Film „Wszystko wszędzie naraz” Daniela Scheinerta i Daniela Kwana dostał najważniejszą statuetkę tegorocznych Oscarów.
Otrzymał podczas 95. gali aż siedem nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej.
Produkcja ta otrzymała statuetki w kategoriach: „najlepsza reżyseria” (Daniel Scheinert i Daniel Kwan), „najlepszy scenariusz oryginalny” (Daniel Scheinert, Daniel Kwan), „najlepsza aktorka” (Michelle Yeoh), „najlepsza aktorka drugoplanowa” (Jamie Lee Curtis), „najlepszy aktor drugoplanowy” (Ke Huy Quan) i „najlepszy montaż” (Paul Rodgers).
„Wszystko wszędzie naraz” to szalone połączenie kina akcji, komedii i science-fiction o niewiarygodnej bohaterce, od wizjonerskich twórców filmowych – Daniela Kwana i Daniela Scheinerta oraz producentów Anthony’ego i Joe Russo (Avengers: Endgame).
Evelyn Wang (Michelle Yeoh), borykająca się z trudami codzienności mama w średnim wieku, natrafia na klucz do „multiwersum”: sieci przecinających się ze sobą światów, gdzie może zbadać wszystkie drogi życiowe, którymi nie poszła: począwszy od gwiazdy filmowej do uznanego szefa kuchni Teppanyaki. Kiedy pojawiają się mroczne siły, Evelyn będzie musiała wykorzystać wszystko co ma i wszystko czym kiedyś mogła być, aby ocalić to, co jest dla niej najważniejsze: jej rodzinę.
Dzięki niesamowitym scenom sztuk walki, lekkiemu humorowi w stylu pop oraz przyprawiającym o bicie serca emocjom, to epicki i porywający film, jakiego nigdy wcześniej nie widzieliście.
„IO” Jerzego Skolimowskiego bez nagrody
„IO” w reżyserii Jerzego Skolimowskiego musiał uznać wyższość niemieckiego rywala, tj. „Na Zachodzie bez zmian”.
Od początku było oczywiste, że w kategorii „najlepszy film zagraniczny” osiołek nie miał szans na gali w Dolby Theatre w Los Angeles.
Laureaci Oscarów 2023:
Najlepszy film: „Wszystko wszędzie naraz”
Najlepsza aktorka: Michelle Yeoh („Wszystko wszędzie naraz”)
Najlepszy aktor: Brendan Fraser: „Wieloryb”
Najlepsza aktorka drugoplanowa: Jamie Lee Curtis („Wszystko wszędzie naraz”)
Najlepszy aktor drugoplanowy: Ke Huy Quan („Wszystko wszędzie naraz”)
Najlepsza reżyseria: Daniel Kwan, Daniel Scheinert („Wszystko wszędzie naraz”)
Najlepszy scenariusz oryginalny: Daniel Kwan, Daniel Scheinert („Wszystko wszędzie naraz”)
Najlepszy scenariusz adaptowany: Sarah Polley („Women Talking”)
Najlepsze zdjęcia: James Friend („Na Zachodzie bez zmian”)
Najlepsza muzyka: Volker Bertelmann („Na Zachodzie bez zmian”)
Najlepszy montaż: Paul Rodgers („Wszystko wszędzie naraz”)
Najlepsza charakteryzacja i fryzury: Adrien Morot, Judy Chin Anne Marie Bradley („Wieloryb”)
Najlepsze kostiumy: Ruth Carter („Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu”)
Najlepsza scenografia i dekoracja wnętrz: Christian M. Goldberk (scenografia), Ernestine Hipper (dekoracja wnętrz) – „Na Zachodzie bez zmian”
Najlepszy dźwięk: Mark Weingarten, James H. Mather, Al Nelson, Chris Burdon, Mark Taylor („Top Gun Maverick”)
Najlepsza piosenka: „Naatu Naatu” z filmu „RRR (MM. Keeravaani, Chandrabose)
Najlepsze efekty specjalne: Joe Letteri, Richard Baneham, Eric Saindon, Daniel Barrett („Avatar: Istota wody”)
Najlepszy film międzynarodowy: „Na Zachodzie bez zmian” (Niemcy)
Najlepsza pełnometrażowa animacja: „Guillermo del Toro: Pinokio”
Najlepsza krótkometrażowa animacja: „Chłopiec, kret, lis i koń” (Charliego Mackesy, Matthew Freud)
Najlepszy pełnometrażowy dokument: „Nawalny” (reż. Daniel Roher)
Najlepszy krótkometrażowy dokument: „Zaklinacze słoni” (reż. Kartiki Gonsalves, Guneet Monga)
Najlepszy film krótkometrażowy: „Irlandzkie pożegnanie” (reż. Tom Berkeley, Ross White)