Lufthansa Group odnotowuje stale rosnącą liczbę pasażerów przewożonych z i do Polski.

Nowe fotele w Airbus A320 (fot. pras.)Nowe fotele w Airbus A320 (fot. pras.)

Lufthansa, Swiss, Austrian oraz Brussels Airlines przewiozły łącznie 2 573 058 pasażerów w 2017 r., więcej niż rok wcześniej. W tym samym okresie sama Lufthansa przewiozła 1 973 776 pasażerów z polskich lotnisk. Lufthansa pozostaje najpopularniejszym przewoźnikiem tradycyjnym w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

W skrócie:
- Przewoźnicy Lufthansa Group przewieźli 2 573 058 pasażerów z i do Polski w 2017 roku 399 rejsów tygodniowo w letnim rozkładzie połączeń,
- Nowe kierunki z Monachium do Katowic i Łodzi oraz dodatkowe połączenia z lotnisk regionalnych,
- Większa liczba miejsc i więcej przewiezionych pasażerów w Europie Centralnej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

„Rekordowa liczba ponad 2,5 miliona pasażerów potwierdza nasze długoletnie zaangażowanie w Polsce z ciągle rozwijającą się ofertą. W tym sezonie linie Lufthansa Group zaoferują rekordowe 399 połączeń z i do Polski. Nasza oferta jest wysoko ceniona zarówno przez pasażerów turystycznych, jak i podróżujących w celach służbowych, którym ułatwiamy dostęp do ponad 340 kierunków na całym świecie z 9 lotnisk w Polsce” – powiedział Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group w Polsce.

Nowości z Polski

Głównymi nowościami w letnim rozkładzie połączeń do Polski są połączenia z Monachium do Łodzi i Katowic. Lufthansa obsługuje teraz 5 połączeń tygodniowo do Portu Lotniczego w Łodzi i codzienne połączenie ze Śląska do stolicy Bawarii. Otwarcie nowego połączenia w Porcie Lotniczym w Katowicach zbiega się z 25. rocznicą obecności Lufthansy na tym lotnisku i w polskich portach regionalnych. W tym czasie obecność linii w kraju stale się zwiększała i obejmuje już 9 lotnisk w Polsce.

Oprócz nowych kierunków, w letnim rozkładzie połączeń Lufthansa zwiększyła także liczbę rejsów między trzema polskimi miastami a swoimi lotniskami przesiadkowymi. Port Lotniczy w Gdańsku zyskał dodatkowe codzienne połączenie do Monachium oraz cztery połączenia w tygodniu do Frankfurtu. Pasażerowie podróżujący z Krakowa od teraz będą mogli wybierać spośród 5 rejsów dziennie do Frankfurtu, dzięki dodatkowym 6 rejsom w tygodniu. Po dwóch latach od otwarcia trasy Rzeszów – Monachium, przewoźnik zdecydował od maja dołączyć do siatki połączeń 4 rejsy tygodniowo. Ponadto, w letnim rozkładzie połączeń Eurowings otworzyło nowa trasę z Wrocławia do Stuttgartu 4 razy w tygodniu.

Wśród kierunków najczęściej wybieranych przez polskich pasażerów podróżujących liniami Lufthansa Group z kierunków europejskich znalazły się Lizbona, Barcelona i Paryż, a także rejsy międzykontynentalne do Nowego Jorku, Szanghaju i Meksyku.

Wzrost w ruchu regionalnym

Tempo wzrostu czterech linii lotniczych Lufthansa Group w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej było podobne do tego w Polsce. Liczba miejsc oraz przewiezionych pasażerów w 2017 r. zwiększyły się odpowiednio o 2,5% i 5,7% w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrósł także współczynnik wypełnienia samolotów.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju w Polsce, który jest jednym z największych rynków w regonie dla Lufthansy. Oferujemy 1 537 połączeń tygodniowo z 59 lotnisk w 16 krajach, a tegoroczna przepustowość roczna wyniesie 18 milionów miejsc” – powiedział Peter Pullem, Starszy Dyrektor ds. Sprzedaży w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

Udany biznes korporacyjny w Polsce

Lufthansa mocno koncentruje się na potencjale biznesowym w Polsce. Jeden na dwóch pasażerów podróżuje w celach służbowych, co znacznie przekracza średnią w regionie wynoszącą 33%. Około 8 200 firm już rezerwuje podróże u przewoźników z grupy, uczestnicząc w Partner Plus Benefit, programie lojalnościowym dla firm i narzędziu do zarządzania podróżami służbowymi.

