Bagaż nie doleciał? Co może zrobić pasażer? Pamiętaj o swoich prawach

Podróże

Zaginiony bagaż pasażerki amerykańskich linii lotniczych, z zamieszczonym wewnątrz urządzeniem śledzącym odnalazł się po 6 dniach – zwiedził wiele miejsc…

Jak pasażerowie mogą zminimalizować ryzyko zaginięcia bagażu oraz co zrobić, gdy do tego dojdzie- podpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK.

Planujesz powrót samolotem z bagażem rejestrowanym? Dowiedz się, jak przygotować się do podróży, aby zmniejszyć ryzyko zaginięcia lub opóźnienia bagażu.

Co możesz zrobić, aby zmniejszyć ryzyko zaginięcia lub opóźnienia bagażu?

Jak postępować, gdy okaże się, że bagaż nie doleci?

 Przed opuszczeniem strefy tranzytowej – zgłoś to w biurze reklamacji bagażowych. Być może otrzymasz na miejscu informacje, gdzie jest Twój bagaż oraz kiedy do Ciebie dotrze.

Więcej nt. swoich praw dowiesz się tutaj: https://konsument.gov.pl/uszkodzony-zaginiony-bagaz-lotniczy/

Pomoc konsumentom  

Nie możesz porozumieć się z przewoźnikiem. Zarówno w Polsce, jak i w UE możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy organizacji konsumenckich. Upewnij się, gdzie jest zarejestrowana linia lotnicza, z którą toczysz spór, wyślij reklamację – jeżeli zostanie ona odrzucona lub nie dostaniesz odpowiedzi w ciągu 30 dni – zgłoś się po bezpłatną pomoc!

Exit mobile version