Bartosz Zmarzlik kolejny raz Indywidualnym Mistrzem Świata na żużlu!

Bartosz Zmarzlik

Tegoroczny cykl Speedway Grand Prix zakończył się sobotnią ósmą rundą na Motoarenie w Toruniu.

Bartosz Zmarzlik dzięki bardzo dobrej i równej jeździe przez cały sezon stanął na najwyższym stopniu podium klasyfikacji generalnej, zdobywają jednocześnie drugi rok z rzędu tytuł Indywidualnego Mistrzostw Świata na żużlu. Dokonał tego jako pierwszy Polak w historii.

Bartosz Zmarzlik kolejny raz Indywidualnym Mistrzem Świata na żużlu! (fot. pras.)

W piątkowej siódmej rundzie Gorzowianin w biegu finałowym zajął czwartek miejsce, a tego dnia zainkasował w sumie 14 punktów i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej. Przed finałowym sobotnim turniejem ze 113 punktami na koncie wyprzedzał drugiego Taia Woffindena o 8 punktów oraz trzeciego Frederika Lindgrena o 10 punktów.

W sobotę w Toruniu od samego początku Zmarzlik jechał w czołówce zawodów, awansując po dobrych i równych wyścigach do półfinału, w którym zapewnił sobie przewagę punktową, dającą mu tytuł mistrzowski. Na deser potwierdził swoją dominację wygrywając bieg finałowy oraz ostatnią rundę w sezonie.

Toruń jest niezwykle szczęśliwym miejscem dla Zmarzlika. To właśnie na stadionie imienia Mariana Rosego zawodnik ten zdobył rok temu tytuł Indywidualnego Mistrza Świata, zdobywając w 10 turniejach 132 punkty. W sobotni wieczór wygrał drugie z ośmiu zawodów tego sezonu i ze 133 punktami na koncie po raz drugi w karierze zdobył tytuł najlepszego zawodnika Świata, przebijając w tym osiągnięcia polskich żużlowych legend: Tomasza Golloba i Jerzego Szczakiela.

Bartosz Zmarzlik kolejny raz Indywidualnym Mistrzem Świata na żużlu! (fot. pras.)

– Przed sezonem mówiono mi, że obrona tytułu jest trudna. Jest piekielnie ciężka i trudna, ale ten tytuł ma cudowny smak. Jako pierwszy Polak zdobyłem drugi tytuł i jako pierwszy go obroniłem – powiedział po zawodach szczęśliwy mistrz Zmarzlik.

Ze względu na pandemię koronawirusa cykl FIM Speedway Grand Prix w 2020 roku został mocno przemodelowany. W miejsce kilkunastu odbywających się rund na torach całego Świata, władze FIM zdecydowały się na cztery dwudniowe zawody we Wrocławiu, Gorzowie Wielkopolskim, Toruniu i Pradze.

Exit mobile version