Kolej. Nowy rozkład jazdy na sezon 2023/2024

Podróże koleją

Tak wygląda nowy roczny rozkład jazdy pociągów PKP Intercity, który wejdzie w życie 10 grudnia.

417 połączeń całorocznych i 37 sezonowych, więcej pociągów międzynarodowych, a także wzrost o 29 połączeń, kursujących w kategorii InterCity (IC) i obsługiwanych nowoczesnym oraz komfortowym taborem.

W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity będzie uruchamiało średniodziennie 417 pociągów, czyli o 27 więcej niż obecnie. Natomiast w sezonie wakacyjnym kursować mają 454 pociągi – o 24 więcej niż w tym roku. Zwiększy się też średniodobowa liczba połączeń międzynarodowych całorocznych z 52 do 63.

Utrzymana zostanie dotychczasowa liczba połączeń do/z Poznania, Trójmiasta, Szczecina, Olsztyna, Bydgoszczy, Kielc oraz Lublina. Zwiększy się natomiast liczba połączeń do/z Warszawy, Krakowa, Białegostoku, Opola, Łodzi, Wrocławia i Rzeszowa.

Nowe połączenia międzynarodowe

Wraz z nowym rocznym rozkładem jazdy zwiększy się liczba połączeń międzynarodowych. Dzienny pociąg IC Odra połączy Kraków z Berlinem, a po drodze zatrzyma się m.in. w Katowicach, Opolu, Wrocławiu czy Zielonej Górze. Natomiast skład IC Danubius zapewni poranne połączenie Wrocławia i Krakowa z Wiedniem oraz wieczorny powrót. Pociąg będzie składał się z dwóch grup wagonów – jedna wyruszy ze stolicy Małopolski, druga z Dolnego Śląska. Wagony połączą się w Bohuminie, skąd wyruszą dalej do Austrii. Ponadto od 10 grudnia połączenie IC Chopin zacznie kursować w wydłużonej relacji z Warszawy do Monachium. Nocny pociąg przejedzie przez trzy kraje i po drodze zatrzyma się m.in. w Krakowie, Ostrawie, Wiedniu oraz Salzburgu.

Nowe połączenia krajowe i wydłużone relacje

Od 10 grudnia w rozkładzie jazdy pojawi się nowy pociąg TLK Szczeliniec, który połączy Kraków z Jelenią Górą, zatrzymując się po drodze między innymi w Katowicach, Nysie czy Kłodzku. Podróżni będą mieli do dyspozycji także 2 nowe łączone pociągi do Kłodzka. Składy IC Heweliusz oraz TLK Rozewie pojadą z Trójmiasta przez Bydgoszcz do południowej części Dolnego Śląska. Podczas podróży pasażerowie będą mogli się przesiąść we Wrocławiu do pociągu jadącego do Kłodzka, który będzie obsługiwany zmodernizowanym pojazdem ED74. Uzupełnieniem siatki połączeń na trasie Warszawa – Białystok będzie nowy skład IC Esperanto, a między Przemyślem a Krakowem – pociąg IC Łukasiewicz. Oba będą kursowały w niedziele.

Dodatkowo w nowym rocznym rozkładzie jazdy pociąg IC Górski kursować będzie w zmienionej relacji Świnoujście – Hrubieszów, a skład IC Zamoyski pojedzie z Kołobrzegu aż do Rzeszowa, a nie jak dotychczas do Hrubieszowa.

Od nowego rozkładu jazdy część pociągów będzie miała wydłużone relacje zapewniając obsługę kolejnych miejscowości. Pociąg EIP 1602/6102 relacji Warszawa – Wrocław dojeżdżać będzie do Jeleniej Góry i Wałbrzycha. Skład IC Fredro, kursujący dotychczas z Wrocławia do Warszawy, pojedzie dalej aż do Białegostoku. Natomiast trasa IC Morcinek relacji Lublin – Katowice zostanie wydłużona do Gliwic. Pociąg IC Skaryna kursujący do tej pory na trasie Terespol – Warszawa będzie dojeżdżał do Łodzi, a pociąg IC Rejewski, obsługujący trasę Bydgoszcz – Warszawa, pojedzie do Lublina.

