Emirates, Ryanair, LOT i Wizz Air. Linie lotnicze o zawieszonych rejsach i bezpieczeństwie w czasach epidemii

Linie lotnicze w czasach epidemii COVID-19

Informacje linii lotniczych w czasach pandemii koronawirusa.

Komisja Europejska w ramach Schengen chce przedłużenia czasowego zamknięcia granic dla podróży, które nie są niezbędne, do 15 czerwca.

KOMUNIKAT WS. PRZEDŁUŻENIA ZAWIESZENIA REJSÓW LOT-U

W nawiązaniu do obecnej niestabilnej sytuacji na międzynarodowych rynkach lotniczych oraz licznych obostrzeń związanych z przemieszczaniem w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, Zarząd PLL LOT podjął decyzję o przedłużeniu zawieszenia połączeń lotniczych. Wszystkie rejsy pasażerskie LOT-u, krajowe i międzynarodowe, zaplanowane do dnia 31 maja br. włącznie, zostają odwołane.

Decyzja Zarządu PLL LOT odwołująca loty do 31 maja br. podyktowana jest przede wszystkim licznymi ograniczeniami w zakresie ruchu biznesowo-turystycznego, obowiązującymi na terenie Unii Europejskiej i innych krajów, w tym m.in. restrykcyjnymi obostrzeniami nakładanymi na podróżnych z zagranicy. Jednocześnie bacznie obserwujemy zmieniające się regulacje lokalne i międzynarodowe w zakresie otwierania granic i uruchamiania infrastruktury koniecznej do obsługi ruchu lotniczego. Na bieżąco szacujemy potencjał dla wznowienia połączeń pasażerskich i tworzymy scenariusze związane z popytem na konkretne kierunki podróży. W związku z niestabilną sytuacją na rynkach międzynarodowych i intensywnymi działaniami prewencyjnymi w zakresie COVID-19, jest jeszcze za wcześnie na wskazywanie konkretnych terminów wznowienia połączeń pasażerskich PLL LOT.

WIZZ AIR WYDŁUŻA ZAWIESZENIE WSZYSTKICH LOTÓW DO I Z POLSKI

Wizz Air ogłosił, że w wyniku przedłużenia restrykcji dotyczących lotów międzynarodowych linia zawiesza wszystkie loty w polskiej siatce połączeń do 24 maja br.

Pasażerowie z rezerwacjami, których dotyczą zawieszone loty i którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub poprzez aplikację mobilną, będą automatycznie informowani drogą elektroniczną. 120% pierwotnej wartości rezerwacji zostanie automatycznie przesłane na konto klienta Wizz Air do wykorzystania przez kolejne 24 miesiące na produkty i usługi Wizz Air. Pasażerowie mogą również wybrać zwrot pieniędzy – co zajmie więcej czasu – i będą informowani w osobnej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną o koniecznych krokach do otrzymania przelewu bankowego lub przelewu na kartę. W tym przypadku, klienci mogą ubiegać się o zwrot 100% pierwotnej wartości rezerwacji. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.

Wizz Air przeprasza za niedogodności związane z zakazem podróży i jednocześnie zapewnia, że bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych pasażerów oraz załogi jest priorytetem linii.

RYANAIR PRZYWRACA 40% PIERWOTNEGO ROZKŁADU LOTÓW OD 1 LIPCA

ZAŁOGI POKŁADOWE ORAZ PASAŻEROWIE W MASECZKACH, POMIAR TEMPERATURY

Ryanair ogłosił plan przywrócenia 40% pierwotnego rozkładu lotów od środy 1 lipca, pod warunkiem zniesienia restrykcji na lotach wewnątrzunijnych przez rządy poszczególnych krajów i wprowadzenia odpowiednich środków bezpieczeństwa na lotniskach. Ryanair będzie wykonywał prawie 1000 lotów dziennie, przywracając 90% tras w porównaniu do okresu sprzed epidemii Covid-19.

