Nowości w ofercie KLM: Chiny, Bliski Wschód i Europa. Holenderski przewoźnik wraca do Wrocławia

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM kontynuują odbudowę swojej oferty lotów po kryzysie spowodowanym pandemią.

Zgodnie z przyjętą strategią, linia chce udostępnić podróżnym możliwie największy wybór kierunków, a siatka połączeń jest elastycznie dostosowywana w zależności od zmieniającego się popytu. W sierpniu podróżni zyskają dwie nowe trasy w Europie – do Southampton i Cork. Można też znowu polecieć do Chin – loty do Szanghaju, zostały wznowione po 5-miesięcznej przerwie. Ponadto siatka połączeń KLM z Bliskim Wschodem zostanie zoptymalizowana tak, aby udostępnić więcej kierunków. Pojawi się też nowa destynacja w tym regionie – Rijad – stolica Arabii Saudyjskiej.

2 nowe trasy w Europie

W sierpniu b.r. do europejskiej oferty KLM dołączają dwa nowe kierunki. Pierwszym z nich jest Southampton, który jest już siedemnastym miastem w UK dokąd KLM oferuje bezpośrednie loty z Amsterdamu. Do Southampton będzie można polecieć codziennie od 31.08.2020. Drugim miastem, do którego będzie można wkrótce udać się na pokładach KLM jest Cork Irlandii. Jego włączenie do siatki KLM pierwotnie planowane na koniec marca b.r. nie odbyło się z powodu wybuchu pandemii. Inauguracja trasy jest planowana na 3 sierpnia b.r., a loty będą odbywały się codziennie.

Kryzys wywołany koronawirusem sprawia, że popyt na loty, jak i oferowanie linii zmieniają się dużo szybciej niż wcześniej. Oznacza to, że KLM potrzebuje elastycznej siatki połączeń, którą można dostosowywać w zależności od potrzeb rynku. Przewoźnik ma nadzieję, że dzięki otwarciu nowych kierunków na Wyspach Brytyjskich, zrekompensuje utracony popyt na innych trasach w Europie. Ponadto KLM umocni swoją pozycję w tym regionie. Linia jest w trakcie powolnej i starannej przebudowy swojej oferty. Liczba oddawanych do dyspozycji klientów kierunków szybko rośnie, ponieważ linia zdecydowała najpierw zaoferować jak największy wybór destynacji, a następnie stopniowo zwiększać ilość dostępnych miejsc poprzez wzrost częstotliwości lotów lub zastosowanie większych samolotów. Uruchomienie tras do Southampton i Cork wpisuje się w tę strategię.

Samolot KLM w locie (fot. KLM)

Nowości w lotach na Bliski Wschód

Od 28 września b.r. do oferty lotów KLM na Bliski Wschód dołączy nowy kierunek – Rijad – stolica Arabii Saudyjskiej, dokąd linia będzie realizować loty z Amsterdamu 4 razy tygodniowo. Ponadto przewoźnik zamierza zoptymalizować swoje działania w tym regionie. Na części tras linia zaplanowała międzylądowania w innych portach tak aby zapewnić swoim klientom większy wybór destynacji: loty powrotne z Rijad do Amsterdamu będą odbywały się ze stopem w Dammanie, loty do/z Abu Dhabi – z postojem w Maskacie (już od 3 sierpnia b.r.), a lot do/z Bahrajnu połączono z Kuwejtem. W sumie KLM będzie oferował 7 miast w tym regionie: Dubaj i Abu Dhabi (Zjednoczone Emiraty Arabskie), Dammam i Rijad (Arabia Saudyjska), Maskat (Oman), Manama (Bahrajn) i Kuwejt.

Wznowienie lotów KLM do Szanghaju (fot. KLM)

Wznowienie lotów pasażerskich do Chin

Od 21 lipca b.r. w wyniku złagodzenia restrykcji podróżnych przez rząd chiński, KLM mógł wznowić loty pasażerskie z Amsterdamu do Szanghaju. Początkowo jeden rejs tygodniowo relacji Amsterdam-Szanghaj-Amsterdam na pokładzie Boeinga 777-300 będzie odbywał się z międzylądowaniem w Seulu (Korea Płd), w obu kierunkach. Dotychczas – od 20 kwietnia b.r. – na wspomnianej trasie linia realizowała jedynie loty towarowe transportując materiały i sprzęt medyczny. Loty pasażerskie do Chin kontynentalnych były zawieszone od początku lutego w związku z COVID-19.

Aby ponownie odbywać loty pasażerskie do Chin, KLM musi spełniać surowe wymagania ustanowione przez rząd chiński w zakresie warunków higienicznych przy podróżach międzynarodowych. Oznacza to, że pasażerowie muszą najpierw wypełnić formularz oświadczenia zdrowotnego przez Internet, a przed samym lotem poddać się pomiarowi temperatury. Ponadto linia musi regularnie kontrolować i sprzątać toalety. Kontakty między załogą a pasażerami jest ograniczony do minimum, co oznacza, że ​​podczas tych lotów dostępny catering jest ograniczony.

