47. Rajd Świdnicki-KRAUSE. Ruszają Mistrzostwa Polski 2019. Harmonogram zawodów

47. Rajd Świdnicki-KRAUSE

Po ponad 7 miesiącach przerwy wracają Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski.

Stało się tradycją, że rywalizacja rozpoczyna się od odcinków Rajdu Świdnickiego – Krause, w którym czołowi polscy zawodnicy spotkają się już 47 raz. Mimo, że na oficjalny start musimy poczekać jeszcze do sobotniego popołudnia, to już wiadomo, że będzie to wyjątkowa runda polskiego czempionatu. Na liście zgłoszeń znalazła się rekordowa liczba samochodów w specyfikacji R5. Jedenaście rajdówek najmocniejszej kategorii, to jak na razie najmocniejszy skład w historii polskiego motorsportu.

47. Rajd Świdnicki-KRAUSE to pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2019.
Do udziału w tegorocznym Rajdzie zgłosiło się 92 zawodników, a aż jedenaście załóg korzysta z najmocniejszych samochodów klasy R5! Załogi będą rywalizować na dziewięciu odcinkach specjalnych, których łączna długość wynosi blisko 120 kilometrów.

47. Rajd Świdnicki-KRAUSE, harmonogram zawodów:

27 kwietnia (sobota)

Odcinek Testowy „Walim (Przełęcz) – Walim” 9.00 – 13.30
CEREMONIA STARTU – Świdnica/Rynek 15.30

OS 1 „Super OS Świdnica” (6,65 km) 17.03
OS 2 „Rościszów – Walim”(8,40 km) 17.45
Serwis A (Świdnica OSiR)
OS 3 „Super OS Świdnica” (6,65 km) 19.15
Serwis B (Świdnica OSiR)

28 kwietnia (niedziela)

Serwis C (Świdnica OSiR)
OS 4 „Kamionki – Walim” (22,20 km) 8.27
OS 5 „Wolibórz – Jodłownik” (8,30 km) 9.48
OS 6 „Walim(x1) – Zagórze” (18,20 km) 10.36
Serwis D (Świdnica OSiR)
OS 7 „Kamionki – Walim” (22,20 km) 13.01
OS 8 „Wolibórz – Jodłownik” (8,30 km) 14.22
OS 9 „Walim(x1) – Zagórze” PS (18,20 km) 15.10
CEREMONIA METY – Świdnica, Rynek 16.20

Ekipa Rallytechnology ma w tym rekordzie swój ważny wkład, ponieważ będzie obsługiwać aż trzy „R5-tki”. Czwarty numer startowy otrzymali Marcin Słobodzian i Kamil Kozdroń, którzy w tym sezonie dołączają do składu zespołu. Dla kierowcy z Krakowa będzie to pierwszy start w Fordzie Fiesta R5. Z „szóstką” zobaczymy natomiast duet Zbigniew Gabryś / Artur Natkaniec. Drudzy wicemistrzowie RSMP 2017 teraz stawiają na Hyundaia i20 R5 i właśnie w Świdnicy zaprezentują kibicom swoją nową rajdową broń.

Kolejnego Forda Fiesta R5 pod namiotami serwisowymi Rallytechnology postawi Sylwester Płachytka pilotowany przez Jacka Nowaczewskiego (14 numer startowy). Załoga w ten weekend zaliczy swój debiut w Mistrzostwach Polski w najmocniejszej klasie, a na trasy Rajdu Świdnickiego wraca po 5 latach przerwy.

Zespół będzie miał reprezentantów również wśród samochodów z napędem na jedną oś. Do mocno obsadzonej Grupy 2WD powraca Tomasz Gryc, a na fotel pilota w jego Peugeocie 208 R2 wsiądzie Przemysław Zawada. Będzie to drugi, po edycji z sezonu 2014, ich wspólny start na trasach w Górach Sowich.

Gryc i Zawada, tak jak wszystkie cztery załogi zgłoszone są do rywalizacji, jako zespół Rallytechnology, a to oznacza, że rybnicka ekipa w bardzo mocnym składzie rozpoczyna walkę o obronę tytułu Mistrzów Polski w klasyfikacji zespołów sponsorskich. Do tej pory sięgali po to trofeum cztery razy z rzędu. Apetyt na kolejne zwycięstwo jest ogromny, więc w Świdnicy emocji na pewno nie zabraknie.

Robert Gabryszewski (szef zespołu Rallytechnology): „Nadszedł długo oczekiwany weekend. Rozpoczynamy kolejny sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w którym jako Rallytechnology mamy satysfakcję brać udział nieprzerwanie od 2006 roku. Te kilkanaście lat to ogromny bagaż doświadczeń, ale także bezcennych wspomnień, dzielonych wspólnie z zawodnikami. Teraz czas dopisać do tej historii kolejny rozdział, w który wejdziemy z bardzo silnym składem. W zespole pojawi się kolejny szybki kierowca Marcin Słobodzian, który w ten weekend zrobi ważny krok w swojej rajdowej karierze. Równie mocno cieszy nas, że w Świdnicy do składu wrócą Tomasz Gryc w Peugeocie 208 R2 i duet Płachytka / Nowaczewski (Ford Fiesta R5). Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec to niezmiennie silny punkt naszego zespołu, dodatkowo wzmocniony jeszcze nową rajdową bronią – Hyundaiem i20 R5.

