„Korytarz do Chin” w Małopolsce. Miał być w Łodzi. Przetarg anulował MON

"Nowy korytarz do Chin"

Przy ul. Pryncypalnej w Łodzi miał być terminal przeładunkowy i „nowy korytarz do Chin”. Przetarg anulował MON.

Dziś połączenie do Chengdu buduje Małopolska.

– Dwa lata temu zablokowano budowę terminala przy ul. Pryncypalnej. Tam, na terenach należących do Ministerstwa Obrony Narodowej, miał powstać terminal, gdzie planowano nie tylko rozładowywać kontenery, ale i przygotowywać część materiałów przed wysyłką. To byłyby dodatkowe miejsca pracy. Niestety MON anulował ten przetarg i nie chce sprzedawać tamtego terenu. Dziś magazyny stoją jak stały, miejsc pracy nie ma. Natomiast przewozy z Chin okazały się tematem, który nie znosi próżni. 7 listopada spółka PKP LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa), spółka zależna PKP, podpisała właśnie umowę z władzami Chengdu – czyli dokładnie tego samego miasta, z którego miały być przewozy do Łodzi, do terminala na ul. Pryncypalnej. Umowa dotyczy przewozów do Sławkowa, miasta w Małopolsce, w okolicach Olkusza. Tam znajduje się terminal spółki PKP LHS. Media branżowe komentowały to jako „nowy korytarz do Chin”. Szkoda tylko, że ten korytarz prowadził będzie do Małopolski, a nie do Łodzi. Z informacji przekazywanych przez spółkę PKP LHS wynika, że już na wiosnę 2019 r. to połączenie ma być otwarte. Po raz kolejny zaniechania strony rządowej – w tym wypadku MON – sprawiły, że pożytki będzie czerpał kto inny, a nie Łódź. Przedstawiano rzekomo alternatywne rozwiązania, że niby terminal może powstać na Olechowie. Ale słuch o tym zaginął. A sprawa współpracy z Chengdu objawia się dziś w Małopolsce. To wielka strata i przykład na to, że rząd PiS w przypadku Łodzi zawodzi – mówi Mateusz Walasek, przewodniczący klubu radnych PO w Radzie Miejskiej w Łodzi.
(UMŁ)

Exit mobile version