ŚWIAT

Morze Czarne. Amerykański MQ-9 Reaper uszkodzony przez rosyjskie myśliwce Su-27 [WIDEO]

Incydent z Rosjanami

Dwa rosyjskie samoloty Su-27 przeprowadziły niebezpieczne i nieprofesjonalne przechwycenie bezzałogowego samolotu MQ-9 Sił Powietrznych USA.

Działał w międzynarodowej przestrzeni powietrznej nad Morzem Czarnym.

14 marca około godziny 7:03 (CET) jeden z rosyjskich samolotów Su-27 uderzył w śmigło MQ-9, zmuszając siły amerykańskie do zestrzelenia MQ-9 na wodach międzynarodowych. Kilka razy przed zderzeniem Su-27 zrzucały paliwo i leciały przed MQ-9 w lekkomyślny, szkodliwy dla środowiska i nieprofesjonalny sposób. Ten incydent pokazuje brak kompetencji, a także jest niebezpieczny i nieprofesjonalny.


„Nasz samolot MQ-9 wykonywał rutynowe operacje w międzynarodowej przestrzeni powietrznej, kiedy został przechwycony i trafiony przez rosyjski samolot, co doprowadziło do katastrofy i całkowitej utraty MQ-9” — powiedział dowódca sił powietrznych USA, gen. James B. Hecker, Siły Powietrzne USA w Europie i Siły Powietrzne w Afryce. „W rzeczywistości ten niebezpieczny i nieprofesjonalny czyn Rosjan prawie spowodował awarię obu samolotów”.

„USA i sojusznicze samoloty będą nadal operować w międzynarodowej przestrzeni powietrznej i wzywamy Rosjan do profesjonalnego i bezpiecznego zachowania” – dodał Hecker.

Dron. Bezzałogowy samolot MQ-9 Reaper Sił Powietrznych USA (fot. William Rio Rosado/U.S. Air Force)

Incydent ten jest następstwem niebezpiecznych działań rosyjskich pilotów podczas interakcji z samolotami USA i sojuszników w międzynarodowej przestrzeni powietrznej, w tym nad Morzem Czarnym. Te agresywne działania rosyjskich załóg samolotów są niebezpieczne i mogą prowadzić do błędnych obliczeń i niezamierzonej eskalacji.

Siły Powietrzne USA w Europie – Siły Powietrzne w Afryce rutynowo latają samolotami w całej Europie nad suwerennym terytorium i w całej międzynarodowej przestrzeni powietrznej w koordynacji z obowiązującymi przepisami kraju-gospodarza i międzynarodowymi. Aby wzmocnić zbiorową europejską obronę i bezpieczeństwo, misje te wspierają cele sojusznicze, partnerskie i narodowe USA.

Amerykański dron MQ-9 Reaper nie był uzbrojony, a do zderzenia doszło około 120 kilometrów od Krymu.

Udostępnienie materiału z kamery z interakcji MQ-9 Sił Powietrznych USA z rosyjskim SU-27 na Morzu Czarnym

Dowództwo europejskie USA opublikowało odtajnione nagranie rosyjskiego samolotu Su-27 przeprowadzającego niebezpieczne/nieprofesjonalne przechwycenie samolotu MQ-9 Sił Powietrznych USA w międzynarodowej przestrzeni powietrznej nad Morzem Czarnym. To zdarzenie miało miejsce 14 marca 2023 r.

Europejskie Dowództwo USA opublikowało odtajnione nagranie rosyjskiego samolotu Su-27 przeprowadzającego niebezpieczne/nieprofesjonalne przechwycenie samolotu MQ-9 Sił Powietrznych USA w międzynarodowej przestrzeni powietrznej nad Morzem Czarnym, 14 marca. publikowane są również odtajnione fotosy z materiału filmowego MQ-9.

Poniżej znajduje się podsumowanie wideo:

00:00: [Początek filmu] Rosyjski Su-27 zbliża się do tyłu MQ-9 Sił Powietrznych USA.

00:05: Przelatujący rosyjski Su-27 zaczyna uwalniać paliwo.

00:09 Rosyjski Su-27 przelatuje nad samolotem MQ-9 amerykańskich sił powietrznych, uwalniając paliwo. Gdy Su-27 przelatuje nad górną częścią MQ-9, zakłóca również transmisję wideo.

00:11: Śmigło MQ-9 Sił Powietrznych USA jest widoczne i pozostaje nieuszkodzone.

00:22: Rosyjski Su-27 rozpoczyna drugie podejście do MQ-9. 00:27: Rosyjski Su-27 zaczyna uwalniać paliwo podczas zbliżania się do MQ-9. Su-27 przechodzi jeszcze bliżej.

00:29: Rosyjski Su-27 zderza się z MQ-9 i obraz z kamery MQ-9 zostaje utracony na około 60 sekund.

00:39: Transmisja obrazu z kamery MQ-9 wróciła do sprawności. W tym czasie śmigło jest ponownie widoczne, a jedna ze śrub jest uszkodzona.

00:42: [Koniec filmu]

*(To odtajnione wideo zostało zredagowane pod kątem długości, jednak wydarzenia są przedstawione w kolejności sekwencyjnej).

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button