Realizując wszystkie swoje loty w obecnych czasach KLM wprowadził szereg nowych procedur i środków ochrony zdrowia, aby zapewnić pasażerom i załogom bezpieczną podróż. Podczas wchodzenia do samolotu i przez cały czas trwania podróży wszystkich obowiązują maski, a na pokładzie znajdują się odkażacze do rąk. Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone, a powietrze w kabinie regularnie wymieniane i filtrowane za pomocą filtrów HEPA.

Samolot E175 KLM na płycie lotniska (fot. KLM)

KLM wraca do Wrocławia

Po blisko 5-miesięcznej przerwie spowodowanej epidemią Covid-19, od 3 sierpnia b.r. Królewskie Holenderskie Linie lotnicze planują wznowienie połączenia między Wrocławiem, a Amsterdamem. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji jedno połączenie dziennie. KLM stopniowo wznawia operacje na świecie. W sierpniu linia zamierza udostępnić już 95% swoich kierunków europejskich i coraz większą liczbę tras międzykontynentalnych.

Stopniowa reaktywacja ruchu lotniczego – Wrocław w rozkładzie lotów KLM

Po blisko 5-miesięcznym kryzysie wywołanym przez COVID-19, KLM na nowo uwzględnił Wrocław w swoim rozkładzie lotów. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji jedno połączenie dziennie do Amsterdamu samolotem Embraer 175 (realizowane przez KLM Cityhopper). Samolot będzie startował z Wrocławia o 14:05, aby wylądować w Amsterdamie o 15:50. Połączenie powrotne do Wrocławia zaplanowano na godzinę 11:55, z lądowaniem o 13:35.

Linia reaktywowała już także loty z innych miast w Polsce: z Warszawy, Krakowa i Gdańska. Łącznie z trasami w naszym kraju, w sierpniu KLM chciałby na nowo oddać do dyspozycji swoich klientów około 95% wszystkich swoich kierunków europejskich i zrealizować w tym miesiącu 11 tysięcy lotów w Europie. W tym samym czasie samoloty KLM będą latały na 80% tras międzykontynentalnych realizując 2100 rejsów, z czego połowa to nadal loty cargo. Wraz ze znoszeniem restrykcji podróży przez władze poszczególnych państw, będzie przybywało lotów pasażerskich na dalekich trasach.

Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację w kwestii znoszenia restrykcji wjazdowych, KLM publikuje swoje rozkłady lotów na krótsze okresy. Na bieżąco aktualizowaną ofertę można sprawdzać na stronie tutaj. Należy zaznaczyć, że reaktywacja ruchu lotniczego zależy ściśle od decyzji władz poszczególnych państw i bieżącego stopnia zagrożenia wirusem, a także od kształtującego się na nowo popytu, dlatego rozkłady lotów mogą ulegać zmianom. Przed podróżą KLM zachęca swoich klientów do monitorowania strony linii – klm.pl oraz do kontaktowania się z właściwymi organami w celu uzyskania informacji na temat formalności i ograniczeń związanych z wjazdem.

„Bardzo się cieszę, że KLM może powrócić do Wrocławia, oferując znowu wygodne połączenie lotnicze do Amsterdamu, a stamtąd w świat. Tego lata KLM stopniowo wznawia działalność po kryzysie wywołanym globalną pandemią COVID-19. W sierpniu nasi pasażerowie będą mieli do dyspozycji już 95% tras z europejskiej oferty KLM i wiele międzykontynentalnych lotów, dostępnych z przesiadką w Amsterdamie. Wprowadziliśmy szereg nowych procedur i środków ochrony zdrowia, aby zapewnić naszym pasażerom i załogom maksymalnie bezpieczną podróż.” – powiedział Frantisek Siling, Dyrektor Generalny Sprzedaży Air France i KLM w Polsce.

„Niezmiernie cieszymy się z przywrócenia połączenia do Amsterdamu. Powrót KLM do Wrocławia oznacza większą różnorodność oferty dla naszych pasażerów, którzy dzięki temu mają dostęp do siatki połączeń nie tylko przewoźników zrzeszonych w Star Alliance ale również w Sky Team. Teraz planowanie podróży z Wrocławia jest jeszcze łatwiejsze”. – powiedział Jarosław Sztucki, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Portu Lotniczego Wrocław.

Obowiązek podróżowania w maskach

Na wszystkich lotach KLM pasażerowie i załoga mają obowiązek zakrywania twarzy podczas wejścia do samolotu i w czasie trwania całego lotu. Maski są też wymagane na lotniskach. Podróżni są zobowiązani zaopatrzyć się we własne maski ochronna na twarz i bezwzględnie używać ich w czasie całej podróży. Dopuszczalne są zwykłe jednorazowe maski chirurgiczne lub maski wielokrotnego użytku. Zakrywanie twarzy odzieżą nie zastępuje maski. Ponieważ standardowa maska może być używana jednorazowo przez maksymalnie 4 godziny (maska FFP – do 8 godzin), podróżni powinni posiadać odpowiednią liczbę masek w zależności od długości podróży.

