Najkrótsze połączenie w siatce LOT-u

LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały 3 września najnowsze połączenie krajowe.

Rejsy między Warszawą i Lublinem odbywają się pięć razy w tygodniu. To oferta dla tych, którzy nie chcą tracić czasu na modernizowanych trasach drogowych i kolejowych między tymi miastami.

Samolot o numerach SP-EQF wystartował w pierwszy rejs z Warszawy do Lublina o godz. 13:40, a wylądował o 14:20. Rejs powrotny z Lublina zaplanowany jest ok. godz. 15:15, a lądowanie na Lotnisku Chopina o 16:00.

Rejsy odbywają się pięć razy w tygodniu. Pasażerowie mają do wyboru loty w poniedziałki, środy, czwartki, piątki i niedziele. Do obsługi rejsów LOT przeznaczył turbośmigłowy samolot Bombardier Q400, na pokładzie którego znajduje się 78 foteli dla pasażerów.

– Mamy nadzieję, że nasza najnowsza propozycja przypadnie do gustu pasażerom. Na pokładzie naszych samolotów umożliwiamy im najszybszą i najwygodniejszą podróż między Warszawą-Lublinem, co jest warte podkreślenia szczególnie teraz, w trakcie dużych inwestycji infrastrukturalnych między tymi miastami, które wydłużają czas przejazdu pociągiem czy samochodem – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT.

Połączenie Warszawa-Lublin to 10. połączenie krajowe w siatce LOT-u.

Oprócz niego LOT oferuje swoim pasażerom możliwość podróżowania z Warszawy: do Gdańska, Rzeszowa, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Zielonej Góry, Poznania i Szczecina oraz z Krakowa do Gdańska.

Najnowsza trasa krajowa wpisuje się w bogatą siatkę ponad 100 połączeń LOT-u, która opiera się na przesiadkach na Lotnisku Chopina w Warszawie. Rozkład został skonstruowany w ten sposób, że umożliwia pasażerom z Polski Wschodniej dogodne transfery np. do Europy Zachodniej i Ameryki Północnej.

Trasa Warszawa-Lublin wpisuje się w obowiązującą strategię LOT-u, która zakłada konsekwentny rozwój rejsów zasilających port przesiadkowy w Warszawie, a jednocześnie wzmacnianie pozycji przewoźnika w regionalnych portach lotniczych w Polsce (w miarę dostępności floty i pojawiających się możliwości rynkowych).

W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok wcześniej.

W tym roku przewoźnik spodziewa się wyniku ok. 9 mln pasażerów, żeby w 2019 r. przekroczyć barierę 10 mln. Dla LOT-u pracuje dziś 3 tys. osób w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.

Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie licznych bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

W czerwcu do floty dołączył jedenasty Boeing 787-9 Dreamliner. Do końca 2019 r. flota Dreamlinerów, które obsługują trasy dalekodystansowe, zwiększy się do 15 sztuk. Latem na trasach średniego z pasażerami zaczęły latać dwa nowe samoloty Boeing 737 MAX 8. Do końca przyszłego roku LOT będzie posiadał w sumie 12 odrzutowców tego typu. W sierpniu zakończyły się dostawy dodatkowych Embraerów 195 specjalnie dla połączeń europejskich, dzięki czemu ich liczba wzrosła do 12.
(org., Samoloty Bombardier Q400 LOT-u na płycie Lotniska Chopina, fot. Filip Modrzejewski)

Exit mobile version