EKSTRAKLASAPIŁKA NOŻNA

Ekstraklasa wraca po zimowej przerwie. Wzrost oglądalności. Szybkie powtórki w nowej aplikacji

Ekstraklasa 2019/2020

Po zimowej przerwie, tj. po 47 dniach wracają rozgrywki w Ekstraklasie.

7 lutego to najwcześniejsza data, kiedy to zostały wznowione spotkania najwyższej polskiej ligi w roku kalendarzowym w historii.

W piątek na polskich murawach piłkarze rozpoczną mecze w sezonie 2019/2020 od:

Arka Gdynia – Cracovia, godz. 18:00
Śląsk Wrocław – Lechia Gdańsk, godz. 20:30

Ekstraklasa wprowadza szybkie powtórki w aplikacji #BliżejGry

Od startu wiosennej części sezonu Ekstraklasa wprowadza do oficjalnej aplikacji mobilnej szybkie powtórki decydujących akcji meczowych. Pozwoli to wszystkim kibicom, także tym niemającym dostępu do transmisji telewizyjnych, na obejrzenie bramek na swoim telefonie już po kilku minutach.

By móc oglądać powtórki wystarczy wybrać swój ulubiony klub lub obserwowany mecz. Po każdym golu otrzyma się wówczas powiadomienie z możliwością obejrzenia akcji. Funkcja ta pozwoli też na zobaczenie niewykorzystanych rzutów karnych. Rozwiązanie to da również możliwość obejrzenia powtórki kibicom na stadionach. Materiały będzie można odtwarzać w aplikacji Ekstraklasa do dziesięciu minut po zakończeniu spotkania. Po tym czasie wszystkie akcje i powtórki meczów będą dostępne w serwisie Ekstraklasa.tv.

– To rozwiązanie pozwoli naszym kibicom być jeszcze bliżej wydarzeń meczowych. Niezależnie od tego, gdzie przebywają, mogą mieć błyskawiczny i w pełni legalny dostęp do kluczowych akcji meczu. Szybkie powtórki w aplikacji mobilnej były przez nas dotychczas testowane w pierwszej części sezonu z bardzo dobrymi wynikami. Oprócz ciekawego narzędzia dla kibiców zyskujemy także dodatkową przestrzeń dla sponsorów, chcących pozycjonować się przy tego typu materiałach wideo na urządzeniach mobilnych. Rozwiązanie to wpisuje się także w naszą strategię coraz mocniejszego stawiania na technologię i rozwoju digitalowego. Obok naszej platformy OTT i kanałów social media, to właśnie aplikacja mobilna jest jednym z kluczowych narzędzi dotarcia do kibiców – mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy S.A.

Oficjalna aplikacja Ekstraklasy, którą pobrało już 210 tysięcy fanów Ekstraklasy, wystartowała w listopadzie 2017 roku. Po roku obecności na rynku stała się ona najlepiej ocenianą oficjalną aplikacją ligową w Europie z notą 4,5/5 wystawioną przez użytkowników systemu operacyjnego Android. Pozwoliło to Ekstraklasie wyprzedzić aplikacje takich gigantów jak Premier League, Bundesliga, Serie A czy Ligue 1.

Aplikacja pozwala na wzbogacanie transmisji telewizyjnej poprzez m.in. możliwość komentowania wydarzeń boiskowych, oceniania gry piłkarzy, obserwowania statystyk na żywo oraz oddawania głosów w sondażach. Na tle aplikacji mobilnych innych lig europejskich aplikację Ekstraklasy wyróżnia jednocześnie rozbudowana sfera społecznościowa, z komunikatorem i opcją dodawania znajomych. Wprowadzenie szybkich powtórek z pewnością będzie kolejnym argumentem do rozmów społeczności korzystającej z aplikacji.

Oglądalność Ekstraklasy wzrosła w pierwszej części sezonu

Średnio 1,13 mln widzów śledziło na żywo przed telewizorami pojedynczą kolejkę Ekstraklasy rozegraną dotychczas w sezonie 2019/2020. To o 37% więcej niż rok temu. Taki wynik był możliwy głównie dzięki utrzymaniu wysokiej oglądalności w Canal+, otwarciu na telewizję publiczną i znaczącemu wzrostowi oglądalności w serwisach online.

W niemal każdy weekend mecze Ekstraklasy wygrywały pod względem oglądalności z transmisjami z lig zagranicznych. To m.in. efekty rozgrywania spotkań od piątku do niedzieli, a także w poniedziałek. Jednocześnie coraz większą popularnością cieszą się kanały własne Ekstraklasy, w tym platforma streamingowa Ekstraklasa.TV i profile w mediach społecznościowych.

Prawa do transmisji wszystkich meczów w sezonie 2019/2020 ma Canal+, będący głównym nadawcą ligi już od ponad 20 lat. To właśnie za pośrednictwem tej stacji można było śledzić wszystkie piłkarskie spotkania. Jeden mecz Ekstraklasy rozgrywany do końca roku w sezonie 2019/2020 obejrzało średnio 89,5 tys. widzów w Canal+, Canal+ Sport, nSport+ czy dedykowanym rozgrywkom najwyższej ligi w Polsce – Canal+ Sport 3. Najwięcej widzów w płatnej telewizji zgromadził mecz 1. kolejki między ŁKS Łódź a Lechią Gdańsk, który obejrzało 204 tys. widzów. Na kolejnych miejscach uplasowały się spotkania: Lech Poznań-Śląsk Wrocław z 4. kolejki z widownią na poziomie 185 tys. i Arka Gdynia – Legia Warszawa – 164 tys. widzów w 14. kolejce.

Za sprawą rekordowych kontraktów telewizyjnych podpisanych przez Ekstraklasę pod koniec 2018 roku, w sezonie 2019/2020 ligowe rozgrywki można oglądać również na kanałach otwartych Telewizji Polskiej. TVP nabyła bowiem prawa do pokazywania jednego topowego meczu Ekstraklasy w kolejce. Do 20. kolejki jedno spotkanie transmitowane w telewizji publicznej obejrzało średnio 412 tys. widzów. Największą popularnością cieszył się mecz Wisły Kraków i Lechii Gdańsk w 17. kolejce, który przyciągnął przed ekrany 685 tys. kibiców. Ponad 600-tysięczną widownię zgromadziły jeszcze dwa spotkania Legii Warszawa – z Górnikiem Zabrze w 15. kolejce (624 tys. widzów) i z Lechem Poznań w 12. kolejce (616 tys. widzów).
(org.)

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button