W sobotę załoga I Love Poland wystartowała w kolejnych regatach sezonu, tym razem na Morzu Śródziemnym.
Na hiszpańskiej Majorce rozpoczęła się impreza żeglarska o nazwie PALMAVELA, która corocznie organizowana jest od 2004 roku i pierwotnie nazywała się Maxi Race Week. W sobotę wystartował offshorowy wyścig La Larga, w którym rywalizować będzie jacht I Love Poland.
Możliwe są dwa warianty trasy, a o wyborze konkretnej organizator dopiero zadecyduje. Dłuższa o długości około 350 mil zaczyna się i kończy w Palmie na Majorce i prowadzi dookoła Ibizy i Formentery oraz małej wyspy Isla del Aire w pobliżu Minorki. Krótszy wariant trasy mierzy około 225 mil morskich i pomija Minorkę, a prowadzi wokół Ibizy i małych wysp przy zachodnim i południowym brzegu Majorki: Dragonera i Cabrera.
Kapitan Grzegorz Baranowski mówi, że wyścig nie wydaje się skomplikowany, ale dużo zależy od pogody i dodaje: „Te regaty są trochę inne. Do tej pory startowaliśmy w imprezach topowych nazw: Rolex, RORC. Te są mniej znane, ale są blisko Walencji i chcemy, jeśli tylko jest możliwość popływać i rywalizować. Trzeba do wszystkiego podejść poważnie i bojowo, a będzie okazja do wdrożenia wniosków, które wyciągnęliśmy z popełnionych błędów na karaibskich regatach”.
Organizator wyścigu offshorowego i całych regat, klub The Real Club Náutico de Palma aspiruje, by La Larga stała się klasycznym wiosennym wydarzeniem offshore w śródziemnomorskim i europejskim kalendarzu. Trasa wśród Balearów i spektakularne widoki dostępne podczas „La Larga” sprawiają, że jest to prawdziwy amfiteatr w basenie Morza Śródziemnego.
Czas od ostatnich regat:
- po zwycięstwie w St. Marten Regatta jacht I Love Poland przepłynął Atlantyk i zacumował w Walencji. Na Faccebook i Instagram publikowaliśmy dziennik pokładowy opisujący każdy dzień rejsu z Karaibów do Europy,
- Kapitan Grzegorz Baranowski został żeglarzem miesiąca magazynu Seahorse,
- załoga miała dwa tygodnia wolnego i Wielkanoc spędziła w domach,
- w Jastarni odbyły się dla załogi ILP dwa szkolenia RYA, czyli certyfikowane przez prestiżową brytyjską organizację Royal Yachting Association, których tematyką była obsługa radaru na jachcie oraz bezpieczna eksploatacja silnika jachtowego.