Całoroczne bezpośrednie połączenia do Zakopanego

Dotychczas, ze względu na prace modernizacyjne prowadzone na trasie Kraków – Zakopane, bezpośrednio pociągiem do stolicy Tatr można było dojechać tylko w wakacje i ferie zimowe, a przez pozostały okres korzystając z zastępczej komunikacji autobusowej do/z Krakowa.

Od 22 grudnia wróci 5 całorocznych połączeń do Zakopanego i 2 sezonowe. Mieszkańcy Trójmiasta będę mogli dojechać do stolicy Tatr pociągami TLK Małopolska, TLK Karpaty oraz IC Witkacy. Z Warszawy będzie można pojechać w Tatry 2 pociągami wyruszającymi z Trójmiasta, a także składami EIC Tatry oraz IC Karłowicz rozpoczynającymi bieg w stolicy. Ostatni z nich po drodze zatrzyma się m.in. w Kielcach. Pociąg EIC Tatry pokona całą trasę ze stolicy do Zakopanego w czasie 4 godziny i 53 minuty. To skrócenie o ponad 50 minut względem poprzedniego rozkładu jazdy. Z Krakowa do stolicy Tatr kursować będzie 5 połączeń: EIC Tatry, TLK Małopolska, TLK Karpaty, IC Karłowicz oraz IC Witkacy.  Z kolei ze Szczecina przez Poznań i Katowice pojedzie sezonowy skład IC Podhalanin, a z Bydgoszczy sezonowy pociąg IC Halny, który zabierze pasażerów z województwa śląskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego.

Wyższy komfort podróżowania

Rozkład jazdy na sezon 2023/2024 przyniesie poprawę komfortu podróżowania. Liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC obsługiwanej nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT). Podczas obowiązywania nowego rozkładu jazdy kursować będą 54 pociągi kategorii TLK, czyli o 3 mniej niż dotychczas. Natomiast liczba połączeń kategorii IC wzrośnie z 274 do 303. Nową, wyższą kategorię otrzyma pociąg Wyczółkowski relacji Szczecin – Lublin oraz Uznam jeżdżący między Warszawą a Świnoujściem. Oba składy od 10 grudnia będą zestawione z nowoczesnych i komfortowych wagonów. Komfortową podróż na pokładzie zmodernizowanych/nowych wagonów zapewni pasażerom pociąg IC Łukasiewicz relacji Kraków – Przemyśl. Skład Doker kursujący na trasie Trójmiasto – Katowice, Nida relacji Kielce – Warszawa oraz Chemik jeżdżący między Płockiem a Katowicami będą obsługiwane nowoczesnymi zespołami trakcyjnymi ED160 FLIRT. Natomiast pociągi Żubr relacji Warszawa – Białystok oraz Czechowicz kursujący z Warszawy do Lublina zmienią kategorię na wyższą wraz z sukcesywnym odbiorem nowych wagonów w 2024 roku.

Dostosowanie do prac modernizacyjnych

Obowiązujący od 10 grudnia nowy rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Do czerwca 2024 roku  kontynuowana będzie modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Część pociągów nadal będzie obsługiwała stację Warszawa Gdańska, zamiast Warszawy Centralnej lub będzie kursowała w skróconej relacji do/z Warszawy Wschodniej.

Do czerwca 2024 roku kontynuowany będzie remont linii kolejowej nr 25 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz. Skutkuje to przerwą w ruchu i wprowadzeniem na tym odcinku autobusowej komunikacji zastępczej za pociągi IC Witos oraz IC San.

Zarządca infrastruktury dalej będzie prowadził prace remontowe na linii kolejowej 38 na odcinku Ełk – Korsze, skutkujące przerwą w ruchu. Na trasie Olsztyn Główny – Kętrzyn – Giżycko wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Obejmie ona pociągi IC Mamry oraz IC Warmia. W nowym rozkładzie jazdy utrzymana zostanie jazda trasą okrężną przez Szczytno i Pisz pociągów IC Rybak i TLK Biebrza.

