Dziesięć kierunków Dreamlinerami LOT-u. Czartery do Rio, Mombasy i na Mauritius

Dreamlinery LOT-u

W tym sezonie zimowym Dreamlinery LOT-u zabiorą pasażerów z Warszawy do dziesięciu miast – w Brazylii, Tajlandii, Wietnamie, Kenii i Meksyku oraz na Kubie, Dominikanie i Mauritiusie.

W planowanym rozkładzie LOT wykona w sumie ok. 80 rejsów czarterowych każdego miesiąca.

Nowa oferta rejsów czarterowych to wynik umowy, którą LOT podpisał z dwoma touroperatorami. W ramach tej współpracy polski przewoźnik udostępnia samolot wraz załogą do obsługi wybranych kierunków turystycznych.

W ofercie znajdą się następujące połączenia:

> Brazylia / Rio de Janeiro (kod IATA: GIG) – od 11 listopada do 3 grudnia co 10/11 dni

> Tajlandia / Bangkok (BKK) – od 3 listopada do 23 marca co 7 dni

> Tajlandia / Phuket (HKT) od 5 listopada do 18 marca co 7 dni

> Wietnam / Ho Chi Minh (SGN) – od 4 listopada do 21 marca co 10/11 dni

> Meksyk / Cancun (CUN) – od 2 listopada do 15 marca co 7 dni

> Kuba / Varadero (VRA) – od 7 listopada do 20 marca co 7 dni

> Kenia / Mombasa (MBA) – od 3 listopada do 18 marca co 7 dni

> Dominikana / Punta Cana (PUJ)- od 30 grudnia do 25 lutego co 7 dni

> Dominikana / Puerto Plata (POP) od 8 listopada do 6 maja co 10/11 dni

> Mauritius (MRU) od 7 listopada do 27 marca co 7 dni

Wszystkie zaplanowane operacje czarterowe będą realizowane samolotem Boeing 787-8 Dreamliner, na pokładzie którego znajdują się 252 fotele dla pasażerów w trzech klasach podróży: LOT CHARTERS Business, LOT CHARTERS Premium i LOT CHARTERS Economy.

Najdłuższe połączenie czarterowe to obecnie bezpośredni lot z Warszawy do Rio de Janeiro podczas którego Dreamlinery LOT-u pokonuje 11 tys. km podczas podróży trwającej 13 godzin. Dla porównania: najdłuższe regularne połączenie rozkładowe LOT-u to z Warszawa – Los Angeles (12 godzin 20 minut, prawie 9,7 tys. km).

„Cieszymy się, że możemy zaproponować pasażerom atrakcyjne czarterowe połączenia z Warszawy. Nowa oferta oznacza komfortowy i bezpośredni przelot także do miejsc, do których wracamy po latach, np. do Kenii. Oferta rejsów czarterowych LOT-u jest wysoko ceniona przez naszych pasażerów i partnerów biznesowych. Nasza przewaga konkurencyjna polega m.in. na tym, że wszystkie rejsy czarterowe wykonujemy samolotami Boeing 787 Dreamliner, czyli najnowocześniejszymi i najbardziej komfortowymi samolotami szerokokadłubowymi świata. W ubiegłym roku, na pokładach Dreamlinerów w rejsach czarterowych przewieźliśmy ok. 70 tys. pasażerów” – mówi Iwona Stańczak, kierownik Działu Sprzedaży Czarterów LOT.

Wraz ze wzrostem skali operacji i działalności czarterowej LOT planuje uruchomienie kolejnych rejsów czarterowych wykorzystując nie tylko Dreamlinery, ale także flotę średniego zasięgu: nowoczesne wąskokadłubowe Boeingi 737. W sezonie lato 2018 LOT oferował pasażerom także połączenia czarterowe z Warszawy i Katowic do tureckiej Antalyi oraz z Warszawy do Kefalonii w Grecji. Przewoźnik rozważa też uruchomienie rejsów czarterowych z innych regionów w Polsce.

W ramach rozkładu zimowego 2018/2019 LOT będzie wykonywał ok. 80 rejsów czarterowych miesięcznie.

Obecna umowa z dwoma touroperatorami obowiązuje do sezonu zimowego 2019/2020.

LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Przewoźnik ma dziś w swojej rozkładowej ofercie 105 połączeń (najnowsze to ogłoszona w ubiegłym tygodniu trasa Warszawa-Bejrut). Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie ponad 60 bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Miami, Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark.

Rozwój połączeń jest możliwy m.in. dzięki pozyskiwaniu kolejnych samolotów. W czerwcu do floty dołączył 11. Boeing 787-9 Dreamliner. Do końca 2019 r. flota Dreamlinerów, które obsługują trasy dalekodystansowe, zwiększy się do 15 sztuk. Uruchomienie nowego połączenia dalekiego zasięgu wpisuje się w obowiązującą strategię LOT-u, która zakłada konsekwentny rozwój rejsów zasilających port przesiadkowy w Warszawie.

W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się zbliżyć do 9 mln pasażerów.
(org.)

Exit mobile version