56. Rajd Barbórka. Kajetanowicz pojedzie samochodem klasy WRC. Gwiazdy na liście zgłoszeń

56. Rajd Barbórka

Rywalizację na trasach Rajdu Barbórka od kilku lat wygrywa Kajetan Kajetanowicz.

Trzykrotny mistrz Europy w tym sezonie będzie miał jednak bardzo groźnego rywala, który może pokusić się o przerwanie doskonałej passy polskiego asa.

Pojedynek Kajetanowicza z Mikko Hirvonenem – bo o nim mowa – zapowiada się nadzwyczaj interesująco. Kajto, który w ostatnich kilku sezonach nie miał sobie równych zarówno na polskich, jak i europejskich odcinkach specjalnych, będzie musiał stawić czoła kierowcy, który ma na swoim koncie kilkanaście wygranych w rajdach cyklu WRC.
Mikko Hirvonen większość swojej rajdowej kariery związał z marką Ford. Od 2006 do 2011 roku startował za kierownicą Focusa i Fiesty WRC, w sezonie 2012 był fabrycznym kierowcą Citroena, ścigając się na pokładzie samochodu DS3 WRC. W tym okresie odniósł piętnaście zwycięstw w rundach mistrzostw świata, w sezonie 2009 triumfował w Rajdzie Polski.
Pomimo długiej kariery pełnej sukcesów, fińskiemu kierowcy nigdy nie udało się zdobyć tytułu mistrza świata. Aż czterokrotnie zajmował w końcowej klasyfikacji cyklu WRC drugie miejsce, przegrywając w 2009 roku z Sebastienem Loebem o zaledwie jeden punkt.
Mikko Hirvonen swoją karierę w WRC zakończył w sezonie 2014, zajmując drugie miejsce w zamykającym kalendarz Rajdzie Wielkiej Brytanii.

Kajetanowicz podziękuje kibicom w Rajdzie Barbórka: pojedzie samochodem klasy WRC

Rok temu, tuż po wygraniu Kryterium Asów na ulicy Karowej, kibice jednym głosem krzyczeli „WRC!”, domagając się startów Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Nawet on sam nie spodziewał się wtedy, jak wielkich emocji dostarczy nadchodzący sezon. Teraz, po czterech rajdach zakończonych fenomenalnym występem w Rajdzie Hiszpanii, ponownie sprawi kibicom niespodziankę. Kierowca LOTOS Rally Team w iście mistrzowski sposób chce podziękować fanom za wiarę i tegoroczny doping. W Barbórce pojedzie Fordem Fiestą WRC!

Pięciokrotny zwycięzca Rajdu Barbórka i sześciokrotny triumfator Kryterium Asów na Karowej wie, jak bardzo polscy kibice chcą oglądać w naszym kraju samochód najwyższej klasy WRC. Warszawskie zawody podsumowują sezon sportów motorowych i są dla nich jedyną okazją, by zobaczyć go na polskich drogach.

– To dla mnie jedyny w roku start na polskich odcinkach specjalnych, przed własną publicznością, która jest spragniona oglądania samochodu klasy WRC. W taki sposób chcę podziękować im za doping i wsparcie. Po przejeździe ubiegłorocznej Karowej nie chciałem wysiadać z tego auta, nie wiedząc, czy kiedykolwiek do niego wrócę. Ale warto marzyć i pracować. Nie wahałem się długo przy wyborze, mimo świadomości, że charakterystyka prób może faworyzować mniejsze auta klasy R5, czego dowodem są nasze rezultaty na tego typu odcinkach w mistrzostwach świata. To jednak nie ma znaczenia, bo wiem, jak bardzo chcecie oglądać takie samochody w naszym kraju. Za nami krótki, jednak bardzo pracowity sezon, który pokazał silne strony zespołu LOTOS Rally Team. Start Fordem Fiestą WRC jest dla nas wszystkich nagrodą – wypowiada się kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.

Tegoroczny sezon był debiutanckim programem Kajetana Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dla Polaka każdy start był pierwszym w danych zawodach, dlatego głównym celem było zbieranie doświadczenia i poznawanie najtrudniejszej ligi rajdowej. Ustronianin rozpoczął rok od siódmego miejsca w czerwcowym Rajdzie Sardynii, następnie był piąty w sierpniowym Rajdzie Niemiec. W połowie września, mimo problemów technicznych z samochodem, wywalczył czwarte miejsce w Rajdzie Turcji. Starty zakończył w Katalonii, gdzie finiszował na czwartej pozycji, tuż za załogami samochodów fabrycznych.

Ford Fiesta WRC posiada silnik o pojemności 1,6-litra, który generuje 380 koni mechanicznych przy 450 Nm. Rajdówka napędzana jest na obie osie. Od wersji R5, którą Kajetanowicz rywalizuje w mistrzostwach świata, różni się podzespołami i widocznie większym pakietem aerodynamicznym. Jego waga to 1190 kilogramów, czyli regulaminowe minimum, które zgodnie z przepisami musi być utrzymane.

Gwiazdy na Liście Zgłoszeń do Rajdu Barbórka

96 załóg znalazło się na liście zgłoszeń do 56. Rajdu Barbórka. Na rampie startowej zobaczymy między innymi takie gwiazdy jak Mikko Hirvonen, Kajetan Kajetanowicz czy Tomasz Kuchar.

