Gala Zakończenia 17. OFF Camera [ZDJĘCIA]

Nagrody wręczone

W sobotni wieczór w krakowski centrum kongresowym ICE znów pojawiły się gwiazdy i znane osobistości na czerwonym dywanie.

Gala Zamknięcia 17 edycji festiwalu filmu niezależnego OFF Camera stała się faktem i nareszcie mogliśmy poznać efekty tygodniowych prac zespołów jurorskich.

KONKURS GŁÓWNY „WYTYCZANIE DROGI”

Krakowska Nagroda Filmowa Andrzeja Wajdy w wysokości 25 000 dolarów

LAUREAT: „Power Alley”, reż. Lillah Halla

NOMINOWANI:

Uzasadnienie jury w składzie Andrzej Seweryn, Christopher Hampton, Alise Gelze:

Za przełamywanie społecznych i kulturowych tabu w odważny sposób, który prawdziwie „wytycza drogę” zarówno dla głównej bohaterki, jaki i dla samej reżyserki. Krakowska Nagroda Filmowa Andrzeja Wajdy OFF CAMERA 2024 wędruje do Lilli Halla za film „Power Alley”.

KONKURS POLSKICH FILMÓW FABULARNYCH: Imago”, reż.: Olga Chajdas

NOMINOWANI:

Uzasadnienie jury w składzie Kate Rhodes James, Lenka TyrpákovaIsabel Lamberti, Michael O’Connor:

Zwycięski film jest wstrząsający i podejmuje odważne kreatywne wybory. Główna kreacja aktorska jest wybitna i kluczowa dla sukcesu filmu. Najlepszy film Konkursu Polskich Filmów Fabularnych to “IMAGO”.

NAGRODA FEMALE VOICE: Monika Sobień-Górska, scenarzystka – „Lęk”

NOMINOWANE:

Uzasadnienie: Ta nagroda została przyznana debiutującej scenarzystce, która wykreowała autentyczną i poruszającą relację pomiędzy dwiema siostrami. Scenariusz ukazał motywy rzadko pokazywane na ekranie. Jury naprawdę chce wesprzeć zwyciężczynię, aby kontynuowała swoją drogę, gdyż jej „female voice” jest potrzebny. Laureatką nagrody jest Monika Sobień-Górska.

Nagroda dla Kobiet Filmu Female Voice jest przyznawana wybitnie uzdolnionym kobietom, które na co dzień aktywnie działają w polskiej branży filmowej. Są ambitne, kreatywne, skuteczne. Wyróżnienie ma na celu wspieranie kobiet w realizowaniu ich artystycznych projektów i zawodowych planów w mocno zmaskulinizowanym świecie kina.

NAGRODA DLA NAJLEPSZEJ AKTORKI KONKURSU POLSKICH FILMÓW FABULARNYCH: Magdalena Cielecka i Marta Nieradkiewicz za role w filmie „Lęk”

NOMINOWANE:

Uzasadnienie: Jury zdecydowało się przyznać tę nagrodę za kreacje, które nie istniałyby bez siebie. Jurorki i jurorzy ani przez moment nie wątpili w absolutne poświęcenie i siostrzaną miłość, którą oglądamy na ekranie. W tym roku nagroda dla najlepszej aktorki została przyznana… dwóm aktorkom, Magdalenie Cieleckiej i Marcie Nieradkiewicz za film „Lęk”.

NAGRODA DLA NAJLEPSZEGO AKTORA KONKURSU POLSKICH FILMÓW FABULARNYCH: Jakub Zając, za rolę w filmie „Horror Story”

NOMINOWANI:

Uzasadnienie: Ta kreacja aktorska była wspaniała, wzruszająca, pewna siebie, ale i delikatna oraz komediowa, a przede wszystkim bardzo, bardzo zabawna. Laureatem nagrody dla najlepszego aktora jest Jakub Zając za kreację w filmie „Horror Story”.

RISING STAR: Magdalena Dwurzyńska, za rolę w filmie „Błazny”

NOMINOWANI:

Uzasadnienie: Zwycięska kreacja aktorska jest złożona i bardzo przekonująca. Nagrodę Rising Star przyznana została aktorce grającej… aktorkę, która ma przed sobą wielką przyszłość. To Magdalena Dwurzyńska.

NAGRODA PUBLICZNOŚCI: „Lęk”, reż. Sławomir Fabicki

NAGRODA FIPRESCI: Tyle co nic”, reż. Grzegorz Dębowski

Uzasadnienie: Za uniwersalne przesłanie, pełne empatii spojrzenie na problemy polskiej wsi, z którymi mogą utożsamić się widzowie na całym świecie, umiejętną grę gatunkami filmowymi, wreszcie za doskonałą wielowymiarową rolę Artura Paczesnego, która powinna stać się przepustką do wielkiej ekranowej kariery. Nagrodę FIPRESCI jury przyznało filmowi “Tyle co nic”.

NAGRODA KRAJOWEJ IZBY PRODUCENTÓW AUDIOWIZUALNYCH KIPA: Piotra Grawender oraz Maciej Hamela za produkcję filmu „Skąd, dokąd?”

Uzasadnienie: Przyznając nagrodę, kapituła podkreśla, że: „Skąd, dokąd” w sposób przejmujący ukazuje ludzką nieustępliwość w obliczu najtrudniejszych wyzwań. Poprzez odważną realizację tego ważnego filmu dokumentalnego, twórcy stali się głosem niosącym nadzieję i walkę o zachowanie humanizmu nawet w najmroczniejszych czasach wojennych. Ich determinacja w ukazaniu prawdy i siły ludzkiego ducha w obliczu przeciwności sprawia, że „Skąd, dokąd” nie tylko porusza, ale także inspiruje do działania i refleksji nad wartościami, które definiują naszą wspólnotę jako ludzi. To niezwykłe wyzwanie dla debiutujących producentów.

WYRÓŻNIENIE

Kapituła postanowiła wyróżnić Marię Kraus za produkcję filmu „Twarze Agaty”.

Uzasadnienie: Przyznając wyróżnienie, kapituła podkreśla, że „Twarze Agaty” to niezwykle poruszający i głęboko ludzki film, którego producentka wnosi nie tylko talent artystyczny, ale również serce i zaangażowanie w każdy etap produkcji. Jej determinacja w przekazywaniu historii Agaty, jej walki i triumfu, daje promień nadziei. Dzięki jej wrażliwości i empatii, widzowie mają szansę zagłębić się w świat bohaterki, odkrywając w sobie nowe pokłady współczucia i zrozumienia dla ludzkiego doświadczenia. Producentka „Twarzy Agaty” nie tylko stworzyła film, ale również przekazała nam dar wspólnej podróży przez życie, wypełnioną wzruszeniem, refleksją i nadzieją.

#63SEKUNDY

Główny organizator: Muzeum Powstania Warszawskiego

LAUREACI:

Nagroda główna I miejsce, Aleksander Szeląg za film „Samotność”

II miejsce, Rafał Cieszyński za film „Pomocna dłoń”

III miejsce, Milena Sikora za film „Zupa”

Konkurs filmowy #63PL sekundy skierowany jest do młodych ludzi w wieku od 15 do 22 lat. W tym roku uczestnicy mieli odpowiedzieć na pytanie – „Co niewidoczne, a jednak ważne”. Prace mogły powstać w dowolnej technice audiowizualnej, nie mogły być jedynie dłuższe niż 63 sekundy.

Exit mobile version