Inwestycja w wysokości prawie 600 milionów euro (ponad 2,5 mld złotych): Lufthansa Cargo gruntownie modernizuje swój hub cargo na lotnisku we Frankfurcie do 2030 roku.
- Zrównoważony rozwój i przyszła rentowność: Projekt „LCCevo” wzmacnia pozycję konkurencyjną hubu logistycznego w Europie i tworzy nowoczesną, bardziej zrównoważoną infrastrukturę.
- Ciągłe działanie: Podstawowa renowacja będzie przeprowadzana etapami, a obsługa ładunków będzie kontynuowana bezproblemowo w 330 000 m² Lufthansa Cargo Center.
Niemiecka linia lotnicza Lufthansa Cargo 5 września świętowała ważny krok w dalszym rozwoju swojego centralnego hubu cargo na lotnisku we Frankfurcie. Dzięki wolumenowi inwestycji w wysokości prawie 600 milionów euro linia lotnicza cargo koncentruje się na kompleksowej modernizacji do 2030 roku, dzięki której Lufthansa Cargo Center (LCC) stanie się najnowocześniejszym hubem cargo w Europie.
„Lufthansa Cargo umożliwia globalny biznes i łączy rynki światowe w bardziej zrównoważony sposób. Projekt „LCCevo” odzwierciedla nasze dążenie do wzrostu i doskonałości” — powiedział Ashwin Bhat, dyrektor generalny Lufthansa Cargo. „W czasach globalnych napięć i zmieniających się wymagań klientów potrzebujemy innowacyjnych rozwiązań, które spełnią nasze potrzeby, potrzeby naszych klientów i potrzeby społeczeństwa. Jest to możliwe tylko dzięki nowoczesnej infrastrukturze. Dla naszych klientów chcemy zoptymalizować wydajność i jakość oraz sprawić, aby nasza usługa była jeszcze szybsza i bardziej płynna. Dla naszych pracowników chcemy tworzyć atrakcyjne i przyszłościowe miejsca pracy dla kolejnych pokoleń w naszym nowo zaprojektowanym „Domu Cargo”. Jednocześnie „LCCevo” podkreśla nasze silne powiązania z naszą bazą macierzystą i wzmacnia rolę lotniska we Frankfurcie jako centralnego węzła cargo w Europie”.
„Ta inwestycja Grupy Lufthansa jest wyraźnym zobowiązaniem wobec lokalizacji we Frankfurcie i symbolizuje naszą pewność co do długoterminowej przyszłości biznesu lotniczego frachtu” – powiedział Michael Niggemann, członek zarządu Deutsche Lufthansa AG. „Ten flagowy projekt sprawia, że nasz biznes cargo w hubie we Frankfurcie jest gotowy na przyszłość. Zwiększa jakość i wydajność dla klientów, tworzy zrównoważone miejsca pracy dla naszych współpracowników i umożliwia jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska procesy naziemne. Jednocześnie wnosimy znaczący wkład w wydajność przewozów lotniczych w sercu Europy, umożliwiając tym samym globalny ruch dla naszej gospodarki”.
„To imponujący przykład tego jak inwestycje w nowoczesną i zrównoważoną infrastrukturę wzmacniają nasz kraj w perspektywie długoterminowej. Lufthansa Cargo wysyła ważny sygnał dla innowacji i konkurencyjności na lotnisku we Frankfurcie” — podkreślił R. Alexander Lorz, minister finansów Hesji. „Tutaj, w Hesji, gdzie sektor motoryzacyjny, przemysł farmaceutyczny i technologia medyczna odgrywają centralną rolę, połączenie zapewniane przez Lufthansa Cargo jest niezbędną bramą do rynku globalnego”.
Od momentu otwarcia w 1982 r. LCC działa nieprzerwanie 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu i od tego czasu odgrywa centralną rolę w globalnym ruchu lotniczym. Program modernizacji obejmuje stopniową odnowę wszystkich centralnych funkcji do 2030 r., w tym obiektów przeładunkowych, technologii magazynowania i transportu, technologii budowlanej, budynków administracyjnych i systemów informatycznych. Z całkowitą powierzchnią około 330 000 m² — co odpowiada około 46 boiskom piłkarskim — jest to jeden z największych węzłów cargo lotniczego w Europie.
Lufthansa Cargo realizuje ten ambitny projekt bez przerywania działalności. Ta „operacja na otwartym sercu” wymaga współpracy wszystkich zaangażowanych stron, aby zapewnić płynne działanie.
„Współpracujemy ściśle z firmami partnerskimi, takimi jak Züblin i Bleichert Automation, które wnoszą swoją wiedzę specjalistyczną do pomyślnej realizacji, która jak dotąd przebiega zgodnie z harmonogramem” — mówi kierownik projektu Stefan Dürr.
Prace budowlane są prowadzone etapami, aby codzienne operacje mogły przebiegać bez zakłóceń. W trakcie obecnej fazy budowy Lufthansa Cargo odnawia lub buduje nowe obiekty na powierzchni około 55 000 m². Godnym uwagi kamieniem milowym jest budowa 42-metrowego magazynu wysokiego składowania, który będzie drugim co do wysokości budynkiem na lotnisku we Frankfurcie.
PiS o niemieckim CPK
„Niemcom wolno, Polakom już nie” – stwierdził europoseł Daniel Obajtek.
Ashwin Bhat, szef Lufthansa Cargo: „Ta inwestycja wzmacnia rolę lotniska we Frankfurcie jako centralnego węzła cargo w Europie. W czasach globalnych napięć, chcemy innowacyjnych rozwiązań, które spełnią potrzeby nasze, naszych klientów i potrzeby niemieckiego społeczeństwa.”…
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) September 7, 2024
„Wyjaśniło się – wiemy już jak brzmiały ukrywane wnioski z mitycznych audytów. '200 mld zł wpływów z ruchu cargo trafi albo do Niemiec (Frankfurt), albo do Polski (CPK) – wybór należy do rządu’. Donald Tusk zdecydował bez wahania” – napisał Jacek Sasin.
„Tak wygląda polityka prowadzona z pozycji kolan. Tusk uwalając budowę CPK w Polsce spłaca dług swoim niemieckim zwierzchnikom. Wpływy do naszego budżetu z transportu cargo CPK oszacowano na prawie 200 mld zł do 2060 r. Ale to i tak niewielka część strat jakie ponosi budżet państwa i każdy z obywateli podczas rządów koalicji 13 grudnia” – dodał Mariusz Błaszczak.