Od czasu ograniczenia lotów z uwagi na Covid-19 w połowie marca, Ryanair obsługuje skrócony, dzienny rozkład 30 lotów między Irlandią, Wielką Brytanią i Europą. Od lipca Ryanair wznowi loty z większości swoich 80 baz w całej Europie. Priorytetem Ryanaira jest przywrócenie lotów na jak największej liczbie tras, a nie obsługiwanie jedynie tras o największych częstotliwościach, liczba dziennych/tygodniowych operacji będzie więc niższa niż w pierwotnym rozkładzie.

Ryanair zachęca pasażerów do stosowania skutecznych środków bezpieczeństwa w celu ograniczenia rozprzestrzeniania wirusa Covid-19. Należą do nich ograniczenie liczby przeowożonych bagaży rejestrowanych, odprawa online, zapisanie karty pokładowej w smartfonie, a także przechodzenie pomiaru temperatury na lotnisku i noszenie masek / zakrywania nosa i ust przez cały czas podórży – w terminalu i na pokładzie samolotu. Wszystkie samoloty Ryanaira są wyposażone w filtry powietrza HEPA (podobne do stosowanych na oddziałach szpitalnych), a wszystkie powierzchnie wewnętrzne samolotów są dezynfekowane co noc profesjonalnymi środkami, którch skuteczność określa się na ponad 24 godziny. Pomiar temperatury i maseczki/ zakrywanie nosa i ust są kamieniem węgielnym powrotu do latania, zachowanie dystansu społecznego na lotniskach i na pokładzie samolotu będzie stosowane tam, gdzie to możliwe.

W samolotach członkowie złóg pokładowych Ryanaira będą używali maseczek. Na pokładzie będą serwowane wyłącznie paczkowane przekąski i napoje, a płatności będą realizowane jedynie bezgotówkowo. Kolejki do toalety będą zabronione, dostęp do korzystania z nich zostanie udostępniony indywidualnym pasażerom na żądanie. Ryanair zachęca pasażerów do regularnego mycia rąk i używania środków dezynfekujących w terminalach lotniczych.

Jako tymczasowy środek zapobiegawczy, podczas gdy państwa UE uwalniają kolejne restrykcje Covid-19, Ryanair będzie wymagał od wszystkich pasażerów podróżujących w lipcu i sierpniu wypełnienia danych (w punkcie odprawy) o tym, na jak długo planują pobyt, a także podanie adresu podczas pobytu w innym kraju UE. Informacje te zostaną przekazane rządom poszczególnych krajów UE w celu pomocy w egzekwowania wszelkich przepisów dotyczących izolacji wymaganych od osób odwiedzających poszczególne kraje wewnątrz UE.

Eddie Wilson, Prezes Zarządu Ryanair DAC powiedział:

“To bardzo ważne zarówno dla naszych klientów, jak i naszych pracowników, abyśmy od 1 lipca wrócili do normalnych rozkładów lotów. Rządy krajów europejskich wprowadziły blokadę na 4 miesiące, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa Covid-19. Po 4 miesiącach nadszedł czas, aby Europa znów latała, abyśmy mogli ponownie połączyć przyjaciół i rodziny, umożliwić ludziom powrót do pracy i wznowić europejski przemysł turystyczny, który zapewnia tak wiele milionów miejsc pracy.

Ryanair będzie ściśle współpracował z organami zdrowia publicznego w celu zapewnienia, że loty spełniają, w miarę możliwości, skuteczne środki ograniczające rozprzestrzenianie się wirusa Covid-19. Jak już pokazano w Azji, kontrole temperatury oraz maseczki / osłona nosa i ust są najskuteczniejszymi sposobami osiągnięcia tego celu na krótkich dystansach (1 godzina) na jednolitym rynku europejskim.

Obecnie poszczególne kraje Europy pozwalają na stopniowy powrót do normalnego życia, spodziewamy się, że będzie to ewoluować w nadchodzących tygodniach i miesiącach. Do 1 lipca pozostaje ponad 6 tygodni. Uważamy, że ​​jest to najbardziej optymalny termin na przywrócenie lotów, abyśmy mogli pozwolić przyjaciołom i rodzinom ponownie się spotkać, dotrzeć do pracy i pozwolić gospodarkom opartym na turystyce jak Hiszpania, Portugalia, Włochy, Grecja, Francja oraz inne kraje odzyskać resztki tegorocznego sezonu turystycznego.

