Nowe Centrum Łodzi. Podziemna ulica otwarta. Nad nią woonerf

Łódzkie

Od poniedziałku (4 lipca) można przejechać podziemną drogą wybudowaną w Nowym Centrum Łodzi w śladzie dawnej ul. Hasa.

Po przejściu niezbędnych testów i uzyskaniu odbiorów technicznych trakt został oddany do użytku łodzianom.

Podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi otwarta (fot. Stefan Brajter/UMŁ)

Nowa droga zbudowana w półkilometrowym tunelu biegnącym na głębokości 6 m pod powierzchnią ziemi łączy dwukierunkową jezdnią ul. Kilińskiego (wjazd przy siedzibie mBanku) z rondem pod al. Rodziny Scheiblerów. Przy jej budowie wykonano siedem zjazdów do budynków, które w przyszłości powstaną w tej części Nowego Centrum Łodzi, w tym do trójpoziomowego parkingu na 300 aut, który ma powstać pod rynkiem im. K. Kobro przed EC1. W przyszłości po sąsiedzku stanąć ma także nowa siedziba łódzkiego ratusza. Podziemna ulica z pewnością ułatwi dojazd petentom.

Podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi otwarta (fot. Stefan Brajter/UMŁ)

Podziemna ulica Hasa

Przy budowie podziemnej drogi zadbano też o teren nad nią. Ponad tunelem, na poziomie gruntu, powstał kolejny w Łodzi podwórzec miejski. Przyjazna dla mieszkańców przestrzeń z zieloną roślinnością (21 drzew, 538 krzewów, 73 pnącza oraz kilka tys. traw ozdobnych), meblami miejskim i placem zabaw dla dzieci ma otworzyć tę część miasta, ułatwić dostęp do atrakcji EC1 i stworzyć alternatywne dojście do dworca Łódź Fabryczna. Trakt rozjaśni nocą specjalny system oświetlenia uzupełniający standardowe oświetlenie uliczne. Część lamp będzie działała non stop, inne podświetlą wybrane miejsca w określonych porach. Punktowo iluminowane będą drzewa, meble miejskie i plac przed dawną elektrociepłownią.

Podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi otwarta (fot. Stefan Brajter/UMŁ)

Realizacja inwestycji kosztowała niemal 100 mln zł.

Exit mobile version