Za nami bardzo intensywny program testów, który w tym tygodniu jeszcze przybrał na sile. Dzięki temu maksymalnie wykorzystaliśmy czas i jesteśmy doskonale przygotowani do rywalizacji. Lista zgłoszeń pokazuje, że przed nami naprawdę wymagające miesiące z RSMP, ale to tym bardziej nas motywuje. Jesteśmy dumni, że możemy swoim zapleczem i doświadczeniem wspierać tak mocnych zawodników, nie tylko w walce o indywidualne sukcesy, ale także o punkty w klasyfikacji zespołów sponsorskich. Trzymajcie kciuki za cały zespół Rallytechnology. Do zobaczenia w Świdnicy.”

Jacek Jurecki i Michał Trela w Hyundai i20 R5 – po raz pierwszy w karierze w samochodzie R5

Dla Jacka Jureckiego i Michała Treli ta wizyta na trasach Dolnego Śląska będzie szczególna. Po raz pierwszy od 2004 roku, gdy rozpoczęli wspólne starty, rajdowy duet z Podbeskidzia zobaczymy w samochodzie czteronapędowym. Będzie to Hyundai i20 R5, a więc samochód z topowej rajdowej półki. Na rajdówce przygotowywanej przez bielską stajnię 2BRally i ekipę Kowax Racing pojawią się barwy Blachdom Plus oraz czeskiej firmy Kowax Welding, w których zespół startował już w zeszłorocznym Rajdzie Polski. Nie zabraknie także partnerów dobrze znanych kibicom z dotychczasowych startów w Grupie 2WD: Radex Bielsko-Biała, Albud Okna i Drzwi, ASC, Infracomplex, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz 3W Maszyny.

Jacek i Michał nakleją na swojego Hyundaia 10. numer startowy, a ruszą na odcinki, jako ósma wśród załóg samochodów R5. W debiucie czeka na nich dziewięć klasycznych świdnickich OS-ów, a wszystko tradycyjnie rozpocznie się od dwukrotnego przejazdu prologu na ulicach Świdnicy.

Jacek Jurecki: „Od wielu lat marzyłem o tym, żeby wsiąść za kierownicę samochodu R5. Myślę, że każdy z zawodników chciałby mieć w swoim sportowym CV start w tej kategorii. Dzięki naszym partnerom już niedługo urzeczywistnimy ten plan i to na kultowych odcinkach wokół Świdnicy. Tak naprawdę sam do końca jeszcze w to nie wierzę i chyba dotrze to do mnie dopiero na starcie. Bardzo dziękuje firmom Blachdom Plus, Kowax Welding, Radex Bielsko-Biała, Albud Okna i Drzwi, ASC, Infracomplex, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester i 3W Maszyny oraz 2BRally, za to, że po raz kolejny obdarzyły nas zaufaniem i otworzyły taką szansę.

Będzie to dla nas bezcenne doświadczenie i ogromna nauka. Do tej pory miałem okazję przejechać Hyundaiem tylko trochę ponad 40 km, ale to wystarczyło, żeby poczuć, jak rewelacyjny to samochód. Jest bardzo przyjazny w prowadzeniu, więc od razu można czerpać z tego ogromną frajdę. Żeby jednak w pełni wykorzystać jego potencjał to cenna jest każda godzina spędzona na odcinkach. Z takim też nastawieniem ruszamy na Rajd Świdnicki, żeby maksymalnie wykorzystać każdy kilometr od startu do mety.”

Michał Trela: ”Śmiało można powiedzieć, że po tylu latach Rajd Świdnicki nie ma dla nas tajemnic. Mimo wszystko, tego, co na nas czeka nie da się porównać do żadnego z poprzednich startów. i20 R5 to największe z naszych rajdowych wyzwań i obydwaj czujemy duży respekt, ale jednocześnie ogromną mobilizację. Na testach Jacek pokazał, że dobrze się czuje w nowym samochodzie.
Mamy na liście zgłoszeń wielu bardzo doświadczonych rywali, wśród których jesteśmy prawdziwymi debiutantami. Znamy specyfikę tych tras, a pogoda zapowiada się słoneczna, więc to na pewno pomoże nam w poznawaniu Hyundaia i zbieraniu doświadczeń. Będziemy ciężko pracować, żeby z każdym kolejnym odcinkiem jechać płynniej i poprawiać tempo. Swoją jazdą chcemy podziękować partnerom i kibicom, którzy z taką radością przyjęli informacje o naszych planach na Rajd Świdnicki. Trzymajcie mocno kciuki i do zobaczenia na odcinkach!”.
(org.)

Exit mobile version