Zgodnie z zapowiedzią zarządcy infrastruktury, podczas obowiązywania nowego rozkładu jazdy, rozpoczęte zostaną prace inwestycyjne na katowickim węźle kolejowym. Od 10 grudnia pociągi IC Chopin, IC Cracovia, IC Porta Moravica oraz TLK Galicja zostaną skierowane na trasę okrężną, z pominięciem Katowic. W ciągu trwania całego rozkładu jazdy, prace inwestycyjne sprawią, że organizacja ruchu na stacji Katowice może się zmieniać kilkakrotnie.

Więcej pociągów objętych graficzną rezerwacją miejsc

Od 10 grudnia PKP Intercity będzie zwiększało systematycznie liczbę połączeń, w których podróżni będą mogli wybrać miejsce ze schematu graficznego. Do 174 już udostępnionych połączeń obsługiwanych składami wagonowymi z tą funkcją dołączy kolejnych ponad 50. Graficzna rezerwacja miejsc pozwala wybrać konkretne miejsce w wagonie czy sprawdzić frekwencję w danym pociągu. Do niedawna funkcja ta była dostępna jedynie w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, które mają stałą liczbę miejsc siedzących. W 2023 roku przewoźnik zaczął wdrażać to rozwiązanie również dla połączeń obsługiwanych składami wagonowymi. Docelowo opcja wyboru miejsca ma być dostępna dla wszystkich połączeń krajowych przewoźnika.

Pociąg (fot. Polregio)

POLREGIO z nowym rozkładem jazdy pociągów na 2024 rok

Zwiększenie pracy eksploatacyjnej o 10% i ilości zamówionych tras o 16%, 13 par pociągów na rzeszowskie lotnisko w Jasionce, nowe połączenia w województwie małopolskim, więcej pociągów na trasie Kraków Główny – Czechowice-Dziedzice oraz Kraków Główny – Zakopane, powrót połączenia Żagań – Cottbus oraz 6 dodatkowych par pociągów kursujących bezpośrednio na lotnisko w Gdańsku – to najważniejsze nowinki nowego rozkładu jazdy POLREGIO.

Najważniejsze zmiany w poszczególnych województwach w nowym rozkładzie jazdy 2023/2024:

W województwie podlaskim:

Od 10 grudnia 2023 roku

– 5 par pociągów na odcinku Białystok – Szepietowo,

– 4 pary pociągów  na odcinku Białystok – Szepietowo – Czyżew.

Zmiany w rozkładzie jazdy na pozostałych trasach województwa podlaskiego będą dotyczyły głównie terminów i godzin kursowania pociągów.

Od 1 stycznia 2024 roku

– 3 pary pociągów na odcinku Białystok – Szepietowo,

– 7 par pociągów na odcinku Białystok – Szepietowo – Czyżew.

Niektóre z tych pociągów będą kursowały w bezpośredniej relacji do/z Kuźnicy Białostockiej.

W województwie pomorskim kontynuowanie będą połączenia z dwóch poprzednich korekt rozkładu jazdy 2022/2023, w tym:

W województwie małopolskim uruchomione zostaną nowe połączenia Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (4 pary pociągów), Czechowice-Dziedzice – Oświęcim (6 par pociągów) oraz Kraków Główny – Czechowice-Dziedzice (3 pary pociągów) i Czechowice-Dziedzice – Kraków Główny (1 para pociągów), czyli łącznie 7 par bezpośrednich pociągów na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice – Oświęcim.

Nowy rozkład to również kolejne połączenia realizowane przez POLREGIO na styku sąsiadujących województw. Po 2 latach przerwy, między województwem kujawsko–pomorskim i łódzkim wznowione zostanie kursowanie pociągów REGIO w relacji pomiędzy Łodzią Kaliską i Toruniem:

Połączenie to było dotychczas realizowane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

W województwach kujawsko–pomorskim, wielkopolskim i opolskim pojawią się nowe relacje:

W województwie świętokrzyskim uruchomione zostaną nowe połączenia: jedna para pociągów Skarżysko-Kamienna – Końskie oraz dwie pary pociągów Kielce – Włoszczowa Płn.

