KALENDARIUM 

Poprzedni Czerwiec Następny
Pon Wt Śr Czw Pią Sob Nie
28 29 30 31
1  
2  
22  
25  
28  
1

Pod patronatem 

Od 4 czerwca polski przewoźnik zaczął obsługiwać nową trasę między Warszawą a Hanowerem.

Embraer 170 LOT-u (fot. org.)Embraer 170 LOT-u (fot. org.)

Lata już z Lotniska Chopina do moskiewskiego portu Domodiedowo. To już drugie po Szermietiewie lotnisko w Moskwie, na którym lądują samoloty LOT-u.

Pierwszy rejsowy samolot LOT-u wystartował z Warszawy do Hanoweru o godz. 9:50. Z powrotem Embraer LOT-u wyruszył z Hanoweru ok. 11:45. Planowany czas lądowania w Warszawie to godz. 13:00, a samolot został wtedy przywitany przez straż pożarną z Lotniska Chopina salutem wodnym.

Od poniedziałku do piątku rejsy miedzy Warszawą i Hanowerem odbywają się dwa razy dziennie. W soboty pasażerowie mają do wyboru tylko rejs przedpołudniowy, a w niedzielę popołudniowy. Do obsługi trasy Warszawa-Hanower LOT przeznaczył samolot Embraer 170, na pokładzie którego znajduje się 70 foteli w trzech klasach podróży.

Dzięki dogodnemu rozkładowi i przesiadkom na Lotnisku Chopina LOT daje pasażerom z większości portów w Polsce i wielu w Europie możliwość podróży do Hanoweru w tę i z powrotem tego samego dnia. Z kolei pasażerom lecącym z Niemiec nowe połączenie LOT-u umożliwia dogodną podróż przez Warszawę do obsługiwanych przez LOT portów lotniczych w Azji (np. Astany, Singapuru, Pekinu, Tokio i Seulu), w Ameryce Północnej (Nowego Jorku, Newark, Chicago, Los Angeles i Toronto) oraz Europie Środkowo-Wschodniej.

Hanower to już ósme miasto w Niemczech obsługiwane przez LOT. Przewoźnik lata też z pasażerami do Berlina-Tegel, Dusseldorfu, Frankfurtu, Hamburga, Monachium, Stuttgartu i Norymbergi. Hanower to też czwarty niemiecki kierunek uruchomiony przez LOT w ciągu ostatniego roku. W tym roku liczba pasażerów obsługiwanych przez LOT na trasach z i do  Niemiec wzrosła o 150 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Jednocześnie LOT zwiększa liczbę połączeń do Rosji. Pierwszy rejs na lotnisko Domodiedowo w Moskwie wystartował z Warszawy wczoraj o godz. 20. Do Warszawy wyruszył dziś o godz. 8:00, a lądowanie na Lotnisku Chopina odbyło się o 9:20. Przez miesiąc LOT będzie woził pasażerów w ten sposób na Domodiedowo sześć razy w tygodniu - oprócz piątków z Warszawy i sobót z Moskwy. Codzienne rejsy przewoźnik rozpocznie od 2 lipca.

Dotychczas LOT oferował pasażerom podróżującym z i do Moskwy rejsy tylko na lotnisko Szeremietiewo, które pozostają w siare połączeń bez zmian. Nowe codzienne rejsy na Domodiedowo zapewniają osobom podróżującym z Polski i innych europejskich krajów dostęp do licznych połączeń krajowych wewnątrz Rosji. Pasażerom z Moskwy taki rozkład umożliwia zaś przesiadki w Warszawie w drodze do wielu miast w Europie Środkowo-Wschodniej, m.in. do Budapesztu, Pragi, Kijowa, Lwowa, Odessy, Charkowa, Wilna, Rygi, Tallina oraz na Bałkany: do Sofii, Bukaresztu, Klusza, Ljubljany, Skopje i Podgoricy.

Połączenia na Domodiedowo obsługują samoloty Embraer różnych wersji. To znaczy, że w drodze z i do Moskwy do dyspozycji pasażerów jest – w zależności od wykonującego rejs samolotu – od 70 do 112 miejsc.

LOT obsługuje dziś to w sumie 21 połączeń do Moskwy tygodniowo: na Domodiedowo i Szeremietiewo (do tego sprzedaje jeszcze bilety w ramach współpracy code-share z Aerofłotem). Jeśli chodzi o rynek rosyjski, to LOT oferuje pasażerom regularne rejsy do Moskwy, Sankt-Petersburga i Kaliningradu. W czerwcu i lipcu liczba połączeń do tych miast wzrośnie w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej.  

LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Od początku 2016 r. polski przewoźnik ogłosił uruchomienie 60 połączeń, w tym bezpośredniech rejsów z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Tylko w tym roku LOT uruchomił nowe rejsy z Warszawy m.in. do Norymbergi, Kowna, Skopje i Podgoricy oraz z Krakowa do Budapesztu a także rozpocząl sprzedaż biletów na kolejnych nowych połączeniach: z Warszawy do Billund i Zaporoża, z Bydgoszczy do Kijowa oraz z Warszawy i Katowic do Turynu.

Rozwój siatki jest jednym z elementów konsekwentnie realizowanej przez LOT strategii rentownego wzrostu. W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. W tym roku będzie to ok. 9 mln pasażerów, a w  2019 r. ponad 10 mln. Dzisiaj LOT zatrudnia prawie 3 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.

LOT posiada dziś w swojej flocie 54 samoloty (wliczając maszyny partnerskiej linii Nordika z Estonii i leasingowane od przewoźnika Blue Air z Rumunii daje to łącznie 67 sztuk). W połowie czerwca zaplanowana jest dostawa trzeciego z sześciu Embraerów 195 pozyskanych przez LOT specjalnie dla połączeń europejskich. W czerwcu do floty dołączy trzeci z zamówionych siedmiu nowych Boeingów 787-9 Dreamliner dla tras dalekodystansowych. Także w tym miesiącu z pasażerami LOT-u zaczną latać - na trasach średniego zasięgu - dwa kolejne fabrycznie nowe Boeingi 737 MAX 8. W czerwcu przybędą też dwa Bombardiery Q400 do obsługi połączeń regionalnych w ramach leasingu krótkoterminowego.  
(org.)

Dodaj komentarz z facebooka:

Zostaw komentarz

0
warunkami regulaminu.
  • Artykuł nie został jeszcze skomentowany!