2,6 miliona maseczek od WOŚP. Ruszyła infolinia dla osób potrzebujących wsparcia

Fundacja WOŚP

Fundacja WOŚP realizuje wielką wysyłkę środków ochrony osobistej, które zakupione zostały z myślą o placówkach medycznych i domach opieki społecznej z całego kraju.

Wśród środków tych znajdują się maseczki chirurgiczne, których łącznie Orkiestra przekaże aż 2,6 miliona.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy realizuje wysyłkę środków ochrony osobistej, m.in. przyłbic, płynów dezynfekujących i mydła. Trafią one do stacji pogotowia ratunkowego, DPS-ów, oddziałów ginekologiczno-położniczych, a także szpitali, walczących z koronawirusem.

Największą część wysyłki stanowią, zgodnie ze zgłaszanym przez placówki zapotrzebowaniem, trójwarstwowe maseczki chirurgiczne. WOŚP jeszcze w tym tygodniu rozdysponuje 1,6 miliona takich maseczek, a kolejny milion, po realizacji transportu z Chin, przekaże w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Całościowo, dzięki Fundacji WOŚP, do placówek ochrony zdrowia różnego rodzaju trafi więc 2,6 miliona maseczek.

Poza zakupem środków ochrony osobistej, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, zrealizowała zakup sprzętu medycznego, m.in. łóżek na stanowiska intensywnej opieki medycznej, kardiomonitorów i respiratorów.

Fundacja sukcesywnie pracuje nad rozdysponowaniem sprzętu.

Zakupy realizowane są m.in. dzięki środkom zgromadzonym w ramach specjalnego Funduszu Interwencyjnego, który wspierać mogą zarówno przedsiębiorstwa, jak i osoby fizyczne. Do tej pory w ramach Funduszu udało się zgromadzić 12,7 miliona złotych.

Całość zaangażowania WOŚP w walkę z koronawirusem – wartość dokonanych zakupów – sięga już 36 milionów złotych.

WOŚP uruchamia infolinię dla osób potrzebujących wsparcia

Od połowy marca Fundacja WOŚP prowadzi akcję „POMAGAMY”, w ramach której kontaktowane są ze sobą osoby potrzebujące wsparcia w codziennych czynnościach z tymi, które tej pomocy mogą udzielić. Udało się już pomóc w ponad 400 przypadkach. Od dziś jeszcze łatwiej można zwrócić się o wsparcie – pod numerem 12 446 68 15 ruszyła specjalna infolinia.

W obliczu walki z koronawirusem znaczna część społeczeństwa zmuszona jest pozostać w domach i właśnie z myślą o takich osobach, które czasem potrzebują wsparcia w codziennych czynnościach – zakupach czy wyprowadzeniu psa – powstała akcja „POMAGAMY”. Fundacja WOŚP zachęca do działania i łączy potrzebujących z tymi, którzy pomocy mogą udzielić poprzez specjalną stronę. Osadzono na niej formularz zgłoszeniowy, a także przygotowaną przy współpracy z Esri Polska mapę, prezentującą miejsca, gdzie znajdują się osoby gotowe do niesienia pomocy.

Od dziś o pomoc zwrócić się można również telefonicznie, dzięki infolinii utworzonej wspólnie z PeekQuick. Firma zajmuje się wprowadzaniem zgłoszeń do systemu, które następnie trafiają do koordynatora akcji z ramienia WOŚP.

– Każdego dnia otrzymujemy bardzo wiele zgłoszeń w sprawie pomocy dla seniorów – przez nasz formularz kontaktują się z nami ich bliscy. Wiemy, że taka forma kontaktu może być barierą dla części osób potrzebujących pomocy, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie infolinii. Łączymy siły z firmą, która świadczy takie usługi na co dzień i w ten sposób jeszcze bardziej ułatwiamy uzyskanie pomocy – mówi Marcin Garczyński, koordynator akcji „POMAGAMY”, Fundacja WOŚP.

Infolinia dostępna jest pod numerem 12 446 68 15, od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00.

„POMAGAMY” coraz bardziej międzynarodowo

W akcję, jako chętni do pomocy, angażują się przede wszystkim członkowie Pokojowego Patrolu oraz wolontariusze sztabów działających w ramach Finału WOŚP, rozsiani po całej Polsce, choć nie tylko. Do organizatorów trafiają zgłoszenia także od Polaków mieszkających poza granicami, m.in. w Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii czy Kanadzie. Jak dotąd udało się pomóc w ponad 400 przypadkach. Chętnych do pomocy jest blisko 2 tysiące.

Exit mobile version