W województwie lubelskim uruchomione zostaną nowe połączenia:

Ponadto, zwiększenie z 3 do 4 par pociągów w relacji Lublin Gł. – Szastarka – Lublin Gł., zwiększenie z 4 do 5 par pociągów w relacji Lublin Gł. – Zamość Wsch. – Lublin Gł.

oraz wydłużenie jednej relacji Lublin Gł. – Lubartów Słowackiego – Lublin Gł. na Lublin Gł. – Łuków – Lublin Gł. 

W województwie śląskim w nowym rozkładzie jazdy rozszerzona zostanie oferta na linii Tarnowskie Góry – Herby Nowe – Tarnowskie Góry, gdzie uruchomiona zostanie dodatkowa para pociągów (łącznie będzie to 5 połączeń).

W województwie wielkopolskim utrzymane zostaną połączenia relacji Poznań – Inowrocław – Toruń / Bydgoszcz Gł. (7 par pociągów) oraz Gniezno – Inowrocław – Toruń Gł. (1 para pociągów), które zostały wprowadzone wraz z korektą w czerwcu 2023.

Zgodnie z decyzją organizatora transportu, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, połączenia relacji Poznań Gł. – Krzyż – Poznań Gł. Ostrów Wlkp. – Poznań Gł. oraz wybrane połączenia na trasach do Leszna, Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina zostaną przekazane do obsługi Kolejom Wielkopolskim.

W województwie warmińsko–mazurskim, po modernizacji linii 221 uruchomione zostanie nowe połączenie Olsztyn – Braniewo (5 par pociągów). W związku z reaktywacją linii 35 podróżni zyskają dalsze połączenia na trasie Braniewo – Olsztyn – Chorzele (2 pary pociagów) oraz z samego Olsztyna do miasta Chorzele. Dalszą podróż do Ostrołęki będzie można kontynuować pociągami Kolei Mazowieckich. Warmińsko–mazurski zakład POLREGIO, w związku z nowym rozkładem jazdy zwiększy pracę eksploatacyjną o ok. 10%.

W województwie podkarpackim uruchomione zostaną 2 nowe połączenia w relacji Rzeszów Gł.– Mielec – Rzeszów Gł. oraz Strzyżów nad Wisłokiem – Jasło – Strzyżów nad Wisłokiem (II kwartał 2024 r.)

W województwie zachodniopomorskim od 10 grudnia 2023 r. o 20 minut krótszy będzie przejazd na trasie Szczecin – Zielona Góra. Pociągi wrócą na swoją pierwotną trasę Szczecin – Gryfino – Chojna – Kostrzyn – Zielona Góra dzięki oddaniu do użytku nowego mostu w Podjuchach.

Znaczące poszerzenie oferty przewozowej będzie miało miejsce od 2 stycznia 2024 również w obrębie aglomeracji szczecińskiej, na trasach Szczecin – Gryfino, Szczecin – Goleniów/Port Lotniczy Szczecin Goleniów oraz Szczecin – Stargard:

W województwie lubuskim podróżni będą mogli skorzystać z nowej oferty na linii nr 14 Żagań – Forst (Lausitz) – Cottbus (Chociebuż).

W województwie dolnośląskim  na linii E30 – Racibórz-Kędzierzyn-Koźle – Wrocław Gł. pojawią się składy o większej pojemności; między innymi czteroczłonowe pojazdy ED72 Ac a dwie pary pociągów w relacji Wrocław Główny – Opole Główne i z powrotem będą kursowały w podwójnym zestawieniu (2xEN57FPS). W związku z przejęciem przez Koleje Dolnośląskie połączeń na linii Wrocław – Głogów – Zielona Góra Gł. POLREGIO będzie uruchamiać 13 par codziennych połączeń w relacji Głogów – Zielona Góra Gł.

W województwie opolskim wzrasta praca eksploatacyjna o ok. 100 tys. pockm. (z 3 300 tys. km do 3 400 tys. km). Na linii E30 – Racibórz-Kędzierzyn-Koźle – Wrocław Gł. pojawią się składy o większej pojemności; między innymi czteroczłonowe pojazdy ED72 Ac a dwie pary pociągów w relacji Wrocław Główny – Opole Główne i z powrotem będą kursowały w podwójnym zestawieniu (2xEN57FPS).

