ŁÓDŹ

Don’t invest in Łódź! Nowa kampania promocyjna [WIDEO]

Don’t invest in Łódź!

Don’t invest in Łódź!

Z tym hasłem spotykali się już pasażerowie zagranicznych portów lotniczych, czytelnicy takich portali internetowych jak The Wall Street Journal, Bloomberg czy LindekIn. A od 8 marca br. także widzowie w stacji telewizyjnych takich jak CNN i BBC. Kampania informacyjno-promocyjna miasta, która ma zachęcić prywatnych, międzynarodowych przedsiębiorców do inwestowania w Łodzi wkroczyła właśnie w kluczowy etap.

Przewrotne hasło nawiązuje do niesztampowego charakteru Łodzi i ma przedstawić miasto, jako miejsce, gdzie kreatywność spotyka się z biznesem. Celem kampanii jest pokazanie miasta jako nowoczesnej, rozwijającej się przestrzeni, w której jak nigdzie indziej na świecie kreatywność łączy się z biznesem. Powstały billboardy, filmy VR 360 stopni, film promocyjny, spoty telewizyjne i radiowe, a także inne materiały informacyjno-promocyjne.


Celem kampanii jest przekonanie przedsiębiorców do zainwestowania w Łodzi. Dlaczego więc hasło kampanii brzmi „Don’t invest in Łódź”? Intrygujący slogan ma na celu przede wszystkim zwiększenie zauważalności i zapamiętywalności przekazu. Odradzanie inwestycji jest jednak pozorne, a wyjaśnia to pojawiający się przy haśle dopisek „if…”. Odbiorcy, w zależności od nośnika, spotykają się m.in. z przekazem: „Don’t invest in Łódź… if you like to stay behind” lub „Don’t invest in Łódź… if you’re not interested in working with the best” – w ten sposób zostały ujęte atuty regionu. Kampania ma charakter międzynarodowy, dlatego hasło zostało stworzone w języku angielskim.

Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, podczas prezentacji spotu promującego miasto, powiedziała: – Łódź jest głównym beneficjentem środków unijnych w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Łódź w ostatnich latach bardzo się zmieniła, ale świadomość tego zarówno w kraju jaki i zagranicą nie jest duża. Ta kampania ma na celu dotarcie do wszystkich, którzy mogliby zainwestować w Łodzi, ale o naszym mieście niewiele dotąd słyszeli. Ma ona również pokazać jak w ostatnim czasie zmieniła się Łódź. Będzie to olbrzymia kampania w mediach klasycznych jak CNN i BBC oraz mediach społecznościowych. Pojawią się też billboardy m.in. na największych lotniskach. Cieszę się, że możemy pokazać fajną Łódź i zaintrygować naszym miastem inwestorów, a walczymy o nich z wieloma miastami z całej Europy.

Łódź to miasto o dużym potencjale gospodarczym i bogatej ofercie biznesowej.

Centralne położenie, dobra komunikacja czy też duża liczba wykwalifikowanych absolwentów to tylko przykłady korzyści, które mogą przyciągać zagranicznych inwestorów i przedsiębiorców. Do tej pory wiedza na temat potencjału biznesowego Łodzi była zbyt niska, co wiązało się z przewagą promocyjną innych dużych miast.

W kampanii Łódź została pokazana jako przestrzeń kreatywna i przedsiębiorcza. I to właśnie te cechy mają przyciągnąć do miasta zagranicznych inwestorów. Łódzka kreatywność odnajduje swoje praktyczne zastosowanie w przemyśle, nowych technologiach czy innowacyjnych start up’ach, przyciąga do pracy ludzi młodych i wykształconych, na których potencjale zależy przedsiębiorcom. Przedsiębiorczość natomiast ma w Łodzi mocne fundamenty. Świadczy o tym nie tylko sięgająca XIX-wieku tradycja przemysłu, ale także duże marki, które tu zainwestowały, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna czy zaawansowane działania rewitalizacyjne. Dużym atutem dla potencjalnych zagranicznych inwestorów może być również duża dostępna przestrzeń biurowa oraz rozwinięta branża hotelowa i mieszkaniowa, a także bliskość do Warszawy. Elementy te mogą znacznie zwiększyć zainteresowanie ofertą inwestycyjną miasta i regionu.
(UMŁ)

Tagi
Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

avatar
Close