Linie Emirates z kolejnymi lotami pasażerskimi w maju

Przewoźnik poinformował o uruchomieniu specjalnych połączeń pasażerskich do Frankfurtu, Londynu (Heathrow) i Manili.

Linie Emirates będą świadczyć ograniczone usługi rejsów pasażerskich do Frankfurtu (13 maja), portu lotniczego Londyn-Heathrow (14 maja) i Manili (13, 15, 16 maja). Specjalne loty w jedną stronę są realizowane z myślą o podróżnych, którzy chcą wrócić do domu. W ostatnich dniach samoloty Emirates poleciały również do Sao Paulo (3 maja) i Szanghaju (2 maja).

Przeloty dostępne są wyłącznie dla obywateli oraz osób spełniających warunki przybycia do kraju docelowego. Wszyscy podróżni będą zobowiązani do spełnienia wymagań nałożonych przez państwo przyjmujące.

Ze względów bezpieczeństwa i higieny obsługa lotów na tych rejsach zostanie dostosowana do obecnych warunków – na pokładzie nie będzie czasopism i innych materiałów do ​​czytania. Jedzenie i napoje będą nadal oferowane, jednak ich opakowanie i sposób podania zostaną zmodyfikowane w celu zachowania maksymalnych środków ostrożności. Pasażerowie otrzymają kanapki, napoje, przekąski i desery, a podczas lotów długodystansowych wybór gorących przekąsek.

Usługi Emirates Lounge i Chauffeur Drive są tymczasowo niedostępne. Włączenie połączenia Wi-Fi podczas lotu będzie możliwe wyłącznie za dopłatą. Na pokładach maszyn Emirates miejsca są przydzielane z wyprzedzeniem, a między poszczególnymi pasażerami lub rodzinami pozostawiane są puste siedzenia zgodnie z wymogami zachowania fizycznego dystansu.

Podróżni nie będą mogli zabrać na pokład bagażu podręcznego, a dozwolone podczas podróży rzeczy zostaną ograniczone do laptopa, torebki, teczki lub akcesoriów dziecięcych. Wszystkie pozostałe przedmioty powinny znaleźć się w bagażu rejestrowanym, do którego zostanie dodany limit bagażu podręcznego.

Pasażerowie są zobowiązani do przestrzegania wytycznych dotyczących zachowania odpowiedniej odległości w czasie podróży oraz do noszenia własnych masek na lotnisku i na pokładzie samolotu. Podróżujący powinni stawić się do odprawy na trzy godziny przed wylotem. Punkty odprawy Emirates będą obsługiwać wyłącznie pasażerów posiadających potwierdzone rezerwacje do powyższych miejsc docelowych.

Po każdym locie samoloty Emirates zostaną poddane zaawansowanym procedurom czyszczenia i dezynfekcji w Dubaju.

Emirates zabezpiecza i przygotowuje do lotów swoją w pełni szerokokadłubową flotę

Podczas gdy świat z oczekiwaniem wygląda powrotu do codzienności – podróżowania, kontaktu z najbliższymi i zdobywania nowych doświadczeń – Emirates z wytężeniem przygotowuje największą flotę szerokokadłubową do ponownego wzbicia się w przestworza. Wyzwaniu stawia czoła Emirates Engineering – wyspecjalizowany oddział przewoźnika i jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów do konserwacji samolotów na świecie.

– Praca naszych zespołów przechodzi na zupełnie nowy rytm organizacyjny, dzięki któremu możemy zapewnić naszym klientom absolutnie najwyższe standardy obsługi oraz bezpieczeństwo i poczucie komfortu w trakcie lotu – podkreśla Ahmed Safa, Divisional Senior Vice President Emirates, Engineering.

