Najdłuższe połączenie lotnicze świata: Sydney – Londyn. Qantas Airways zamówił nowe samoloty Airbus A350-1000

Linie Qantas - najdłuższa trasa lotnicza świata!

Australijski przewoźnik Qantas uruchomi w 2025 roku bezpośrednie połączenia z Sydney do Londynu.

Qantas Airways. Samoloy Airbus A350-1000 (fot. Qantas Airways)

Lot z Australii do Wielkiej Brytanii zaplanowano na ok. 20 godzin. Będzie to najdłuższy lot pasażerski na świecie.

Qantas, noszący kryptonim Project Sunrise na potrzeby długiej historii lotów długodystansowych, podzielił się również wstępnymi koncepcjami swojej przyszłej kabiny A350, która zapewni nowy poziom komfortu wszystkim pasażerom podczas tych bezpośrednich lotów. Co pozwoli skrócić całkowity czas podróży nawet o cztery godziny w porównaniu z dzisiejszymi opcjami kompleksowej obsługi.

Klienci na pokładzie nowej floty samolotów A350 Qantas otrzymają luksusowe apartamenty pierwszej klasy z oddzielnym łóżkiem, rozkładanym fotelem i osobistą garderobą; pakiet biznesowy nowej generacji; nowy fotel Premium Economy nachylony na 40 cali, nowy fotel Economy nastawiony na 33 cale; oraz dedykowana Strefa Dobrego Samopoczucia przeznaczona do ruchu, rozciągania i nawilżania. Łączna liczba miejsc wynosi 238, co jest najmniejszą wartością w porównaniu z jakimkolwiek innym obecnie eksploatowanym A350-1000.

Podróżujący z całego świata mogą spodziewać się bardziej bezpośrednich tras do Australii, znacznie skróconego czasu podróży z punktu do punktu i niezrównanych wrażeń z latania – dzięki wnętrzu kabiny i projektowi usług inspirowanemu badaniami medycznymi i naukowymi przeprowadzonymi podczas trzech lotów badawczych Project Sunrise z Nowego Jorku i Londynu do Sydney w 2019 roku.

Qantas Airways. Samoloty Airbus A350-1000 (fot. Qantas Airways)

Decyzje grupy Qantas

Grupa Qantas ogłosiła kilka ważnych decyzji dotyczących floty, które zmienią jej międzynarodowe i krajowe sieci w ciągu następnej dekady.

Decyzje te przyczynią się również do poprawy podróży milionów ludzi każdego roku i stworzą ponad 1000 miejsc pracy, a także wiele możliwości w rozwoju kariery u krajowego przewoźnika.

W kraju Qantas rozpocznie odnawianie swoich wąskokadłubowych odrzutowców w ramach „Projektu Winton” z nowymi zamówieniami na 20 Airbusów A321XLR i 20 A220-300, ponieważ jego Boeingi 737 i 717 będą stopniowo wycofywane. Pierwszy z tych samolotów zacznie przylatywać pod koniec 2023 roku, a zamówienie obejmuje opcje zakupu kolejnych 94 samolotów z dostawą do co najmniej 2034 roku.

Qantas Airways. Samolot Airbus A350-1000. Wellbeing Zone (fot. Qantas Airways)

W skali międzynarodowej zamówiono 12 samolotów Airbus A350-1000, które będą obsługiwać bezpośrednie loty „Project Sunrise” z Australii do innych miast, w tym Nowego Jorku i Londynu. Samoloty te będą oferować najwyższy na rynku komfort pasażerów w każdej klasie podróży, z usługami zaplanowanymi na początek 2025 roku z Sydney.

Wszystkie te samoloty nowej generacji – poprzez ich niższe emisje, większy zasięg, mniejszy hałas i lepszą ekonomię – poprawią sposób podróżowania po Australii i za granicą.

Klienci mogą spodziewać się większej liczby bezpośrednich tras, a tym samym krótszego całkowitego czasu podróży. Mogą oczekiwać wyższego poziomu komfortu w kabinie. Ponadto, szczególnie na trasach krajowych i regionalnych, mogą spodziewać się większego wyboru lotów o różnych porach dnia ze względu na różne rozmiary samolotów w godzinach szczytu i poza szczytem.

Te nowsze samoloty i silniki zmniejszą emisje o co najmniej 15%, jeśli będą zasilane paliwami kopalnymi, i znacznie lepiej, jeśli będą zasilane paliwem zrównoważonego lotnictwa. To zamówienie przybliża tę linię lotniczą do zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. Projekt Sunrise będzie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla od pierwszego dnia.

Qantas Airways. Samolot Airbus A350-1000 – pierwsza klasa (fot. Qantas Airways)

O SAMOLOTACH

PROJEKT WINTON

Qantas A321XLR jest o pięć metrów dłuższy niż poprzednie 737 i zostanie skonfigurowany na 200 osób (20 biznesowych, 180 ekonomicznych) – 15 proc. wzrost bez zmniejszania przestrzeni między siedzeniami. Może latać około 3000 km dalej niż 737 (8700 km) i otwiera szerszy zakres bezpośrednich tras krajowych i międzynarodowych na krótkich dystansach (np. Azja Południowo-Wschodnia, wyspy Pacyfiku).

A220-300 jest ogólnie większy niż poprzednie 717-ki i zostanie skonfigurowany na 137 osób (10 w biznesie, 127 w ekonomii) – wzrost o 25 procent bez zmniejszenia przestrzeni między siedzeniami. Ma prawie dwukrotnie większy zasięg na ponad 6000 kilometrów, co oznacza, że ​​może latać między dowolnym miastem w Australii.

Oba typy samolotów będą napędzane silnikami Pratt & Whitney Geared Turbo Fan (PW1100G-JM i PW1500G).

Poziomy hałasu obu samolotów są do 50 procent niższe niż w samolotach odchodzących na emeryturę.

W przeliczeniu na miejsce A220-300 spala o 28% mniej paliwa na pasażera niż 717. A321XLR spala o 17% mniej paliwa na pasażera w porównaniu z 737.

Qantas Airways. Samolot Airbus A350-1000 – pierwsza klasa (fot. Qantas Airways)

PROJEKT SUNRISE

Qantas A350-1000 będzie miał zasięg do bezpośrednich lotów między Australią a dowolnym miastem na świecie. Napędzane silnikami turbowentylatorowymi Rolls-Royce Trent XWB-97, które są o 25% bardziej oszczędne niż samoloty poprzedniej generacji.

Przewiezie 238 pasażerów w czterech klasach (First, Business, Premium Economy, Economy), przy czym ponad 40 procent kabiny jest przeznaczone na siedzenia premium. W porównaniu do ponad 300 miejsc w konkurencyjnych liniach lotniczych.

Kabina jest specjalnie skonfigurowana pod kątem większego komfortu podczas długich lotów i obejmuje strefę dobrego samopoczucia.

Exit mobile version