Zakrywanie twarzy maską nie obowiązuje dzieci do lat 10, przy czym ich noszenie jest zalecane w miarę możliwości. Maski nie obowiązują również podczas serwisu pokładowego. Pasażerom, którzy nie zastosują się do obowiązującego wymogu i zgłoszą się na lot bez maski, linia może odmówić wejścia do samolotu.

Dodatkowe środki ochrony zdrowia podróżnych

Podróżowanie samolotem w obecnej sytuacji wymaga zastosowania dodatkowych środków ostrożności, aby możliwie w najlepszy sposób chronić pasażerów i załogi przed ewentualnym zarażeniem wirusem. Jednym z elementów reżimu sanitarnego jest wspomniany wcześniej obowiązek noszenia masek. Planując podróż lotniczą, należy spodziewać się innych zmian. Najważniejsze z nich to:

– Higiena na pokładzie – personel pokładowy KLM jest zobowiązany nosić maski ochronne, a samoloty są wyposażone m.in. w środki do dezynfekcji rąk. Podczas każdego lotu KLM jedna z toalet jest przeznaczona wyłączenie dla załogi, aby personel mógł w nieograniczony sposób dbać o higienę rąk. Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich środków.

– Dystans społeczny – Tam, gdzie to możliwe lub konieczne, linia działa w oparciu o ogólne wytyczne dotyczące „dystansu społecznego”. W praktyce oznacza to odpowiednie rozsadzenie pasażerów, aby wokół każdego pozostało możliwie najwięcej przestrzeni i pustych foteli.

– Uproszczony serwis pokładowy – obecnie serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Podczas lotów europejskich pasażerowie znajdą na siedzeniu pudełko z kanapką lub ciastkiem i wodę. Podczas lotów międzykontynentalnych, na fotelu czeka na podróżnych większa torba, zawierająca przekąski, owoce i napoje, a gorący posiłek jest serwowany tylko na lotach dłuższych niż 9 godzin. Posiłki specjalne są aktualnie niedostępne. Pasażerowie mogą też zabrać na pokład własny prowiant. Restauracje na lotnisku mogą być nieczynne.

– Samoloty KLM są wyposażone w specjalne zestawy ochronne przeciw COVID-19, na wypadek, gdyby w czasie lotu któryś z pasażerów wykazywał symptomy choroby. Zestawy zawierają specjalne środki ochrony osobistej dla pasażerów i personelu pokładowego, aby ograniczyć ryzyko infekcji na pokładzie.

– Powietrze w kabinie – ryzyko zarażenia się na pokładzie samolotu jest niskie. Nowoczesne samoloty są wyposażone w filtry HEPA, które pozwalają na usunięcie ewentualnie występujących w powietrzu cząsteczek wirusów i zapewniają wysokiej jakości, czyste powietrze o wysokim stopniu cyrkulacji. Powietrze jest wymieniane co trzy minuty, a nadmuch przebiega od góry do dołu, co dodatkowo zmniejsza ryzyko „poziomej” transmisji w kabinie. Co więcej, wszyscy pasażerowie siedzą twarzą w tym samym kierunku, więc interakcja twarzą w twarz jest niewielka.

– Nowe procedury na lotniskach – Dodatkowe środki ochrony są stosowane także na lotniskach. Wejście i wyjście z samolotu oraz obsługa naziemna odbywa się przy zachowaniu dystansu, a niekiedy pasażerowie wchodzą na pokład w kolejności strefowej.

– Dodatkowe kontrole pasażerów – mogą się różnić w zależności od lotniska, z którego pasażer odlatuje. W niektórych przypadkach pasażerowie są proszeni o wypełnienie deklaracji zdrowotnych. Pewne kraje nakładają na linie lotnicze obowiązek przeprowadzenia kontroli zdrowia pasażerów, w tym niekiedy pomiaru temperatury ciała, zanim podróżni zostaną zaproszeni do samolotu, dotyczy to podróży do Korei Płd, Singapuru oraz Kanady.

Nowe procedury na wrocławskim lotnisku

Zgodnie z nowymi procedurami obsługi podróżnych na lotniskach, wszyscy pasażerowie przed wejściem do terminalu mają mierzoną temperaturę ciała. We wrocławskim porcie odbywa się to metodą bezdotykową. Na całym lotnisku obowiązuje wymóg noszenia maseczki ochronnej zasłaniającej usta i nos oraz zasada dystansu społecznego. Port zachęca podróżnych również do częstej dezynfekcji rąk (jest obowiązkowa w lotniskowych sklepach, barach i restauracjach). Regularnie dezynfekowane są wszystkie pomieszczenia w terminalu oraz wszelkie powierzchnie dostępne dla pasażerów. Dodajmy, że osoby towarzyszące podróżnym nie mogą wejść do terminalu (z wyjątkiem opiekunów np. osób niepełnosprawnych).

Lotnisko zapewnia płynną obsługą pasażerów i całkowicie bezpieczne warunki w terminalu, który jest należycie przygotowany na przyjmowanie coraz większej liczby podróżnych.

Exit mobile version