11 września o godzinie 11:00 na odcinku specjalnym Chybie (powiat cieszyński) doszło do wypadku załogi numer 40, w wyniku którego śmierć na miejscu poniosła pilotka.
W następstwie tego tragicznego wydarzenia komitet organizacyjny Rajdu Śląska podjął decyzję o zakończeniu zawodów.
Samochód załogi numer 40 wypadł z trasy i uderzył w ogrodzenie. Kolejna załoga już po minucie wszczęła procedurę wypadkową. Na miejscu zdarzenia niezwłocznie pojawiły się dwa zespoły ratunkowe. Kierowca w szoku został zabrany do szpitala na badania. Pilotki niestety nie udało się uratować.
Komitet organizacyjny Rajdu Śląska składa najszczersze kondolencje bliskim zmarłej zawodniczki. W tej sytuacji sportowa rywalizacja nie będzie kontynuowana, a załogi, kibice oraz osoby zaangażowane w organizację rajdu zgromadzą się przed Stadionem Śląskim, by uczcić pamięć pilotki minutą ciszy.
Marczyk i Gospodarczyk zwycięzcami Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich
Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 Evo) po raz drugi w karierze wygrali Rajd Śląska. Triumf w piątej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski pozwolił im umocnić się na prowadzeniu w klasyfikacji cyklu.
Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk prowadzili w klasyfikacji RSMP po pierwszym odcinku specjalnym Rajdu Śląśka. Załoga Škody Fabii Rally2 Evo zanotowała najlepszy czas na Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich rozgrywanym pod Stadionem Śląskim w Chorzowie.
Rajd Śląska 2021, piąta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, rozpoczął się w piątek wieczorem od ceremonii startu na placu Sławika i Antalla pod katowickim Spodkiem. Z Katowic rajdowcy przejechali do Chorzowa, gdzie wokół Stadionu Śląskiego rozegrano krótki, lecz widowiskowy odcinek specjalny.
Najlepszy czas na 1,5-kilometrowej trasie zanotowali Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk i to oni wystartowali do sobotniego etapu jako liderzy. Marczyk i Gospodarczyk, to duet, który ma już na swoim koncie zarówno triumf na oesie pod Stadionem Śląskim, jak i w Rajdzie Śląska. Oba te sukcesy wywalczyli w 2019 roku. Drugie miejsce zajęli Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (+1,1 s), a podium uzupełnili Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (+1,8 s) – wszystkie trzy załogi w Skodach Fabiach Rally2 Evo. Po zakończeniu kryterium czołowa trójka odebrała z jego rąk statuetki wzorowane na pomniku Powstań Śląskich, który stoi w centrum Katowic.
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 Evo) kończą OS4 Chybie na pierwszym miejscu, wyprzedzając Kacpra Wróblewskiego i Jakuba Wróbla (Skoda Fabia Rally2 Evo) o 7,8 s. Na trzecim miejscu, ze stratą wynoszącą 2,2 s., plasują się Jarosław i Marcin Szeja (Hyundai i20 R5).
W klasie Rally3 najlepszy czas wykręcili Łukasz Byśkiniewicz i Zbigniew Cieślar (Ford Fiesta Rally3), a wśród aut przednionapędowych z klasy Rally4 najlepiej pojechali Adam Sroka i Patryk Kielar (Peugeot 208 Rally4). Widowiskowy przejazd załogi Jacek Sobczak/Michał Marczewski w Porsche 911 RGT zapewnił im wygraną w klasie Open 2WD. W gronie aut z napędem na jedną oś szybszy był tylko Abarth 124 Rally Dariusza Polońskiego i Łukasza Sitka.
Konrad Dukat i Mieczysław Kalczyński (Renault Clio) byli najszybszą załogą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska na otwierającym Rajd Śląska oesie pod Stadionem Śląskim.
Krzysztof Stańdo i Dariusz Gurdziołek (Renault Clio Sport) prowadzą po OS2 w klasyfikacji Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska. Za nimi plasują się Michał Rokita i Rafał Ślęczka (Renault Clio Sport), a trzecią pozycję zajmują Kamil Kawalec i Sebastian Krzyżowski (również Renault Clio).
Motul HRSMP – OS1: Kryterium dla Lutego
Robert Luty i Marcin Celiński (Subaru Legacy) nie dali szans rywalom w Motul HRSMP wygrywając otwierający Rajd Śląska OS Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich.
Na liczącej 1,5 km próbie załoga Subaru Legacy zanotowała najlepszy czas. Drugie miejsce, ze stratą 0,9 s. zajęli Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński jadący spektakularnie wyglądającym Audi Quattro – repliką B-grupowej rajdówki z lat 80. XX w. Trzecie miejsce zajęli Marek Suder i Marcin Kowalik jadący Fordem Sierrą 4×4 Cosworth.
Trzeci oes Rajdu Śląska w klasyfikacji Motul HRSMP był powtórką poprzedniej próby. Na czele stawki pewnie utrzymują się Luty i Celiński (Subaru Legacy). Tuż za nimi plasują się dwa Fordy Sierra 4×4 Cosworth – Sudera i Kowalika oraz Grzelewskiego i Niedbały.
W sobotę uczestnicy Motul Historycznych Samochodowych Mistrzostw Polski mieli przejechać 8 odcinków specjalnych o łącznej długości niespełna 100 km. Zmagania rozpoczęły się na OS Wyry (start o godz. 9:05). Później zawodników czekała pętla złożona z oesów ARCHE (10:05), Chybie (11:00) i Jastrzębie-Zdrój (12:00). Po przerwie na serwis pod Stadionem Śląskim cała stawka miała udać się do Katowic na superoes w centrum miasta (start o 14:35) i potem na drugi przejazd pętli ARCHE (15:55)– Chybie (16:50) – Jastrzębie-Zdrój (17:50). O 19:35 pod Stadionem Śląskim zaplanowano ceremonię mety.
Kolejną rundą mistrzostw Polski będzie 49. Rajd Świdnicki-Krause, zaplanowany na 1-3 października.
Rajd Śląska – klasyfikacja RSMP po OS 1:
1. Marczyk/Gospodarczyk +1:02,9 s
2. Wróblewski/Wróbel +1,1 s
3. Chuchała/Rozwadowski +1,8 s
4. Grzyb/Poradzisz +2,1 s
5. Płachytka/Nowaczewski +3,0 s
6. Kotarba/Kotarba +3,9 s
7. Chwietczuk/Baran +4,0 s.
8. Kasperczyk/Syty +4,1 s
9. Szeja/Szeja +4,2 s
10. Nowak/Grzelka +5,2 s
(org.)