Ostatni rejs samolotu Boeing 737-400 w barwach LOT-u

Boeing 737-400 LOT-u

Należący do PLL LOT Boeing 737-400 o znakach rejestracyjnych SP-LLG, specjalnym rejsem LO3907/08, 10 marca, na trasie z Lotniska Chopina do Kraków Airport i z powrotem, pożegnał się ze służbą w barwach Polskich Linii Lotniczych LOT.

Koniec kariery we flocie narodowego przewoźnika, będzie jednocześnie początkiem nowego życia maszyny w wersji towarowej. Dla miłośników lotnictwa przewidziano liczne atrakcje oraz specjalne taryfy rejsowe.

Rejs rozpoczął się o 10:40 z Lotniska Chopina i potrwał 55 minut w bardzo komfortowych warunkach. Samolot ten w trakcie użytkowania przez LOT, został zmodyfikowany i dostosowany do współczesnych standardów dla samolotów wąskokadłubowych. Oznacza to, że pasażerowie, niezależnie od klasy w jakiej podróżują, mają do dyspozycji komfortowe fotele wyposażone w gniazdka elektryczne, a także szereg udogodnień wzorowanych na wnętrzu jednych z najnowocześniejszych modeli oferowanych przez Boeinga jak np. dynamiczne oświetlenie LED.

Pożegnanie z honorami

Ze względu na wyjątkowy charakter wydarzenia samolot miał specjalny kod wywoławczy: „Last 734”. W rejsie powrotnym z lotniska Kraków Airport do Warszawy, został pożegnany salutem wodnym. To był początek atrakcji, ponieważ największe przewidziano po lądowaniu w Warszawie. Lotnisko Chopina rozpoczęło pożegnanie B737-400 również salutem wodnym. Następnie w asyście honorowej koordynatorów ruchu lotniczego naziemnego, samolot został poprowadzony do wybranego miejsca postojowego na płycie lotniska. Tam miłośnicy lotnictwa mogli wykonać „pożegnalne” zdjęcia, a także mogli podpisać się na kadłubie samolotu.

Boeing 737-400, czyli udana służba w PLL LOT

Pożegnalny rejs Boeing 737-400 to zakończenie 27 lat udanej służby w barwach PLL LOT. Ten model to jeden z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się na świecie wąskokadłubowych samolotów pasażerskich średniego zasięgu. Wycofanie B737-400, to także koniec historii boeingów 737 Classic pod skrzydłami LOT-u. Historycznie pierwsze samoloty generacji 400 pojawiły się we flocie LOT-u na początku 1993 roku, pięć lat po rozpoczęciu produkcji serii 737-400, aby wraz innymi wersjami tworzyć efektywną i przewidywalną w użytkowaniu grupę samolotów rejsowych. Jednak wraz z rozwojem technologii lotniczych, 400-tki zostały sukcesywnie zastąpione modelami 800, które pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa oraz ograniczyć koszty operacyjne. Ostatni egzemplarz, noszący znaki SP-LLG, wykonał podczas swojej służby 28.970 rejsów, spędzając w powietrzu 55.525 godzin. Pośród Pasażerów, których gościliśmy na jego pokładzie, najbardziej wyjątkowym był Jan Paweł II, który wrócił nim do Rzymu po VII Pielgrzymce do Polski 17 czerwca 1999 roku.

„Wprowadzenie do floty krótkiego zasięgu samolotu typu Boeing 737 było prawdziwą rewolucją w lataniu – znacznie większy, w porównaniu z radzieckimi samolotami, zasięg, dwuosobowa załoga kokpitowa, wyjątkowo cicha i komfortowa kabina – to wszystko sprawiało, że LOT w połowie lat 90-tych dołączył do czołówki nowoczesnych przewoźników lotniczych” – mówi Michał Czernicki, P.o. Rzecznika Prasowego w PLL LOT.

Zakończenie kariery w lotnictwie rejsowym to w przypadku tego modelu początek nowego życia jako mniejszej maszyny frachtowej. Wiele firm logistycznych docenia inżynieryjną solidność i niezawodne działanie samolotu, w mniejszym stopniu koncentrując się na efektywności kosztowej lotów przy użyciu boeingów generacji 400.

Exit mobile version