Oscary 2023. „Wszystko wszędzie naraz” najlepszym filmem. Porażka „IO” Skolimowskiego

95. gala nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej

Film „Wszystko wszędzie naraz” Daniela Scheinerta i Daniela Kwana dostał najważniejszą statuetkę tegorocznych Oscarów.

Otrzymał podczas 95. gali aż siedem nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej.

Produkcja ta otrzymała statuetki w kategoriach: „najlepsza reżyseria” (Daniel Scheinert i Daniel Kwan), „najlepszy scenariusz oryginalny” (Daniel Scheinert, Daniel Kwan), „najlepsza aktorka” (Michelle Yeoh), „najlepsza aktorka drugoplanowa” (Jamie Lee Curtis), „najlepszy aktor drugoplanowy” (Ke Huy Quan) i „najlepszy montaż” (Paul Rodgers).

„Wszystko wszędzie naraz” to szalone połączenie kina akcji, komedii i science-fiction o niewiarygodnej bohaterce, od wizjonerskich twórców filmowych – Daniela Kwana i Daniela Scheinerta oraz producentów Anthony’ego i Joe Russo (Avengers: Endgame).

Evelyn Wang (Michelle Yeoh), borykająca się z trudami codzienności mama w średnim wieku, natrafia na klucz do „multiwersum”: sieci przecinających się ze sobą światów, gdzie może zbadać wszystkie drogi życiowe, którymi nie poszła: począwszy od gwiazdy filmowej do uznanego szefa kuchni Teppanyaki. Kiedy pojawiają się mroczne siły, Evelyn będzie musiała wykorzystać wszystko co ma i wszystko czym kiedyś mogła być, aby ocalić to, co jest dla niej najważniejsze: jej rodzinę.

Dzięki niesamowitym scenom sztuk walki, lekkiemu humorowi w stylu pop oraz przyprawiającym o bicie serca emocjom, to epicki i porywający film, jakiego nigdy wcześniej nie widzieliście.

„IO” Jerzego Skolimowskiego bez nagrody

„IO” w reżyserii Jerzego Skolimowskiego musiał uznać wyższość niemieckiego rywala, tj. „Na Zachodzie bez zmian”.

Od początku było oczywiste, że w kategorii „najlepszy film zagraniczny” osiołek nie miał szans na gali w Dolby Theatre w Los Angeles.

Laureaci Oscarów 2023:

Najlepszy film: „Wszystko wszędzie naraz”

Najlepsza aktorka: Michelle Yeoh („Wszystko wszędzie naraz”)

Najlepszy aktor: Brendan Fraser: „Wieloryb”

Najlepsza aktorka drugoplanowa: Jamie Lee Curtis  („Wszystko wszędzie naraz”)

Najlepszy aktor drugoplanowy: Ke Huy Quan („Wszystko wszędzie naraz”)

Najlepsza reżyseria: Daniel Kwan, Daniel Scheinert („Wszystko wszędzie naraz”)

Najlepszy scenariusz oryginalny: Daniel Kwan, Daniel Scheinert („Wszystko wszędzie naraz”)

Najlepszy scenariusz adaptowany: Sarah Polley („Women Talking”)

Najlepsze zdjęcia: James Friend („Na Zachodzie bez zmian”)

Najlepsza muzyka: Volker Bertelmann („Na Zachodzie bez zmian”)

Najlepszy montaż: Paul Rodgers („Wszystko wszędzie naraz”)

Najlepsza charakteryzacja i fryzury: Adrien Morot, Judy Chin Anne Marie Bradley („Wieloryb”)

Najlepsze kostiumy: Ruth Carter („Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu”)

Najlepsza scenografia i dekoracja wnętrz: Christian M. Goldberk (scenografia), Ernestine Hipper (dekoracja wnętrz) – „Na Zachodzie bez zmian”

Najlepszy dźwięk: Mark Weingarten, James H. Mather, Al Nelson, Chris Burdon, Mark Taylor („Top Gun Maverick”)

Najlepsza piosenka: „Naatu Naatu” z filmu „RRR (MM. Keeravaani, Chandrabose)

Najlepsze efekty specjalne: Joe Letteri, Richard Baneham, Eric Saindon, Daniel Barrett („Avatar: Istota wody”)

Najlepszy film międzynarodowy: „Na Zachodzie bez zmian” (Niemcy)

Najlepsza pełnometrażowa animacja: „Guillermo del Toro: Pinokio”

Najlepsza krótkometrażowa animacja: „Chłopiec, kret, lis i koń” (Charliego Mackesy,  Matthew Freud)

Najlepszy pełnometrażowy dokument: „Nawalny” (reż. Daniel Roher) 

Najlepszy krótkometrażowy dokument: „Zaklinacze słoni” (reż. Kartiki Gonsalves, Guneet Monga)

Najlepszy film krótkometrażowy: „Irlandzkie pożegnanie” (reż. Tom Berkeley, Ross White) 

Exit mobile version