– Te same priorytety przyświecają naszym inżynierom dbającym o utrzymanie i bezpieczeństwo wartej miliardy floty Emirates, w skład której wchodzi największa liczba Airbusów A380 i Boeingów 777 na świecie. Nie konserwujemy tylko silników, ale wdrażamy kompleksowy system parkowania i ponownego uruchomienia naszych jednostek ściśle spełniający wytyczne producentów, instrukcje konserwacji, ale przede wszystkim – nasze zaostrzone standardy i udoskonalone protokoły.

– Posiadamy w pełni szerokokadłubową flotę stu piętnastu A380 i stu pięćdziesięciu pięciu B777 z wyrafinowanymi systemami i awioniką. Podczas gdy jednostki wąskokadłubowe wymagają 8-godzinnej pracy około 3-4 osób, nasze samoloty to już zadanie dla 4-6 specjalistów pracujących w 12-godzinnych zmianach. Ta różnica wraz z obowiązującymi zasadami dystansu społecznego nadają ciekawy obrót całemu procesowi konserwacji naszej floty – dodaje.

Zaparkowana flota

Początkowo Emirates uziemiło i zabezpieczyło 218 samolotów z floty liczącej 270 jednostek – 117 maszyn stanęło na lotnisku Dubai World Central a 101 w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju. Cały proces zajął 15500 godzin pracy.

Obecnie około 75 samolotów – zarówno pasażerskich, jak i frachtowców – realizuje loty w ramach repatriacji oraz zaopatrzenia w najpotrzebniejsze produkty. Jednostki te są konserwowane według standardowych procedur operacyjnych. Część maszyn z floty Emirates przechodzi planowane prace konserwacyjne w hangarach oddziału Emirates Engineering.

To nie pierwszy raz

Emirates rutynowo zabezpiecza wszystkie samoloty wyłączane z eksploatacji na dłużej niż 48 godzin. Jeszcze przed pandemią przewoźnik przechodził taki proces dla znacznej części swojej floty podczas zamknięcia pasa startowego w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju, a także w 2010 roku, kiedy w skutek wybuchu wulkanu i utrzymującego się w powietrzu pyłu wulkanicznego ruch samolotów został częściowo ograniczony.

Zabezpieczenia floty i ultraczułych systemów awioniki

Wszystkie szczeliny i otwory, przez które do wnętrza samolotu mogą przedostać się czynniki środowiskowe (piasek, brud, ptaki, owady) zostały osłonięte oraz uszczelnione. Zabezpieczane są m.in. sondy danych powietrznych, takie jak czujniki Pitota i ciśnienia statycznego, wskaźniki temperatury i kąta natarcia, podobnie jak wloty i wyloty silników oraz wloty i wyloty APU.

Przed warunkami atmosferycznymi chronione są również elementy wewnętrzne – wyposażenie kabin, fotele czy urządzenia rozrywki pokładowej oraz systemy wody pitnej, zbiorniki paliwa lotniczego, silniki oraz układy APU. Proces obejmuje również smarowanie, czyszczenie i konserwację podwozia oraz systemów sterowania lotem. Dedykowany zespół wyłącza wszystkie przełączniki kokpitu, odłącza akumulatory i instaluje zamki dźwigni sterowania i rolety.

Rutynowe kontrole

Po zakończeniu prac zabezpieczających i konserwujących, zespół przeprowadza okresowe kontrole całej floty co 7, 15 i 30 dni. Mogą one obejmować proste kontrole wizualne, które mają na celu upewnienie się, że wszystkie pokrywy są na miejscu i nie ma żadnych widocznych uszkodzeń czy zewnętrznych wycieków. Kompleksowe kontrole obejmują zdjęcia pokryw i ponowne uruchomienie systemów samolotów, silników na biegu jałowym oraz testowanie odpowietrzenia silnika i systemów sterowania lotem.

Reaktywacja floty

– Potrzebujemy około 4-5 specjalistów i przynajmniej 18-24 godzin, aby ponownie uruchomić każdy z naszych samolotów. Podobnie jak nasi klienci już nie możemy doczekać się, kiedy majestatyczne A380 i Boeingi 777 ponownie wzbiją się w niebo już według regularnego rozkładu lotów, aby zachwycać podróżnych na całym świecie – powiedział Ahmed Safa.

Exit mobile version