinien odkryć – dodał.
Już niedługo do Huberta Hurkacza dołączy jedna z czołowych polskich tenisistek.