Zawodnicy startujący w Rajdzie Maroka mają za sobą pierwszy etap rywalizacji.
- W klasie Challenger (T3) najszybszymi byli dziś Michał Goczał i Diego Ortega Gil
- E. T. Factory Team zakończyła poniedziałkowy etap dubletem
Wystartowała rywalizacja w Rajdzie Maroka. Pierwszy etap finałowej rundy Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych prowadził pętlą wokół Zakury. Na zawodników czekało ponad 400 kilometrów jazdy, z czego odcinek specjalny miał długość 180 kilometrów. Załogi rywalizowały na południe od bazy rajdu, niedaleko granicy z Algierią. Początkowy etap odcinka specjalnego prowadził po kamienistych drogach, natomiast później nie brakowało też piachu oraz wydm.
Najlepszym wynikiem w klasie Challenger (auta T3) popisali się Michał Goczał i Diego Ortega Gil. Zaledwie 8 sekund stracili do nich Marek Goczał i Maciej Marton. Pierwszy etap Rajdu Maroka zakończył się więc dubletem dla zespołu E. T. Factory Team. Nieco więcej przez problemy nawigacyjne stracili Eryk Goczał i Alex Haro. Polsko-hiszpański duet został sklasyfikowany na 6. miejscu. Należy natomiast podkreślić, że ich tempo – szczególnie w końcówce odcinka – było bardzo dobre, co zwiastuje świetną walkę podczas kolejnych etapów imprezy.
– Jesteśmy na mecie pierwszego etapu Rajdu Maroka. Za nami 180 kilometrów bardzo wymagającego terenu. To była mieszanka piachu, wydm i bardzo dużych kamieni. Samochód spisywał się jednak fantastycznie, a mój pilot Diego kolejny raz potwierdził, że jest mistrzem nawigacji. Były takie sytuacje, że widzieliśmy złe ślady innych, natomiast Diego miał to pod kontrolą i my jechaliśmy dobrze. Około 40 przed metą straciliśmy półoś, przez co dyferencjał zaczął się przegrzewać. W końcowej partii musiałem odpuścić, bo chcieliśmy po prostu dojechać do mety, ale wynik i tak jest świetny – mówił na mecie etapu jego zwycięzca, Michał Goczał.
– To był bardzo ciekawy odcinek, ale trochę za krótki, bo tylko 180 kilometrów. Były momenty z trudną nawigacją, gdzie wiele załóg krążyło i nie mogło znaleźć odpowiedniej drogi. Natomiast Maciek świetnie się tam odnalazł i szybko wróciliśmy do walki. Przez kilkadziesiąt kilometrów wstrzymywała nas inna załoga i musieliśmy jechać w kurzu, ale na szczęście w końcu udało się ich wyprzedzić. Jesteśmy na mecie cali i zdrowi – to był dobry dzień, natomiast muszę przyznać, że temperatury są tutaj bardzo wysokie – podsumował Marek Goczał, który zajął 2. miejsce.
– Mamy za sobą pierwszy etap. Samochód spisywał się świetnie, szczególnie w pierwszej części odcinka z ogromnymi kamieniami. Wjechaliśmy w sekcję z wydmami na pełnym gazie. Niestety wkrótce okazało się, że pojechałem złą „linią” i musieliśmy zawrócić, aby znaleźć waypoint. Później nasze tempo było dobre. Najważniejsze, że jesteśmy na mecie i samochód jest w jednym kawałku, bo to był bardzo trudny etap. Jutro na pewno będziemy naciskać od samego początku! – zaznaczył Eryk Goczał.
Motocyklista zginął w Rajdzie Maroka
Francuski motocyklista Frederic Baudry zginął w wypadku na wydmach. Pomimo szybkiej interwencji lekarzy, którzy przetransportowali go helikopterem do szpitala w Zakurze, nie udało się uratować jemu życie.
Le motard français #Frédéric_Baudry, qui disputait le rallye-raid du #Maroc, est décédé ce lundi à la suite d’une chute dans les dunes, a annoncé l’organisation sur le réseau social Instagram.#Tesyeuxsurlemonde pic.twitter.com/iyu2u4d22t
— AlAin Français (@AlainFrNews) October 7, 2024
Baudry zginął na trasie pierwszego etapu, na 97. kilometrze.