PIŁKA NOŻNA

Podsumowanie piłkarskich mistrzostw świata FIFA U-20. Rozegrano 52 mecze

Mistrzostwa świata FIFA U-20

Ponad 100 000 widzów na trybunach stadionu przy al. Piłsudskiego 138, transmisje do blisko 180 krajów świata oraz znacząco większe dochody branży turystycznej – tak w skrócie wyglądały w Łodzi piłkarskie mistrzostwa świata FIFA U-20.

W trakcie turnieju rozegrano 52 mecze, które obejrzało łącznie 377 438 widzów (średnio 7 258 na mecz). Największą frekwencję miały spotkania rozgrywane w Łodzi. Na trybunach stadionu przy al. Piłsudskiego 138 w trakcie dziesięciu spotkań zasiadło w sumie 101 286 widzów (średnio 10 129 na mecz), a w zestawieniu TOP-10 – uwzględniającym spotkania z największą frekwencją – cztery czołowe miejsca zajęły spotkania rozegrane w Łodzi.

To zestawienie otwiera mecz Polska – Kolumbia, który obejrzało 17 463 widzów. Na kolejnych miejscach znalazły się: finał z udziałem Korei Południowej i Ukrainy (16 344) oraz spotkania biało-czerwonych z Tahiti (15 894) i Senegalem (15 829).

Mistrzostwa obsługiwało 788 akredytowanych dziennikarzy z 29 krajów, a prawa do relacjonowania turnieju nabyły stacje telewizyjne ze 178 państw, w tym m.in. Botswany, Burundi, Gabonu, Lesotho, Belize, Nikaragui, Portoryko, Surinamu, czy też na Samoa Amerykańskie.

W zdecydowanej większości przypadków ich akredytacje obowiązywały na wszystkie 6 Miast Gospodarzy.
Przedstawiciele mediów pochodzili łącznie z 29 krajów, do których należą:
Argentyna, Austria, Bangladesz, Białoruś, Ekwador, Egipt, Francja, Hiszpania, Holandia, Irak, Japonia, Jordania, Katar, Kolumbia, Korea Południowa, Liban, Mali, Meksyk, Niemcy, Nigeria, Norwegia, Polska, Portugalia, Tunezja, Ukraina, Urugwaj, USA, Wielka Brytania, Włochy.

W niektórych przypadkach w jednym państwie spotkania można było oglądać na kilku kanałach. Przykładem może być Korea Południowa, w której transmisję z łódzkiego finału przeprowadziły aż trzy miejscowe telewizje!

Oprócz reklamy związanej z transmisjami Łódź odniosła również wymierne korzyści na miejscu. Na mistrzostwach skorzystała przede wszystkim branża turystyczna. W maju 2018 obłożenie łódzkich hoteli wyniosło 59,7 proc. W tym okresie średnia cena za nocleg w pokoju hotelowym wynosiła 212,16 zł, a wskaźnik przychodu na pokój (RevPar) – 126,64 zł. Mistrzostwa FIFA U-20 rozpoczęły się 23 maja 2019, a wspomniane wyżej wskaźniki za ten miesiąc wyniosły odpowiednio: 73,4 proc. (obłożenie hoteli – wzrost o 23 proc.), 236,01 zł (średnia cena za nocleg – wzrost o 11,2 proc.) i 173,28 zł (RevPar – wzrost o 36,8 proc).

W okresie od 1 października 2018 roku do 18 czerwca 2019 roku w polskich mediach ukazało się blisko 57 tysięcy publikacji ( 56 818 ), w których wspomniano o Mistrzostwach Świata FIFA U 20 Polska 2019.
Całkowita wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) ww. publikacji wyniosła ponad 143 mln zł.
(UMŁ)

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button