Poznań. Uczniowie nagrali profesjonalny teledysk. Pragną TAKIEJ szkoły!

Muzyka

Jest w Polsce taka szkoła, o której chce się śpiewać piosenki.

I to jakie piosenki! Profesjonalnie nagrane, z dynamicznie wyreżyserowanym i zagranym teledyskiem, a przede wszystkim z ważnym przesłaniem.

„Dzieci Celestyna” to muzyczna kartka, wysłana w świat internetu przez uczniów klasy 6a z poznańskiej, publicznej szkoły podstawowej Cogito. Wyśpiewali w niej, co w nauce, szkole powinno być najważniejsze, żeby do szkoły chodziły z przyjemnością, a nauka sprawiała im radość.

Poznań. Uczniowie nagrali teledysk (fot. Fundacja OOO)

Argumentów młodym muzykom nie brakuje: „otwórzcie dzieciom usta”, „precz z podręcznikami”, „wpuśćcie do klasy słońce”, „sam chcę zrywać wiśnie z drzewa”, „pytania są ważniejsze niż odpowiedzi”. Chcą też możliwości bezpiecznego popełniania błędów, wyciąganiu nauki i wniosków z ich naprawiania przy wsparciu i zrozumieniu nauczycieli i rodziców.

Oczekują szacunku, równości, otwartości na ich potrzeby i ciekawość poznawania świata. I robią to w niezwykle przekonujący sposób.

Profesjonalne Dzieci Celestyna z Cogito

Teledysk, który właśnie miał internetową premierę na szkolnym koncie na Facebooku, to inicjatywa uczniów oraz trójki rodziców: Moniki Urbaniak, Iwony Wesołowskiej i Moniki Ulańskiej. Słowa pomogła napisać pani Iwona, wykorzystując motyw dzieła Célestina Freineta „Gawędy Mateusza”. Dekoracje i scenografię w postaci kolorowych transparentów dzieciom pomagały przygotować mamy, wspierane przez nauczycielkę Monikę Marczyk-Żabińską.

Uczniowie nagrali piosenkę w profesjonalnym studio, zdjęcia do teledysku kręcili sami na terenie szkoły oraz poznańskiej Cytadeli. Nagrania i montaż trwały kilka dni, a dla uczniów – jak sami podkreślają – była to wspaniała przygoda i nowe doświadczenie. Całość przedsięwzięcia sfinansowana została przez rodziców.

Poznań. Uczniowie nagrali teledysk (fot. Fundacja OOO)

Bo Cogiciakom się chce!

Pomysł na szkołę, która wspiera dzieci w rozwijaniu kompetencji, pasji i charakteru, pozwala samodzielnie myśleć i dostrzega indywidualność dziecka, to podstawy filozofii znanego, francuskiego pedagoga Célestina Freineta.

Poznańska SP Cogito, prowadzona przez fundację Ogólnopolski Operator Oświaty, pracuje od lat właśnie w takim modelu i zbiera owoce otwartego podejścia do edukacji. Wyjątkowa atmosfera, nowatorskie i ciekawe metody dydaktyczne i dbanie o faktyczne potrzeby dzieci przekładają się na popularność szkoły wśród uczniów i rodziców, doskonałe wyniki edukacyjne (egzamin ósmoklasisty uczniowie Cogito napisali statystycznie o 7 punktów lepiej niż średnia dla Poznania!), a przede wszystkim to, że szkołę można lubić.

– Czuję radość i wzruszenie, że pedagogiczne idee Freineta idą w świat. To piękne doświadczenie i szczęście współpracować z takimi rodzicami i nauczycielkami – podkreśla z dumą Marzena Kędra, dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito w Poznaniu. – To również duma, że mamy w szkole kreatywne Cogiciaki, które zawsze są gotowe do działania. Tu, w Cogito, dzieciom się zawsze chce!

Exit mobile version