Rosalía. Wkrótce premiera płyty „MOTOMAMI”. Nowy teledysk „SAOKO”

Muzyczny świat

Wielokrotnie nagradzana artystka, producentka i autorka piosenek Rosalía ogłosiła, że jej album „MOTOMAMI” ukaże się już 18 marca.

Ogłoszeniu towarzyszy premiera nowego singla i teledysku „SAOKO”.

„MOTOMAMI” zostało uznane za „jeden z najbardziej oczekiwanych albumów 2022 roku” przez wiele światowych mediów, w tym BBC, El País, NME, NYLON, Pitchfork, TIME i Wall Street Journal. Niedawno magazyn Rolling Stone nazwał jej nadchodzące wydawnictwo „innowacyjną, awangardową pracą, która oddaje korzenie i możliwości techniczne Rosalíi”. Jak zauważa, „gatunki muzyczne to już przeszłość; jest tu miejsce na wszystko, czym powinna być współczesna muzyka: sztuka, smak, dembow, champeta, flamenco, bachata, hip-hop, melodie fortepianowe”.

Rosalía (fot. pras.)

Rosalía ujawniła okładkę „MOTOMAMI” na swoim Instagramie. Fani mogą już zamówić płytę w przedsprzedaży i przedpremierowo zapisać „MOTOMAMI” na platformach streamingowych.

 

Aby uczcić ogłoszenie, Rosalía pobłogosławiła fanów „SAOKO”, nowym utworem i teledyskiem z „MOTOMAMI”. „SAOKO” to olśniewający przykład ducha „MOTOMAMI” – wytrwałości i wdzięku, siły i wrażliwości, zaciekłej kobiecości i bezlitosnej, odważnej postawy. Kolorowy klip z kobiecym gangiem motocyklowym został wyreżyserowany przez Valentina Petita.

Artystka opowiada: „Nazwanie mojego następnego utworu «SAOKO» i samplowanie Yankee i Wisin jest dla mnie najbardziej bezpośrednim hołdem, jaki mogę złożyć klasycznemu reggaetonowi, gatunkowi, który kocham i który był stałą i wielką inspiracją w całym projekcie «MOTOMAMI».

Rosalía (fot. pras.)

Stworzyłam beat «SAOKO» grając na pianinie w Electric Lady’s Studio B w Nowym Jorku, pamiętam, jakby to było wczoraj. Była noc i tworzenie tego rytmu wydawało się tak fajne, jak jazda Lambo. Potem dodałam kilka klasycznych bębnów reggaeton z biblioteki, którą NaisGai przysłał mi jakiś czas temu, co zresztą jest dla mnie czymś wyjątkowym, ponieważ ta biblioteka była przez długi czas przekazywana z pokolenia na pokolenie producentów.

Zanim zaczęłam tworzyć ten utwór, ciągle myślałam, że chciałabym zobaczyć jazzowe akcenty w utworze reggaeton, a samplowanie kultowego utworu wydawało mi się najlepszym sposobem na rozpoczęcie utworu. Dziękuję również Noah, Davidowi, Dylanowi i Uzi za dzielenie ze mną tego procesu twórczego.

Rosalía (fot. pras.)

Możecie zauważyć, że tekst krąży wokół tej samej koncepcji: transformacji. Każda fraza jest obrazem przemiany. Świętowanie transformacji, świętowanie zmian. Świętowanie, że zawsze jesteś sobą, nawet jeśli jesteś w ciągłej transformacji lub nawet, że jesteś sobą bardziej niż kiedykolwiek w chwili, w której się zmieniasz”.

Rosalía (fot. pras.)

Wcześniej Rosalía wydała „LA FAMA” z udziałem The Weeknd, bachatę z przestrogą o ambicji i sławie, do której teledysk wyreżyserował Director X z udziałem Danny’ego Trejo. „LA FAMA” to pierwsza piosenka pochodząca z „MOTOMAMI”. Utwór, który natychmiast zyskał entuzjastyczne recenzje w prasie i wsparcie fanów, ma obecnie ponad 123 miliony streamów i prawie 70 milionów wyświetleń teledysku. Wspiął się również na drugie miejsce na liście Billboardu Hot Latin Songs oraz przekroczył 100 milionów streamów na Spotify jako 11. piosenka Rosalíi, której się to udało.

Exit mobile version