Ryanair. Największy w historii rozkład lotów z Poznania na lato 2020

Port Lotniczy Poznań-Ławica

14 lutego Ryanair ogłosił największy w historii rozkład lotów z Poznania na lato 2020, 4 samolot w bazie w Poznaniu oraz 7 nowych tras do Budapesztu, Charkowa, Lwowa, Odessy, Pafos, Paryża i Podgoricy.

Ruch lotniczy wzrośnie o 10%, a Ryanair obsłuży w Poznaniu 1,1 mln pasażerów.

Rozkład lotów na lato 2020 z Poznania:

– 4 zbazowane samoloty, inwestycja 400 mln $,

– 7 nowych tras: Budapeszt (2 tyg.), Charków (2 tyg.), Lwów (2 tyg.), Odessa (2 tyg.), Pafos (1 tyg.), Paryż (2 tyg.) i Podgorica (2 tyg.),

– 26 tras łącznie,

– 1,1 mln pasażerów (+10%),

– 825 miejsc pracy.

Latem 2020 roku Ryanair zaoferuje także inne sezonowe kierunki jak Ateny (2 tyg.), Barcelona (2 tyg.), Billund (2 tyg.), Korfu (2 tyg.), Rzym (2 tyg) oraz Zadar (2 x tyg.).

Pasażerowie z Wielkopolski mogą teraz zarezerwować loty na 26 trasach aż do października 2020 roku i podróżować najtańszą i najbardziej ekologiczną, dużą linią lotniczą w Europie o najniższym poziomie emisji CO2.

W Poznaniu, Michał Kaczmarzyk, Prezes Buzz powiedział:

“Cieszymy się z ogłoszenia największego w historii rozkładu lotów z Poznania, w znacznej części obsługiwanego przez Buzz. Potwierdza to nasze zaangażowanie w dalszy rozwój ruchu lotniczego, turystyki oraz miejsc pracy w Wielkopolsce. Nasz letni rozkład lotów z Poznania obejmuje 26 tras, w tym 7 nowych. Na lotnisku w Poznaniu obsłużymy 1,1 mln pasażerów i przyczynimy się do powstania 825 miejsc pracy.”

Grzegorz Bykowski, Wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego Poznań–Ławica powiedział:

„Podczas inauguracji bazy Ryanair w październiku 2017 roku, przewoźnik zapowiedział, że ekonomiczny sens mają tylko te lotniska, gdzie są zbazowane minimum 3 samoloty. Ryanair potrzebował zaledwie 2 lat, żeby plan ten zrealizować z naddatkiem. Od sezonu lato 2020 na poznańskim lotnisku mamy bazę z 4 samolotami tego przewoźnika! Jest to nie tylko prestiżowa informacja, ale pozwala ona na mocne uniezależnienie się poznańskiej Ławicy od trendów europejskich, czy ogólnoświatowych – tu patrz problem B737Max oraz spadek dynamiki wzrostu. Właśnie dzięki inwestycji wartej ponad 400mln USD dziś mamy dużo większy wpływ na kierunki oferowane przez przewoźnika, a decyzje odnośnie poznańskiego rynku w większym stopniu będą odzwierciedleniem wyników w Poznaniu, a nie tego, co się dzieje poza nim. Jesteśmy przekonani, że nowe kierunki, które miały już swój debiut w czwartym kwartale roku 2019 do Budapesztu, Paryża Beauvais, Charkowa i Odessy oraz te, które już za moment będą do dyspozycji naszych pasażerów do Podgoricy oraz Pafos i powrót Lwowa oraz Barcelony, będą spełniać stale rosnące oczekiwania pasażerów naszego regionu i wpiszą się na długo do naszego rozkładu lotów. Teraz to i więcej na Ławicy, a wszystko w rękach mieszkańców Poznania i Wielkopolski.”

Exit mobile version