CIEKAWOSTKITECHNOLOGIE

Bugatti Bolide najbardziej ekstremalnym samochodem wszech czasów. Pojedzie 500 km/h [ZDJĘCIA]

Bugatti Bolide - jeden z najbardziej udanych samochodów wyścigowych wszech czasów

Bugatti opracował ekstremalny hiper sportowy samochód o niespotykanym stosunku masy do mocy, wynoszącym zaledwie 0,67 kg na KM.

Eksperymentalny bolid Bugatti to hiper sportowy samochód wyposażony jest w silnik W16, pochodzący z produkcji seryjnej jako układ napędowy w połączeniu z minimalnym nadwoziem dla maksymalnego docisku.

Jednocześnie Bugatti Bolide jest najbardziej ekstremalną, bezkompromisową, najszybszą i najlżejszą koncepcją pojazdu w najnowszej historii firmy – z niesamowitym stosunkiem masy do mocy 0,67 kg na KM. Jest to możliwe dzięki połączeniu silnika W16 o mocy 1850 KM i masie pojazdu wynoszącej zaledwie 1240 kilogramów.

Bugatti Bolide osiąga wartości prawie dorównujące Formule 1, a jego prędkość maksymalna znacznie przekracza 500 km/h. Bolide potrzebuje 3:07,1 minuty na pokonanie okrążenia Le Mans i 5:23,1 minuty na okrążenie Nordschleife.

Bugatti Bolide rozpędza się od 0-100 km/h w 2,17 s, 0-200 km/h w 4,36 sekundy, 0-300 km/h w 7,37 sekundy, 0-400 km/ h w 12,08 sekundy i 0-500 km/h w 20,16 sekundy. Maksymalne przeciążenie boczne jakie jest w stanie osiągnąć to 2,8 G.

Bugatti Bolide (fot. pras.)

Sercem pojazdu jest 8-litrowy silnik W16-cylindrowy o mocy 1850 KM i momencie obrotowym 1850 Nm. Bugatti zaprojektował napęd specjalnie do użytku na torze wyścigowym oraz zoptymalizował silnik i skrzynię biegów, szczególnie pod kątem wyższych prędkości obrotowych silnika.

Zamiast chłodzenia typu woda-powietrze, Bugatti Bolide oferuje chłodzenie międzystopniowe powietrze-powietrze ze wstępnym chłodzeniem wodnym, co zapewnia optymalną wydajność na torze wyścigowym. Napływ powietrza odbywa się od przodu przez jeden wewnętrzny i jeden zewnętrzny kanał powietrza z każdej strony pojazdu. Dwie chłodnice wodne, które są umieszczone przed przednią osią, zapewniają wydajniejszy układ chłodnicy pod względem przepływu niż jest to zwykle stosowane nawet w Formule 1. Nowo opracowane i hybrydowe sprężarki radialne z turbowentylatorami węglowo-tytanowymi wentylują i chłodzą wysokowydajny wyścigowy układ hamulcowy.

Lekka „karoseria” wykonana jest z włókna węglowego.

Aerodynamika całkowitej wysokości wynoszącej wynosi zaledwie 995 milimetrów. Ultrasportowe siedzenia kierowcy pozwalają na nisko zawieszony kształt „samochodowego samolotu nisko latającego”. Wygląd Bugatti Bolide nawiązuje do tak zwanych samolotów X w historii lotnictwa i pokazuje wyraźny podpis X z każdej perspektywy. Pośrednio przypomina samolot odrzutowy Bell X-1, którym sterował kapitan Charles „Chuck” Yeager 1947 – pierwsza osoba, która przekroczyła barierę dźwięku przy prędkości 1,06 Macha. Bugatti Bolide „X-periment” ma kształt zoptymalizowanego aerodynamicznie, bezkompromisowego samochodu wyścigowego i oferuje ultrasportowe, doskonałe osiągi.

Nie zdecydowano jeszcze, czy Bugatti Bolide trafi do produkcji seryjnej.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Back to top button