Barbórka tradycyjnie przyciąga największe nazwiska ze świata rajdów, zarówno polskich, jak i światowych. Na specjalne zaproszenie Automobilklubu Polski i Top Racing do Warszawy przyjedzie piętnastokrotny zwycięzca rajdów zaliczanych do cyklu WRC, czterokrotny wicemistrz świata, MIkko Hirvonen.

Wspaniałą jazdę fińskiego kierowcy za kierownicą Forda Focusa WRC pamiętają bez wątpienia kibice, którzy śledzili rywalizację na trasach Rajdu Polski w 2009 roku. W tym samym sezonie Hirvonen przegrał z Sebastienem Loebem walkę o tytuł mistrzowski o zaledwie jeden punkt.

Największą gwiazdą z polskim paszportem będzie bez wątpienia Kajetan Kajetanowicz. Kierowca z Ustronia ma na koncie trzy tytuły mistrza Europy, cztery wygrane w w klasyfikacji RSMP a w tym roku wystartował w wybranych rundach mistrzostw świata w kategorii WRC2. Kajetanowicz w tegorocznej edycji Barbórki pojedzie z Maciejem Szczepaniakiem, który także na początku sezonu zastąpił wieloletniego pilota Kajto, Jarka Barana.

Na starcie Barbórki nie mogło zabraknąć kierowcy, do którego przed laty przylgnął przydomek Króla Karowej. Pomimo, iż w kilku ostatnich sezonach Kryterium Asów wygrywa Kajetanowicz, to właśnie Tomasz Kuchar – bo o nim mowa – wciąż wzbudza szczególne emocje wśród fanów zebranych w centrum Warszawy.

Stawkę gości uzupełni Xavier Panseri, który w Barbórce usiądzie na prawym fotelu samochodu Bryana Bouffier. Ta para skutecznie rywalizowała przed laty na trasach imprez zaliczanych do cyklu RSMP i wciąż ma w naszym kraju ogromne rzesze fanów.

Na Barbórce zobaczymy również kolejną legendę mistrzostw Polski, Bryana Bouffier. Francuz dużą część swojej rajdowej kariery związał z polskimi odcinkami specjalnymi i zawsze w wielką radością powraca na grudniową imprezę.

Na liście zgłoszeń znajdziemy oczywiście czołowych kierowców startujących obecnie w cyklu RSMP. Na trasach odcinków fani będą mogli podziwiać jazdę Miko Marczyka, Jakuba Brzezińskiego, Marcina Słobodziana czy Łukasza Byśkiniewicza.

Kolejną niespodzianką przygotowaną przez Automobilklub Polski jest obecność załogi Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski. Hołowczyc pojedzie legendarną „Babcią”, czyli samochodem Subaru Impreza z końca lat dziewięćdziesiątych. Hołek i Wiślak nie będą rywalizowali w klasyfikacji rajdu, ich Subaru pojedzie jako „0”.

Na uwagę zasługuje również szeroka lista zgłoszeń w klasach H1, H2 i H3. Prawdziwą gratką dla kibiców będą przejazdy takich rajdowych perełek, jak Audi Quattro A2, Lancia Delta, Lancia Fulvia Coupe czy Fiat Ritmo Abarth.

Samochód Mikko Hirvonena (fot. pras.)

Mikko Hirvonen pojedzie w Rajdzie Barbórka w barwach Olimp Sport Nutrition

Czterokrotny wicemistrz świata WRC Mikko Hirvonen wystartuje w tegorocznym Rajdzie Barbórka na zaproszenie Automobilklubu Polski oraz Top Racing. Fin zasiądzie za kierownicą Skody Fabii Evolve w barwach Olimp Sport Nutrition.

Przyjazd Hirvonena na Rajd Barbórki to wielkie wydarzenie dla środowiska rajdowego w Polsce. Fin to jeden z najlepszych kierowców, który w ostatnich latach ścigał się na światowych trasach. Teraz jego wyczyny będzie można zobaczyć na żywo w Warszawie już 1 grudnia. Hirvonen rywalizować będzie w Skodzie Fabii Evolve, która pojedzie w barwach Olimp Sport Nutrition.

Olimp Sport Nutrition wspólnie z Automilklubem Polski oraz firmą Top Racing przygotował też gratkę dla kibiców. Na profilu OSN na Facebooku będzie można wygrać przejazd Skodą Fabią Evolve wraz z Mikko Hirvonenem, podczas Kryterium Karowa.

Tegoroczny, 56. Rajd Barbórka odbędzie się 1 grudnia. Będzie składał się z pięciu odcinków specjalnych oraz finalnego Kryterium Asów na ulicy Karowej.

Harmonogram Rajdu Barbórka:

Piątek, 30 listopada 2018

Badanie Kontrolne Bemowo – godz. 8-15

OS Testowy Bemowo – godz. 15-18

Start Honorowy ul. Karowa/Krakowskie Przedmieście – godz. 20-21.30

Sobota 1 grudnia 2018

OS 1 Autodrom Bemowo – godz. 9.05-12.30

OS 2 Tor Modlin – godz. 9.20-12.50

OS 3 Tor Modlin – godz. 10.50 – 15

Serwis Autodrom Bemowo – godz. 10.50 – 15

OS 4 Autodrom Bemowo – godz. 11.45 – 15.10

OS 5 Autodrom Bemowo – godz. 12 – 15.30

Serwis Karowa – godz. 16 – 21

OS Karowa Pokazy – godz. 17 – 18.30

OS Kryterium Karowa – godz. 18.30 – 21

Wręczenie Nagród Karowa – godz. 21 – 21.30
(org.)

Exit mobile version