Port lotniczy Radom w rękach PPL. Przejmie ruch czarterowy z Okęcia

Port lotniczy Radom

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” zawarło umowę sprzedaży, na podstawie której nabyło od syndyka przedsiębiorstwo „Port lotniczy Radom”.

Umowę w tej sprawie zawarta została w formie aktu notarialnego w siedzibie PPL w Warszawie. Z kolei w Radomiu wiceministrowie infrastruktury oraz obrony narodowej podpisali wspólne oświadczenie w sprawie wyznaczenia PPL na zarządzającego lotniskiem Radom. Tym samym Radom staje się trzecim, po Warszawie i Zielonej Górze, lotniskiem kontrolowanym przez P.P. „Porty Lotnicze”.

Zmiana właściciela Portu Lotniczego w Radomiu odbyła się w trybie przygotowanej likwidacji tzw. pre-pack. Sąd gospodarczy ogłaszając upadłość lotniskowej spółki wskazał jako jej nabywcę Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” w Warszawie. Po uprawomocnieniu się wyroku i wpłaceniu przez PPL wymaganej kwoty na konto syndyka masy upadłościowej stało się możliwe podpisanie aktu notarialnego, kończącego proces przejęcia radomskiego lotniska. Dzięki podpisanej dziś umowie „Porty Lotnicze” będą mogły rozpocząć niezbędne inwestycje, które umożliwią w niedalekiej przyszłości przygotowanie lotniska w Radomiu do przejęcia ruchu czarterowego i lowcostowego z Okęcia.

Ważny dokument podpisano na terenie Portu Lotniczego w Radomiu. W obecności premiera Mateusza Morawieckiego oraz Prezesa PPL Mariusza Szpikowskiego wiceministrowie infrastruktury Mikołaj Wild oraz Obrony Narodowej Wojciech Skurkiewicz złożyli podpisy pod oświadczeniem w sprawie wyznaczenia PPL na Zarządzającego radomskim lotniskiem. Podobnie jak warszawskie Okęcie, także Radom jest współużytkowany przez wojsko.

Całości dopełniło odsłonięcie makiety obrazującej Port Lotniczy w Radomiu po zakończeniu rozbudowy.

Planowana przez PPL inwestycja została podzielona na 2 etapy. W pierwszym etapie w ciągu 20 miesięcy, kosztem 425 mln złotych infrastruktura lotniska zostanie dostosowana do przyjęcia 3 mln pasażerów rocznie. Do 2,5 km zostanie wydłużona droga startowa, powstanie 11 miejsc postojowych dla samolotów.
Terminal pasażerski o powierzchni 50 000 m. kw. zyska 30 stanowisk check-in oraz 9 gate. Wokół lotniska powstanie 3500 miejsc parkingowych.

To wszystko sprawi, że Port Lotniczy Radom ma szanse w bardzo krótkim czasie stać się centrum turystyki lotniczej. W przyszłości właśnie z Radomia pasażerowie będą mogli wybrać się w podróż na niemal na każdy kontynent.

Planowane przeniesienie ruchu czarterowego z Okęcia do Radomia przyczyni się do odciążenia Lotniska Chopina, którego przepustowość w ostatnich latach, na skutek dynamicznego rozwoju ruchu tranzytowego (przesiadkowego), została niemal wyczerpana. Pozwoli także na wytworzenie maksymalnie dużego potencjału ruchu tranzytowego na Lotnisku Chopina (tzw. masy krytycznej), który zostanie przeniesiony do Centralnego Portu Komunikacyjnego w chwili jego uruchomienia.

Inwestycja w radomskie lotnisko to także spore korzyści dla miasta i regionu. Dzięki przebudowie i modernizacji tras kolejowych oraz dróg dojazdowych centralnej części kraju, zauważalnie skróci się czas dojazdu do Radomia z dużych miast środkowej Polski: z Warszawy, Łodzi, Kielc, Lublina, a nawet Krakowa czy Bydgoszczy. To zaś przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej Radomia oraz Regonu Mazowsza, co może skutkować powstaniem nawet kilkunastu tysięcy nowych miejsc pracy nie tylko w sektorze lotniczym i lotniskowym, ale także w handlu, logistyce czy usługach.
(org.)

Exit mobile version