W celu ograniczenia kursowania pojazdów spalinowych na liniach zelektryfikowanych rozdzielono relacje pociągów Nysa – Wrocław Gł. / Wrocław Gł. – Nysa do relacji Nysa – Brzeg / Brzeg-Nysa oraz Gliwice-Kłodzko Miasto i z powrotem do relacji Kędzierzyn-Koźle – Kłodzko Miasto zachowując niezbędne skomunikowania. Wszystkie pociągi kursujące codziennie oraz w soboty, niedziele i święta, wycofano z ograniczeń kursowania w Boże Narodzenie i Wielkanoc.

– Nowy rozkład jazdy Polregio to efekt zarówno dynamicznego wzrostu spółki, jak i owocnej współpracy z samorządami wojewódzkimi. W kilku województwach istotnie zwiększamy pracę eksploatacyjną. Dzięki temu w 2024 r. Polregio powinno przekroczyć rekordowy poziom 100 mln przewiezionych pasażerów. W nowym rozkładzie jazdy, pociągi Polregio będą codziennie zatrzymywać się aż na ok. 1950 stacjach, w tym na kilkudziesięciu nowych przystankach, niwelując tym samym zjawisko wykluczenia transportowego – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO S.A.

– Już teraz w części województw wzrost pracy eksploatacyjnej jest bardzo znaczący.  W województwie podkarpackim zbliżamy się już do maksimum wynikającego z umowy. Podobna sytuacja jest na Pomorzu, gdzie obsługujemy dwa kontrakty, osobno na obsługę linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i pozostałych relacji regionalnych. Znacząco rozwijamy również ofertę przewozową w województwie zachodniopomorskim. W pozostałych regionach nadal mamy duży potencjał do dalszego rozwoju. Stale rosnący popyt na przewozy z pewnością przełoży się na korekty nowego rozkładu jazdy z korzyścią dla pasażerów w 2024 r. – podkreśla Marcel Klinowski, Wiceprezes Zarządu POLREGIO S.A.

Łącznie POLREGIO w rozkładzie jazdy 2023/2024 będzie uruchamiać ponad 1750 połączeń kolejowych dziennie, a pociągi przewoźnika zatrzymają się na ok. 1950 przystankach i stacjach kolejowych w całej Polsce.

Kraków Płaszów – rozkład jazdy (fot. Piotr Hamarnik/PLK)

Od 10 grudnia nowy rozkład jazdy na kolei – PLK

Nowy rozkład jazdy pociągów został przygotowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z przewoźnikami. Dzięki miliardowym inwestycjom z wykorzystaniem środków budżetowych i programów unijnych podróżni skorzystają z nowych i zmodernizowanych stacji i przystanków oraz krótszych czasów podróży. Zwiększa się atrakcyjność oferty połączeń regionalnych i dalekobieżnych. W rozkładzie jazdy uwzględniono najbardziej korzystne dla podróżnych połączenia oraz kontynuację prac na liniach kolejowych.

Krótsze podróże i nowe połączenia

Krócej na trasie Warszawa – Białystok. Dzięki postępowi prac modernizacyjnych na odcinku Czyżew– Białystok, w grudniu czas przejazdu pociągów na trasie z Warszawy do stolicy Podlasia skróci się o około 10 min. Od niedzieli  dostępny będzie także nowy peron na przystanku Białystok Zielone Wzgórza.

Dojedziemy koleją do lotniska w Pyrzowicach. To efekt zakończonej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Zawiercie – Pyrzowice Lotnisko – Tarnowskie Góry. Pociągi zatrzymają się na zmodernizowanych peronach na stacjach: Zawiercie (nowy peron), Poręba, Siewierz, Tarnowskie Góry oraz nowych przystankach: Mierzęcice, Miasteczko Śląskie Centrum, nowej stacji Pyrzowice Lotnisko oraz Zawiercie Kądzielów (PLK SA umożliwią pasażerom korzystanie z przystanku po tym jak przewoźnik złoży wniosek). Połączenia będą realizowane w relacji Częstochowa – Tarnowskie Góry.