Lufthansa Group prezentuje nowe fotele w maszynach z rodziny Airbus A320

- Lufthansa, SWISS i Austrian Airlines po raz pierwszy wprowadzają ujednolicone fotele,
- Innowacyjne, wąskie oparcia i pełne piankowe poduszki zapewniają wysoki komfort podróżowania,
- Włoski producent Geven dostarczy siedzenia do wszystkich samolotów z rodziny Airbus A320, które będą odbierane od 2019 roku.

Wraz z rozpoczęciem planowanych dostaw samolotów z rodziny Airbus A320 od 2019 roku, klienci Lufthansa Group będą mogli korzystać z nowych foteli na trasach krótko- i średniodystansowych.

Ergonomiczny rozkład nacisków i w pełni strukturyzowana tapicerka siedzenia pozwolą pasażerom czuć się na pokładzie jeszcze bardziej komfortowo. Nowa, innowacyjna kieszeń na prasę została zaprojektowana poziomo pozostawiając cieńsze oparcie fotela, dzięki czemu podróżni będą cieszyć się wiekszą przestrzenią osobistą. Ponadto, podróż stanie się wygodniejsza nie tylko podczas rejsu, ale także w trakcie kołowania samolotu i w czasie startu i lądowania – wcześniej fotele ustawione były pod kątem 12 stopni w trzech wspomnianych wyżej fazach, a od teraz pasażerowie będą mogli wygodnie odpoczywać z oparciem odchylonym o 20 stopni podczas całego lotu. Podróżujący Klasą Biznes będą mogli odchylić oparcie do 26 stopni na wysokości przelotowej. Paul Estoppey, dyrektor produktu pokładowego w Lufthansa Group Hub Airlines, powiedział: „W trakcie pracy nad nowym fotelem kierowaliśmy się w dużej mierze sugestiami klientów i bardzo cieszymy się, że podczas trwania projektu otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii na temat wdrożonych funkcji.”

Po raz pierwszy przewoźnicy sieciowi, Lufthansa, SWISS i Austrian Airlines, wspólnie wprowadzają ujednolicone fotele dla równego komfortu podróży. Oprócz korzyści dla klientów, celem było również zmniejszenie obciążenia i kosztów konserwacyjnych. Po kilku wstępnych rozmowach, testach klientów i audytach jakości, włoski producent Geven zdecydowanie wygrał kontrakt na produkcję nowych foteli.
„Geven ma doskonałą reputację w branży, którą możemy w pełni potwierdzić” – podkreśla Estoppey. „Współpraca układała się świetnie od samego początku, a my jako Lufthansa Group, zawsze korzystaliśmy z ogromnej wiedzy i kreatywnego wsparcia Geven w opracowaniu naszego fotela.”

Linie Lufthansa Group standaryzują flotę A320

Airbusy A320 należące do Lufthansa Group będą skonfigurowane i ujednolicone tak, aby w krótkim czasie i przy niewielkim wysiłku można było przekazywać maszynę między liniami grupy. Umożliwi to szybkie i elastyczne reagowanie na bieżące wydarzenia oraz łatwe i efektywne odpowiadanie na zapotrzebowanie przewozowe w liniach i hubach grupy. Koszty konwersji i przestojów również zostaną znacznie obniżone. Ponadto, standaryzacja zaowocuje dalszą synergią w zakupie floty i komponentów. Znaki towarowe linii są chronione innym wizerunkiem marki.
(org.)

Dodaj komentarz z facebooka:

Zostaw komentarz

0
warunkami regulaminu.
  • Artykuł nie został jeszcze skomentowany!