Po ponad 20 latach, po wykonaniu prac remontowanych, powrócą pociągi pasażerskie na trasę Chorzele – Wielbark – Szczytno (linia 35). W czerwcu tego roku po 22 latach, dzięki inwestycji PLK SA, przywrócone zostało połącznie na mazowieckim odcinku z Ostrołęki do Chorzel.

Będzie więcej połączeń na przywróconej do eksploatacji w czerwcu br. linii Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój. Obecnie pociągi kursują w weekendy. Od 10 grudnia przewoźnik zaplanował także połączenia w tygodniu.

W Małopolsce przywrócone zostaną połączenia z Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę i Zator (linia nr 94). Obecnie pociągi kończą bieg w Przeciszowie. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów ze zmodernizowanej stacji Brzeźnica i peronu przy przystanku Jaśkowice.

Nowy rozkład jazdy na Warszawskim Węźle Kolejowym uwzględnia prace prowadzone przy modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Mimo prac pod ciągłym ruchem pociągów, wraz ze zmianą rozkładu jazdy zaplanowano zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na podmiejskiej linii średnicowej.

Nowe przystanki i zmodernizowane perony

Pasażerowie wybierający w codziennych podróżach kolej – najbardziej ekologiczny środek transportu, skorzystają z nowych przystanków, wybudowanych w ramach inwestycji współfinasowanych ze środków unijnych oraz z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.

Lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki:

Od 10 grudnia podróżni skorzystają także z nowych i zmodernizowanych peronów. W stolicy oddany do użytku zostanie nowy jednokrawędziowy peron nr 5 na stacji Warszawa Gdańska oraz perony na przebudowywanych stacjach i przystankach; Warszawa Wawer, Warszawa Gocławek, Warszawa Olszynka Grochowska. Na Mazowszu lepszy dostęp do kolei zapewnią również przebudowane przystanki Ruda Wielka między Skarżyskiem-Kamienną a Radomiem, Koziebrody na trasie Nasielsk – Toruń Wschodni. Do pociągu wsiądziemy również ze zmodernizowanych drugich peronów na przystankach Żakowice Południowe i Zaosie na trasie z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego. Z pierwszych odnowionych peronów na tych przystankach podróżni korzystają już od 18 października br. W grudniu oddany do użytku zostanie wyremontowany peron nr 1 na stacji Kielce, która od 10 grudnia zmieni nazwę na Kielce Główne. W regionie podróżni wsiądą wygodnie do pociągów ze zmodernizowanych przystanków Grochowiska i Nida na trasie Kielce – Busko Zdrój. Pod koniec roku skorzystamy także z przebudowanych, lepiej dostępnych peronów na przystanku osobowym Bożacin i stacji Koźmin Wielkopolski na linii 281 Oleśnica – Chojnice. Udostępnione zostaną także zmodernizowane perony w Ropczycach.

Pociągi wracają na swoje trasy

Od 10 grudnia wrócą pociągi na trasę Olsztyn Gutkowo – Braniewo. PKP Polskie Linie kolejowe S.A. przygotowały linię do sprawnych i bezpiecznych podróży. Podróżni wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji i przystanków, które zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Lepszy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety. W województwie zachodniopomorskim pociągi pojadą po nowym moście na Regalicy i wrócą na swoje stałe trasy. Składy m.in. kursujące w relacji do i ze Świnoujścia z pominięciem stacji Szczecin Gł. z powrotem będą jeździły przez stację. Od 22 grudnia dojedziemy pociągiem do Zakopanego. Lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki. Na stacji Zakopane podróżni wygodnie wsiądą do pociągów z pierwszych oddanych do użytku peronów. W Wielkopolsce dzięki zakończeniu remontu pociągi wrócą na trasy Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie oraz Koźmin Wielkopolski – Krotoszyn. Na remontowanych odcinkach tych linii nie będzie już obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa.

Exit mobile version